Jump to content
IGNORERAD

Flygbiljett vid besöksvisum


Nickodemus

Recommended Posts

Hur gör man med flygbiljett ,köper man 3 månader eller 6 månader? Var köper ni? När betalar man? Finns det nåb vänlig själ som kan berätta? Tack på förhand ,Har tid 10 aug på ambassaden i Bangkok.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Flygbiljetten beror på hur länge besökaren ska stanna. Beräknar besökaren stanna i 6 månader på besök köper man en 6 månaders ombokningsbar flygbiljett.

Första bokningen ska följa visumtiden sedan ombokar man biljetten så hemresan passar med tiden på den sökta förlängningen.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vet någon, kanske Thaikonsult, om det alltid är brukligt att det är 7 dagar mellan inlämnande av visumansökan (besöksvisa) och

utlämnande av visumet? Tjejen har tid på ambassaden fredag 26/6, kan man då räkna med att det kan hämtas nästföljande fredag 3/7.

Tänkte nämligen boka biljett BKK-CPH med avgång samma kväll, hon är ju redan i Bangkok då. Det kanske är lite vågat att göra på detta sättet?

Hur nära avgång kan en biljett avbokas/datumändras? Gäller en ordinär ThaiAirways biljett. (Vissa promotion-biljetter har restriktioner).

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur gör man med flygbiljett ,köper man 3 månader eller 6 månader? Var köper ni? När betalar man? Finns det nåb vänlig själ som kan berätta? Tack på förhand ,Har tid 10 aug på ambassaden i Bangkok.

Jag har tänkt anlita www.saveflights.com  (45000b. 3mån ThaiAirways).

Tycker det verkar vara svårt att hitta några större prisskillnader hos olika

resebyråer i Thailand.

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej

Vet någon, kanske Thaikonsult, om det alltid är brukligt att det är 7 dagar mellan inlämnande av visumansökan (besöksvisa) och

utlämnande av visumet? Tjejen har tid på ambassaden fredag 26/6, kan man då räkna med att det kan hämtas nästföljande fredag 3/7.

Tänkte nämligen boka biljett BKK-CPH med avgång samma kväll, hon är ju redan i Bangkok då. Det kanske är lite vågat att göra på detta sättet?

Hur nära avgång kan en biljett avbokas/datumändras? Gäller en ordinär ThaiAirways biljett. (Vissa promotion-biljetter har restriktioner).

/biker  Nä för guds skull dom har helgdagar stängt mm ta det lugnt beställ 2 veckor efter visat e klart

  Anmäl till moderator  ip.gifLoggatNä för guds skull 

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Handläggningstiden för visum hos ambassaden är 7 dagar. Om det skulle uppstå problem ringer ambassaden den sökande. Man bör inte boka biljetten för nära inpå beslutsdagen om man inte bokar en helt ombokningsbar biljett där man kan ändra utresan. Det kan uppstå problem hos ambassaden - problem som ingen kan förutse. Tänk på det.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har köpt biljett hos Saveflights 2 ggr nu och det har fungerat mycket bra, rekommenderas..

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har köpt biljett hos Saveflights 2 ggr nu och det har fungerat mycket bra, rekommenderas..

På vilket sätt har du betalat. Jag undrar om deras bank lägger på avgifter vid betalning till deras konto. Eller är det

kanske enklare med kortbetalning online. Går ju snabbt, men 3% påslag. Intressant att höra hur andra brukar göra.

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Handläggningstiden för visum hos ambassaden är 7 dagar. Om det skulle uppstå problem ringer ambassaden den sökande. Man bör inte boka biljetten för nära inpå beslutsdagen om man inte bokar en helt ombokningsbar biljett där man kan ändra utresan. Det kan uppstå problem hos ambassaden - problem som ingen kan förutse. Tänk på det.

Mvh Thaikonsult

Ja, det skulle kännas bättre att vara ute i god tid. Anledningen till det krystade tidsschemat i detta fall är den långa väntetiden från

bokning hos callcenter tills hon fick tid för ansökan. 2,5 månader.

Hon har även försökt att ringa callcenter ett antal gånger, för att ev. få något återbud. Men det lyckas inte.

Så det gäller att göra upp sina planer i god tid, om man önskar besöksvisum till något bestämt datum.

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

biker

Det bor en thailändsk kvinna i Kungälv som heter Jing och har resebyråverksamhet med kontor även i Bangkok. Hon hjälper till att boka en flight som tjejen kan ha med sig för uppvisande på ambassaden. Förhoppningsvis blir det grönt ljus och du kan betala bokningen efter detta, utan extra kostnad. Är det ngt strul med ansökan bokar hon bara om resedatumet. Vet dock inte om hon är intresserad av gratisreklam med utläggande av telnr här i offentligheten varför du kan skicka ett PM om du är intresserad. Priserna är ung. desamma och oftast med Thai.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

biker

Det bor en thailändsk kvinna i Kungälv som heter Jing och har resebyråverksamhet med kontor även i Bangkok. Hon hjälper till att boka en flight som tjejen kan ha med sig för uppvisande på ambassaden. Förhoppningsvis blir det grönt ljus och du kan betala bokningen efter detta, utan extra kostnad. Är det ngt strul med ansökan bokar hon bara om resedatumet. Vet dock inte om hon är intresserad av gratisreklam med utläggande av telnr här i offentligheten varför du kan skicka ett PM om du är intresserad. Priserna är ung. desamma och oftast med Thai.

Jag tackar för tipset. Problemet i detta fall är att avresa behöver ske dagen efter att visat är utlämnat. Spelar ju ingen roll att man har

en preliminär bokning. Så sent går det ej att betala biljetten. Någon bokning behöver inte uppvisas på ambassaden, detta krav är borttaget sedan länge.  Fick ditt PM, bra att känna till, tack.

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, jag visste inte att denna regel med flygbokning var borttagen. Då så...Lycka till.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte av en resebyrå i BKK som jag brukar andvända. Inget påslag. Bara emailar kortnr och namn och exp. date sen drar det vad man kommit överrens om. Enkelt slipper allt med fullmakter etc för kortköp... MEN de gäller ju att man kan lite på företaget i mitt fall en bra kompis fru så inga problem :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...