Jump to content
IGNORERAD

Tävling: kronkursen


Herluf

Recommended Posts

51 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du missade att han har en sommarstuga i Ö-vik, samt att vad som anses vara hans hemkomun är just Ö-vik, så allt kan man kalla han Ö-vikare!

Så om jag har en sommarstuga i Göteborg är jag då en göteborgare ?

Du missade att Stefan Löfven är skriven i Stockholm vilket också torde vara hans hemkommun ......

 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 124
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herluf

    18

  • Soengsang

    10

  • Atom

    7

  • Tommy

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 minuter sedan, skrev hobbe:

Så om jag har en sommarstuga i Göteborg är jag då en göteborgare ?

Du missade att Stefan Löfven är skriven i Stockholm vilket också torde vara hans hemkommun ......

 

Förstår du inte så öppna https://www.google.se/ så skriver du tex "Löfven hemkommun", så kanske du förstår viken kommun som anses vara hans hemkommun?

Att kalla han Stockholmare vore taskigt mot alla 08:or!

 

Kan ju om inte annat lyssna på vad han själv säger, så nog är han en Övikare.

(precis i slutet på klippet)

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev hobbe:

Så om jag har en sommarstuga i Göteborg är jag då en göteborgare ?

Du missade att Stefan Löfven är skriven i Stockholm vilket också torde vara hans hemkommun ......

 

Trist för Ö-viks kommun, de skulle nog vilja ha 33% av hans lön...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ratist säger hemkommun Stockholm, man får väl hoppa i strömmen. Fast då kanske säpo hoppar i o räddar en, svetsare lär ju inte göra det.

a30226391f7613c4b8afbc88dd23363e.jpg

 

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Förstår du inte så öppna https://www.google.se/ så skriver du tex "Löfven hemkommun", så kanske du förstår viken kommun som anses vara hans hemkommun?

Att kalla han Stockholmare vore taskigt mot alla 08:or!

Ja att han är född där och verkar ha bott större delen av sitt vuxna liv där är taskigt .

Sedan vad som anses eller inte är inte avgörande. 

Finns säker personer som anser att dom är intelligenta men det innebär inte att det är sant för det.

 

www.ratsit.se › ... › Stockholm - 111 52 › Strömgatan › Strömgatan 18

 

Stefan Löfvén (62 år) Stockholm | Ratsit

Ulla Löfvén är även skriven här. Stefan har inga ... Det finns 37 286 inkomstmiljonärer i Stefan Löfvéns hemkommun Stockholm. I postnummer 111 52 som ...

 

 

Lägg ner nu .

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev hobbe:

www.ratsit.se › ... › Stockholm - 111 52 › Strömgatan › Strömgatan 18

 

Stefan Löfvén (62 år) Stockholm | Ratsit

Ulla Löfvén är även skriven här. Stefan har inga ... Det finns 37 286 inkomstmiljonärer i Stefan Löfvéns hemkommun Stockholm. I postnummer 111 52 som ...

 

Jag ger upp, söker man på mig så står det kanske 250/M4 Soengsang etc. .......inte fan gör det mig till Thailändare.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ger upp, söker man på mig så står det kanske 250/M4 Soengsang etc. .......inte fan gör det mig till Thailändare.
 
Nä men ditt hem är ju här, nere i Thailand, och det är inte det sämsta!

Glöm svetsaren nu [emoji16]

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Strömgatan 18 är Stefan löven skriven på så länge han är Statsminister. Den dagen han blir avsatt får han vackert nog söka sig en egen bostad. 

 

Jag tror inte Åkesson kommer att vilja ha kvar han som inneboende 🤣

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja... Lövet är född i Stockholm.

Har bott stora delar av sitt liv i Stockholm. 

 

Men är invald i riksdagen på ett mandat från Västernorrlands län.

 

Därtill bor han nu pga. sitt ämbete i Sagerska huset, som mycket riktigt ligger på Strömsgatan 18. 

 

När han flyttar därifrån är hans adress troligen i Västernorrlands län...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att vi drar sträck i debatten om var svetsaren är född uppvuxen gått ams kurs varit fack pamp fosterbarn mantalsskriven haft hemvist kommun eller kommer att dö med Paul Young's klassiker wherever I lay may har (that's my home)






Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev samet:

Nja... Lövet är född i Stockholm.

Har bott stora delar av sitt liv i Stockholm. 

 

Men är invald i riksdagen på ett mandat från Västernorrlands län.

 

Därtill bor han nu pga. sitt ämbete i Sagerska huset, som mycket riktigt ligger på Strömsgatan 18. 

 

När han flyttar därifrån är hans adress troligen i Västernorrlands län...

Kan mycket väl bli så men det gör inte att han är från Övik vilket saken handlade om .

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev hobbe:

Kan mycket väl bli så men det gör inte att han är från Övik vilket saken handlade om .

 

Mvh Hobbe

Jag förstår vad du menar men håller inte med. Om man är uppvuxen sedan 10månaders ålder och sedan jobbat många år på orten, då anser jag man är därifrån. Visst, Sollefteå och Övik är inte samma sak, det vet jag. Men har man bott större delen av sin uppväxt någonstans brukar man säga sig vara därifrån. Det har inget med födelseort eller etniskt ursprung att göra. 

 

Jag är född i Trollhättan, men åkte därifrån efter 3 dagar. Aldrig sovit en natt i Trollhättan sedan dess. Bott på annan ort hela min uppväxt, där anser jag mig komma ifrån. 

 

Samtidigt förstår jag att du stretar emot, hade jag också gjort om min ort blev förknippad med Röven... 😉

 

 

Ändrades av samet
Rättstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, hobbe said:

Kan mycket väl bli så men det gör inte att han är från Övik vilket saken handlade om .

 

Mvh Hobbe

Jag tycker han ska folkbokförda sig i Afghanistan där han kan leva bland folket han älskar mest.

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Broskan:

;)

Screenshot_20200131-113537_Chrome.jpg.8dc0934e8ebf2ff2679911eba1bb77ea.jpg

Ähh, va fan, då kan jag inte vinna alltså?! 😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Swippe said:

Ähh, va fan, då kan jag inte vinna alltså?! 😉 

Kunde du inte väntat med ditt bud till 19 April?😂

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Herluf:

Kunde du inte väntat med ditt bud till 19 April?😂

Ja eftersom det inte stod nåt år som var senast att lägga sitt bud så kunde jag ju till och med väntat tills 20 April och tagit hem hela skiten, men nu var det ju trots allt söndag 20 okt som var sista dag och då förmodar jag att det var förra året som avsågs! 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
On 2019-10-17 at 16:18, skrev Tommy:

2,70  hoppas jag får helt fel...

 

På vilken website skall kommer kursen att läsas om ett halvår, eller vilken bank, kanske superrich på Suvvan?

 

MVH

 

Tjohoo!

 

1 månad kvar, ni skall se att jag tar det här!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

3.28 nu, vi närmar oss ett avgörande. Fiskarn, Surin, Atom? Men det kan fortfarande hända en del i dessa turbulenta tider....

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Herluf:

3.28 nu, vi närmar oss ett avgörande. Fiskarn, Surin, Atom? Men det kan fortfarande hända en del i dessa turbulenta tider....

Var läste du den växlingskursen?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, born41 said:

Var läste du den växlingskursen?

Jag skulle tro att han använder xe.com

 

P3 gissade 3.28 och jag förutspådde 3.30 (märk gärna mitt ordval) och just nu står SEK:THB i 3.29038 så jag anser tävlingen vara avgjord till min fördel. Som alla andra sporter måste nu denna tävling avbrytas pga Covid-19.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev born41:

Var läste du den växlingskursen?

 

On 2019-10-18 at 02:55, skrev Herluf:

Jag tänkte Xe kursen kl 12.00 thaitid.

Som Atom sa.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag är inte ledsen för att min profetia inte slog in. 2.87

Utvecklingen senaste tiden har gjort att vi inte skickar några slantar till Sverige i nuläget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...