Jump to content
IGNORERAD

"Kvinnor med krav på mannen men inte sig själva"


Vaxet

Recommended Posts

Debattören Hanne Nabintu Herland chockerar Norge med sina uttalanden  Det är dags att ge upp kvinnokampen.

Det tycker religionsforskaren och debattören Hanne Nabintu Herland som chockerat hemlandet med sina uttalanden.

– Jag förstår att norska män vill ha ryska och thailändska kvinnor. De gillar åtmistone sex och är bra på att laga mat.

Läs mer i Aftonbladet

Jan & Puh

UdonThani Friends !!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 95
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    7

  • BaBoo

    7

  • Siamkap

    6

  • Vaxet

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Finns redan en lång tråd i detta ämne

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
:whistle: Nja.e man i fertil ålder skiter man nog var hon kommer ifrån, bara hon e bra i sängen å kan koga mat  :D
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Het läsardebatt efter Herlands utspel att feminismen gått för långt  – Hellre en tacksam thailändsk kvinna än en bortskämd svenska.  Så säger många av de aftonbladet.se-läsare med anledning av Hanne Nabintu Herlands uttalande att feminismen gått för långt.  Läs hela artikeln i Aftonbladet HÄR! 
[br]Hoppsan, det verkar som om det varit en övervägande positiv respons på Herlands synpunkter i Aftonbladet, dvs de flesta tycks hålla med om att det är bättre the Thailändska och Ryska kvinnor än Svenska.[br][br]Därpå följer det absolut mest korkade uttalandet jag har läst på senare tid, från "mansforskaren" Lars Jalmert. – De som uttalar sig känner sig hotade. En majoritet av de svenska männen vill leva mer jämställt, men de behöver inte skrika.[br][br]Hallå eller? Svenska män kanske vill leva mer jämställt, men inte med en Svenska och det är väl i tur och ordning, FI, flummiga genusforskare och Svenska kvinnor som känner sig hotade, eller? Gud, ett sånt tramseri.[br][br]Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Orka inte läsa :mdr:

Men eftersom jag jobbar i Norge :great:

Efter 10 år känner jag att jag e Proffs :whistle:

Barn med Norsk Flicka =

15% av lön innan skatt :suicide:

Som grädde på moset Så LÄMNAR SVENSKA MYNDIGHET Dej ut till Norge :crazy:

MEN PATRIOT NORGE LÄmnar inte UT NÅN

Inte ens mitt eget konto til annan bank :mdr:

VIVA LE NORGE NÄR SKa DEN Lile svensk VÅGA Seja nej! :rtfm:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Finns väl inget sexigare än en välbyggd ryska med stor häck och tjocka lår.

Håller hon sedan flabben och lagar god mat och sköter hemmet i övrigt så finns det väl inget i övrigt att önska.

Alla svenska gnäll och tjafsmajor kan dra nåt gammalt över sig.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Svar till Broder.Dom kraftiga fans på åttiotalet. Numera e dom europeiska i storlek.Men det e klart dom

rör sej väll inte runt i Naklua :crazy:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Finns väl inget sexigare än en välbyggd ryska med stor häck och tjocka lår.

Håller hon sedan flabben och lagar god mat och sköter hemmet i övrigt så finns det väl inget i övrigt att önska.

Alla svenska gnäll och tjafsmajor kan dra nåt gammalt över sig.

BTT

Att du sager dig vara singel BTT ar onekligen ett av livets mysterium...

Quote

[br]Hoppsan, det verkar som om det varit en övervägande positiv respons på Herlands synpunkter i Aftonbladet, dvs de flesta tycks hålla med om att det är bättre the Thailändska och Ryska kvinnor än Svenska.[br][br]Därpå följer det absolut mest korkade uttalandet jag har läst på senare tid, från "mansforskaren" Lars Jalmert. – De som uttalar sig känner sig hotade. En majoritet av de svenska männen vill leva mer jämställt, men de behöver inte skrika.[br][br]Hallå eller? Svenska män kanske vill leva mer jämställt, men inte med en Svenska och det är väl i tur och ordning, FI, flummiga genusforskare och Svenska kvinnor som känner sig hotade, eller? Gud, ett sånt tramseri.[br][br]Siamkap

[/]

[]

Det ar val sjalvklart att det ar mest positiv respons pa hennes artikel. Man som vill berattiga sina egna asikter och uppfattningar lagger krut och orkar engagera sig - den stora majoriteten kan sakerligen inte bry sig mindre om detta, ganska sa plumpa, mediala utspel. Varje gang det ar nagot liknande som diskuteras gar gubbarna pa MPR igang pa fullvarv vilket forvisso ar naturligt med tanke pa forumets natur men man skall kanske inte missta medlemmarna for att vara ett representativt ursnitt av sveriges manliga befolkning. Det vore lika idi*tiskt att tro att tex. medlemmarna i FI ar representativa for svenska kvinnor.

Nar du sedan forsoker dig pa att "beratta" vad svenska man egentligen vill kanns det lite pinsamt men framforallt verklighetsframmande. Du har ju onekligen sakligt fel i ditt pastaende eftersom en enorm majoritet av svenska man faktiskt vill leva med svenska kvinnor. 

Sen bekraftar ditt inlagg och synpunkter aven Jalmerts uttalande vilket ar smatt ironiskt i sammanhanget.  Det ar val relativt tydligt att nar man laser kommentarerna sa ar det manga som anser att s:k svensk jamstalldhet har gatt overstyr och inte ar att foredra framfor mer traditionella konsroller. Darifran ar det inte langt att dra slutsatsen att den aven blir lite hotfull for dessa man och darmed kommer det manga relativt emotionella inlagg i debatten.

Lika rabiata och forvirrade som FI och andra fascistfeminister kan tyckas vara sa framstar aven manga av de man som kommenterade denna artikeln eller liknande sadana. Det blir lite av en ytterligheternas kamp dar de som faktiskt ar ganska nojda med sakers tillstand inte syns eller hors i debatten nar scenen tas over av bade bittra gummor och gubbar.  [/]

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha wille,

Bara för att en del mäns åsikt avviker från majoriteten så är deras åsikt fel?

Man kan kan ju lika gärna säga att majoriteten köpt feministernas argument pga diverse anledningar... du vet säkert vad jag menar. Vad en majoritet fogar sig efter bevisar ingenting.

Dina argument faller platt till marken.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Jaha wille,

Bara för att en del mäns åsikt avviker från majoriteten så är deras åsikt fel?

Man kan kan ju lika gärna säga att majoriteten köpt feministernas argument pga diverse anledningar... du vet säkert vad jag menar. Vad en majoritet fogar sig efter bevisar ingenting.

Dina argument faller platt till marken.

Herr Chang har talat.

Ursakta om jag var oklar. Poangen var ju just det att Siamkap gjorde sig till talesman for majoriteten utan att egentligen ha nagot belagg for det. Man skall vara forsiktig med att tillskriva grupper diverse asikter oavsett va de ma vara.

Kikar man pa kommentarerna och reaktionerna sa ligger det nara till hands att tro att de kanske ar intressenter i malet dvs. de har starka asikter i fragan pga personliga upplevelser och erfarenheter. De kan vara att de lever med en thailandsk kvinna eller att de har negativa erfarenheter av svenska diton. Darmed sa kanske man inte skall dra for stora vaxlar pa just dessa kommentarer eftersom de lockar man med "en viss" uppfattning att yttra sig.

Ingenstans antyder jag val att nagon uppfattning ar "fel" pa nagot satt. Mangfald berikar diskussioner och for utveckling framat oavsett om det ibland blir obekvamt. Sa ditt utfall har jag svart att forsta sa fortydliga garna. Vidare sa ar jag osaker pa vilket argument "som faller platt pa marken". Argumentet att man skall vara forsiktig med att tolka kommentatorerna som en representativ grupp av svenska man eller vad?

Kanske har jag naringsbrist eftersom jag ar pa MPR istallet for att ga och kaka lunch men jag forstar inte riktigt vad exakt du vander dig emot HC.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej wille,

Jag påstår inte att dina åsikter är fel.

Men jag får på något sätt känslan av att du avfärdar vissa åsikter då de enligt din mening utgör en minoritet.

Tilåt mig framföra hypotesen att du i själva verket inte vet vad som utgör majoritetens åsikt. Vad som kan observeras på detta forum räcker inte.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Vad som kan observeras på detta forum räcker inte.

Herr Chang har talat.

Det var ju faktiskt precis vad jag ocksa skrev i inlagget som du vande dig emot och darmed sa blev det svart att utlasa vad det ar som framkallar din "kansla" att jag avfardar minoriteten (av vilken asikt de an ma vara) annat an att jag avfardar medlemmarna pa MPR som ej representativt ursnitt av sveriges manliga befolkning.

Men nog om det - jag var "clear as mud" som vanligt och lamnade utrymme for manga fria tolkningar kan jag tanka mig.

Tillbaka till topic.

En annan intressant aspekt av denna fraga ar ju det som manga thailandska damer som har ihop det med faranger verkar identifiera som positiva egenskaper. Forutom ekonomisk stabilitet sa har jag forstat att manga aven vander sig emot den mkt steorotypa syn pa kvinnligt/manligt manga thailandska man har, vilket aven skapar relativt ojamstallda partnerskap. Man som tar storre ansvar for barn och hushall och dar omsesidig respekt for badas asikter framjas i beslutsfattandet verkar vara uppskattat.

Nu har jag inga direkta belagg for detta men har fatt den forklaringen av manga individer - men lamnar oppet for att det ar en skonmalning for att inte "outa" helt ekonomiska incitament till att soka utlandsk partner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Willie

Citatet om majoriteten kommer inte från mig, det är mansforskarens ord. LÄS den NYA artikeln [br][br]

På någont sätt tror jag att poängen med mitt inlägg inte gick fram, dvs vilka är det som känner sig hotade. Mansforskaren menar att personer som kommentarat artikeln känner sig hotade av den västerländska feminismen, medan jag menar att så inte är fallet. Speciellt gäller detta medlemmar på detta forum, eftersom de flesta här har hittat vägar runt den västerländska feminismens konsekvenser. [br][br]

Däremot, är det nog så att de som känner sig hotade av själva artikeln, dess åsikter och påföljande kommentarer är i tur och ordning, FI, flummiga genusforskare och Svenska/Norska kvinnor. [br][br]

Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det var ju faktiskt precis vad jag ocksa skrev i inlagget som du vande dig emot och darmed sa blev det svart att utlasa vad det ar som framkallar din "kansla" att jag avfardar minoriteten (av vilken asikt de an ma vara) annat an att jag avfardar medlemmarna pa MPR som ej representativt ursnitt av sveriges manliga befolkning.

Men nog om det - jag var "clear as mud" som vanligt och lamnade utrymme for manga fria tolkningar kan jag tanka mig.

Tillbaka till topic.

En annan intressant aspekt av denna fraga ar ju det som manga thailandska damer som har ihop det med faranger verkar identifiera som positiva egenskaper. Forutom ekonomisk stabilitet sa har jag forstat att manga aven vander sig emot den mkt steorotypa syn pa kvinnligt/manligt manga thailandska man har, vilket aven skapar relativt ojamstallda partnerskap. Man som tar storre ansvar for barn och hushall och dar omsesidig respekt for badas asikter framjas i beslutsfattandet verkar vara uppskattat.

Nu har jag inga direkta belagg for detta men har fatt den forklaringen av manga individer - men lamnar oppet for att det ar en skonmalning for att inte "outa" helt ekonomiska incitament till att soka utlandsk partner.

Hej wille,

Utan tvivel är den upplevda större jämställdheten med en farang något attraktivt för thaidamer.

Enda haken är att dom likt barn inte kan låta bli att testa exakt var gränsen går, i den mån det finns en gräns. Så någonstans måste man bara slå näven i bordet, och gör man inte det så...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej wille,

Utan tvivel är den upplevda större jämställdheten med en farang något attraktivt för thaidamer.

Så är det säkert. En annan intressant aspekt, som kanske redan nämnts men jag gör det ändå, är den klassresa som thaikvinnan gör eller kanske slipper göra när hon stadgar sig med en svensk. Från ett internationellt perspektiv är nog vi svenskar ganska ointresserade av vilka klass den och den personen kommer ifrån. Personliga egenskaper smäller högre.

Å andra sidan gifter ju sig de flesta kvinnor "uppåt" så mitt argument kanske faller lite platt ändå. Någon smart kan nog nysta ut vad jag menar  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Å andra sidan gifter ju sig de flesta kvinnor "uppåt"

Gemene kvinna måste ju då befinna sig "lägre" än gemene man redan från födsel.

Betyder det alltså att det föds betydlig fler flickor i fattiga förhållanden än i rika?

Inte så konstigt att det är så svårt att hitta kvinnor att gifta sig uppåt med!

Jaja... man får älska den man får. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Gemene kvinna måste ju då befinna sig "lägre" än gemene man redan från födsel.

Betyder det alltså att det föds betydlig fler flickor i fattiga förhållanden än i rika?

Inte så konstigt att det är så svårt att hitta kvinnor att gifta sig uppåt med!

Jaja... man får älska den man får. :)

Nej, men det betyder att män med sämre kapital (socialt, ekonomiskt osv) har svårare att skaffa sig partners.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, det är inget konstigt med detta uppåtsträvande då kvinnan bör se upp till mannen för att ett förhållande skall ha di rätta förutsättningarna.

Di stackars fruntimmer som föds med silversked i munn har det inte lätt i sin strävan uppåt ... för att inte tala om lesbiska som ju måste gå och se ned på varandra dagarna i ända.

Arne Von Oben

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

..för att inte tala om lesbiska som ju måste gå och se ned på varandra dagarna i ända.

Det är därför man, för deras egna skull, bör lagstadga bort giftemål mellan lesbiska.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Quote

Tröttnade på att läsa kommentarerna då de var så många och flertalet var skrivna av svenska suggor med mestadels nedvärderande ord och uttryck om Thailändska kvinnor...

...och oss män som av någon anledning kärat ner oss i en Thailändska vilket enligt dessa suggor tydligen är stört omöjligt...

Vi har ju "skaffat" oss en thailändsk fru !!

Så fort en sådan här debatt blossar upp så utpekas Vi vanliga Svenska Män helt plötsligt till regelrätta svin i mångas ögon. Detta forum måste dessutom vara ett av Sveriges sorgligaste eftersom att Vi alla antigen är alkoholister eller helt enkelt skitfula som inte kan skaffa oss kvinnligt sällskap på svensk mark! Givetvis så har vi alla "importerat" våra tjejer. De Thailändska tjejerna har givetvis ingen egen vilja etc etc...

Jag är ganska så trött på att läsa alla de här negativa inläggen som skrivs just nu på Aftonbladet.

En stark kontring vore att endast be alla dra åt helv*te men så lågt tänker jag inte sjunka.

Personligen så har min umgängeskrets minskats en del sedan min sambo kom hit till Sverige.

Men jag har resonerat så att de som inte ens bemödar sig med att komma hit och hälsa på längre är ända inga vänner som jag vill behålla. Allt detta för att en person från ett främmande land bor i mitt hus. Helt makalöst dåligt!

Jag tror dock att en stor del av alla de här fördommarna som finns beror helt enkelt på extrem okunskap. De lever i ngn slags mediavärld där, för dem, alla Thailändskor är äckliga horor som enbart vill åt den Svenske mannens riksdaler och att den Svenske mannen är ett äckligt svin som handlar med människor.

Nej, skit i vad alla andra tycker. Jag är lycklig tillsammans med min sambo.

Och vad det gäller umgängeskretsen så är jag mer än nöjd med de som finns kvar.

Är du tillräcligt säker på din relation och speglar det utåt så finns det inte så mycket misstänksamhet ifrån omgivningen som så många går och tänker på!

Det skall ju vara en relation som vilken som helst och då får man ju agera därefter! dvs inte alls, tror inte att så många svensk-svensk förhållande ständigt går och tänker på vad omgivningen tycker uatn de bara kör på

och en relation är ju en relation oavsett var respektive del i relationen kommer ifrån.

så var inte så osäkra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...