Jump to content
IGNORERAD

"Kvinnor med krav på mannen men inte sig själva"


Vaxet

Recommended Posts

Låt oss glömma kommentarerna på Aftonbladet, jag orkade bara med ett tiotal.[br]

Är det egentligen inte så här?[br]

En Svensk/Norsk/Europeisk man är uppfostrad att ta hand om sin kvinna. [br]En Thailändsk/Rysk kvinna är uppfostrad att ta hand om sin man.[br]En Svensk/Norsk/Europeisk kvinna förväntar sig att bli omhändertagen, speciellt tydligt blir detta, vilket jag kan säga efter att ha observerat minst ett tiotal fall, när första barnet kommer.[br]

Med andra ord, Svensk/Norsk/Europeisk man, Thai/Rysk kvinna, perfekt och jämlik relation. [br]

Siamkap filosoferar

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 95
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    7

  • BaBoo

    7

  • Siamkap

    6

  • Vaxet

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hehe..har läst en del kommentarer på AB..tydligen känsligt ämne.Fördomar osar hett..så länge man har ryggen fri och respekterar kvinnan oavset var hon kommer ifrån  :afro: ..men själv är jag lyckligare med asiatiska kvinnor..inget att sticka under stol med.

Har haft "några" förhållanden med våra kvinnor :girl_crazy: ..men de "tjötar" ihjäl det själva.Men allt ska ju klaffa i ett förhållande..har säkert en massa fel i någons ögon..alla är inte skapta för varann.

:Drogar-Mark-11(LBG):

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja ja dessa thaiphojing.Nu skäller hon som hundarna i los. Vi hade en diskussion  om varför hon är

så högludd i bland .ja jag är sån? men kan du inte sänka volymen? näää .nu tror hon att jag träffar

andra tjejer på mpr . nä jag skrattar åt ban99arne o btt s inlägg .så det är ju skillnaden mellan en svensk

tjej o en Thai . man måste va på alerten hela tiden

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja ja dessa thaiphojing.Nu skäller hon som hundarna i los. Vi hade en diskussion  om varför hon är

så högludd i bland .ja jag är sån? men kan du inte sänka volymen? näää .nu tror hon att jag träffar

andra tjejer på mpr . nä jag skrattar åt ban99arne o btt s inlägg .så det är ju skillnaden mellan en svensk

tjej o en Thai . man måste va på alerten hela tiden

Hehe clion,

Ja, så är det! Sitter jag och skriver för mycket så tror fru Chang att jag chattar med andra thaidamer...

Detta är ju inte chat säger jag, men det biter inte ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hon verkade trevlig din noi. hoppas vi kan träffas igen :drinks::crazy::dance1:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja, så är det! Sitter jag och skriver för mycket så tror fru Chang att jag chattar med andra thaidamer...

Det tror dom alltid när man sitter vid datorn. Hade mycket musik på en stationär när jag bodde i Pattis, och en laptop där inte all musik fick plats. Så en dag när jag satt där och skiftade låtarna på laptopen så kom exet och undrade vem jag chattade med. Vi hade inte ens internet...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Du är en av mina idoler bra rutret i slottdkogen :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Du är en av mina idoler bra rutret i slottdkogen :drinks:

Du var en skön göbbe du med  :drinks:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

ThaiSkuggan

Har samma problem här. Varför tar du ner så mycket  thai karaoke..  Jooo det är ju säkert för min skull jag gör det..  Men efter ett tag kom det fram att du sitter säkert och pratar med nån tjej.

Problemet blir ju inte bättre av att mitt jobb är att sitta framför en skärm

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter 10 år med en thaikvinna kan jag bara säja att som singel hade man det som bäst.man hade inte behövt vara som en pappa för hon om hon varit svensk och fixat med precis allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt ärligt svar..

Tar det slut mellan mig och min dam, kommer jag aldrig dejta en thaitjej igen..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nu ska man kanske i ärlighetens namn försvara lilla Nois svartsjuka.

Svenska tjejer är lika svartsjuka. Skillnaden är att svenska tjejer har fallrep ifall det tar slut.

Vad har en thaitjej att falla tillbaka på?

Att tvingas återvända till baren igen är väl ingen höjdare direkt.

Eller att åka tillbaka till Mama och papa och tvingas leva på 100 baht om dagen när hon vant sig vid andra summor.

Jag tycker också att vissa thaidamers svartsjuka är hemsk, men man får ändå ha en viss förståelse för problemet.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

”Jag förstår att män vill ha thailändska kvinnor”

Klokt sagt.trots att hon kommer ifrån Norge!  ;)

Har du fördommar,rejält klumpigt skrivit av dej.

fd. norgebo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ohejdad smörja, nja det vet jag inte.

Jag ser det snarare som ett debattinlägg olikt mainstream tyckarnas.

Finns mycket i inlägget som jag inte gillar, men också en del som jag tror att det nordiska samhället skulle fundera över.

Och som jag skrivet tidigare, citatet "kvinnor ställer för många krav på mannen, men inte på sig själva" tål absolut att diskuteras.

Utan tvekan är det så bland många kvinnor i bl.a. Sverige att de gärna vill ha fullständig jämnställdhet, men på deras egna villkor. Samtidigt vill de också ha den mera traditionella mans/kvinnosynen när det kommer till vissa saker.

Har en nära vän(kvinna) som är uttalad feminist. Hon tar i varje sekund chansen att tala om jämnställdhet och männens förtryck av kvinnan. Hon sågade mig totalt när jag träffade fru vax, men här har hon ändrat sig efter att lärt känna frugan.

Hon tror dock fortfarande att de flesta asiatiska kvinnor i europa är offer för förtryckande män.

För ca sex månader sedan så träffade denna kvinna en betydligt mycket äldre man, hon 38-han 58, hon blev kär.

Efter en av deras första middagar så kom hon hem till oss och hon kunde inte sluta bubbla.

Hon berättade att "han bjöd på middag på Hotell Grand" "han bjöd på drinkar på Stureplan" "han skall bjuda med mig till Spanien" o.s.v.

Frågade henne om hon inte tyckte att hon nu återvänt till de gamla könsrollerna som hon alltid fördömmer, och hon svarade.

-Vi kommer ha ett jämnställt förhållande, men självklart är det mannen som skall uppvakta kvinnan, för det gör att vi känner oss kvinnliga. Jag kommer dock aldrig aceptera att vi vårt förhållande lever enligt de gamla könsrollerna.

Ja, sa inget, men tänkte, jaha jämnställdhet när det passar dig.

självmord

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar inte läsa era svar men nu ska jag in på aftonbladet och reta fittstimmet. :na:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag skall härmed förklara min anledning till att jag diggar jämställdhet;

Det är nämligen så att...

[table]

[tr][td]1.[/td][td]om folk kommer att se på min flickvän som min tränade sexpartner så kommer varken hon eller jag någonsin bli accepterade i något utav våra samhällen.[/td] [/tr]

[tr] [td]2.[/td][td]jag vill inte att det skall vara svårare för mig att hitta en kvinnlig livskamrat än för en kvinna att hitta en manlig.[/td] [/tr]

[tr] [td]3.[/td][td]jag vill kunna arbeta med traditionellt "kvinnliga" arbeten.[/td] [/tr]

[tr] [td]4.[/td][td]jag vill att mina kvinnliga vänner skall kunna deltaga i samma arbetslivs- och privatlivs- sysslor som jag själv.[/td] [/tr]

[tr] [td]5.[/td][td]om kvinnor som vill ligga låg lika mycket som män som vill ligga så skulle alla få ligga.[/td] [/tr]

[tr] [td]6.[/td][td]jag vill bli bjuden på drinkar när jag går på krogen.[/td] [/tr] [/table]

osv. listan kan göras lång.

Ni som stödjer den där norska damen förstör både för mig och för er själva...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag skall härmed förklara min anledning till att jag diggar jämställdhet;

Det är nämligen så att...

1. om folk kommer att se på min flickvän som min tränade sexpartner så kommer varken hon eller jag någonsin bli accepterade i något utav våra samhällen.

2. jag vill inte att det skall vara svårare för mig att hitta en kvinnlig livskamrat än för en kvinna att hitta en manlig.

3. jag vill kunna arbeta med traditionellt "kvinnliga" arbeten.

4. jag vill att mina kvinnliga vänner skall kunna deltaga i samma arbetslivs- och privatlivs- sysslor som jag själv.

5. om kvinnor som vill ligga låg lika mycket som män som vill ligga så skulle alla få ligga.

6. jag vill bli bjuden på drinkar när jag går på krogen.

osv. listan kan göras lång.

Ni som stödjer den där norska damen förstör både för mig och för er själva...

Håller nog med dig om det mesta här och jämställdhet är om det verkligen är jämställdhet en mycket god ide för alla.

Problemet är tyvärr att många, både män och kvinnor, har gått vilse i detta jämställda svenska samhälle.

Detta p.g.a. att debatten hela tiden handlar om att vi inte är jämställda och denna debatt förs inte av vanligt folk utan av de mest högljudda feministerna och någon enstaka gång besvaras denna debatt av extremister från andra sidan, typ denna Norska.

Män är rädda att göra saker som inte är jämställda och bli klassade som s.k. mansgrisar.

Och kvinnorna får efter att ha lyssnat på de högljudda feministerna t.e.x. Gudrun Skyman, som sa att alla män är Tallibaner, för sig att jämställdhet innebär att man skall kuva sin man.

Det tar lite tid, det där med att ändra könsroller, men accepterar vi alla att det tar lite tid så kommer det bli skitbra.

Men så länge både män och kvinnor känner sig osäkra i sina könsroller kommer tyvärr kvinnor från andra kulturer än den svenska att vara negativa slagträn i debatten.

Antifeministerna tar min Thailändska fru som ett bra exempel, eftersom hon servar mig och aldrig säger nej. :crazy: , ja tjena, dom har ingen aning.

Feministerna tar mig som exempel eftersom jag har en fru från en annan kultur p.g.a. att jag inte vill vara jämställd :kort: , ja tjena, dom har ingen aning.

Jämställdhet kommer aldrig att bli jämställd så länge debatten förs av ytterligheterna som hatar varandra.

Nä, jämställdhet blir det när vanligt folk förstår vad detta ord innebär, nämligen att man skall hjälpa varandra, inte bekämpa varandra.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Håller nog med dig om det mesta här och jämställdhet är om det verkligen är jämställdhet en mycket god ide för alla.

Problemet är tyvärr att många, både män och kvinnor, har gått vilse i detta jämställda svenska samhälle.

Detta p.g.a. att debatten hela tiden handlar om att vi inte är jämställda och denna debatt förs inte av vanligt folk utan av de mest högljudda feministerna och någon enstaka gång besvaras denna debatt av extremister från andra sidan, typ denna Norska.

Män är rädda att göra saker som inte är jämställda och bli klassade som s.k. mansgrisar.

Och kvinnorna får efter att ha lyssnat på de högljudda feministerna t.e.x. Gudrun Skyman, som sa att alla män är Tallibaner, för sig att jämställdhet innebär att man skall kuva sin man.

Det tar lite tid, det där med att ändra könsroller, men accepterar vi alla att det tar lite tid så kommer det bli skitbra.

Men så länge både män och kvinnor känner sig osäkra i sina könsroller kommer tyvärr kvinnor från andra kulturer än den svenska att vara negativa slagträn i debatten.

Antifeministerna tar min Thailändska fru som ett bra exempel, eftersom hon servar mig och aldrig säger nej. :crazy: , ja tjena, dom har ingen aning.

Feministerna tar mig som exempel eftersom jag har en fru från en annan kultur p.g.a. att jag inte vill vara jämställd :kort: , ja tjena, dom har ingen aning.

Jämställdhet kommer aldrig att bli jämställd så länge debatten förs av ytterligheterna som hatar varandra.

Nä, jämställdhet blir det när vanligt folk förstår vad detta ord innebär, nämligen att man skall hjälpa varandra, inte bekämpa varandra.

<3

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har du fördommar,rejält klumpigt skrivit av dej.

fd. norgebo.

Som sagt..norrmän saknar humor också!  ;)

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Quote

Håller nog med dig om det mesta här och jämställdhet är om det verkligen är jämställdhet en mycket god ide för alla.

Problemet är tyvärr att många, både män och kvinnor, har gått vilse i detta jämställda svenska samhälle.

Detta p.g.a. att debatten hela tiden handlar om att vi inte är jämställda och denna debatt förs inte av vanligt folk utan av de mest högljudda feministerna och någon enstaka gång besvaras denna debatt av extremister från andra sidan, typ denna Norska.

Män är rädda att göra saker som inte är jämställda och bli klassade som s.k. mansgrisar.

Och kvinnorna får efter att ha lyssnat på de högljudda feministerna t.e.x. Gudrun Skyman, som sa att alla män är Tallibaner, för sig att jämställdhet innebär att man skall kuva sin man.

Det tar lite tid, det där med att ändra könsroller, men accepterar vi alla att det tar lite tid så kommer det bli skitbra.

Men så länge både män och kvinnor känner sig osäkra i sina könsroller kommer tyvärr kvinnor från andra kulturer än den svenska att vara negativa slagträn i debatten.

Antifeministerna tar min Thailändska fru som ett bra exempel, eftersom hon servar mig och aldrig säger nej. :crazy: , ja tjena, dom har ingen aning.

Feministerna tar mig som exempel eftersom jag har en fru från en annan kultur p.g.a. att jag inte vill vara jämställd :kort: , ja tjena, dom har ingen aning.

Jämställdhet kommer aldrig att bli jämställd så länge debatten förs av ytterligheterna som hatar varandra.

Nä, jämställdhet blir det när vanligt folk förstår vad detta ord innebär, nämligen att man skall hjälpa varandra, inte bekämpa varandra.

Väl skrivet, Vaxet!

Link to comment
Dela på andra sajter

gnagarn1891

Quote

Håller nog med dig om det mesta här och jämställdhet är om det verkligen är jämställdhet en mycket god ide för alla.

Problemet är tyvärr att många, både män och kvinnor, har gått vilse i detta jämställda svenska samhälle.

Detta p.g.a. att debatten hela tiden handlar om att vi inte är jämställda och denna debatt förs inte av vanligt folk utan av de mest högljudda feministerna och någon enstaka gång besvaras denna debatt av extremister från andra sidan, typ denna Norska.

Män är rädda att göra saker som inte är jämställda och bli klassade som s.k. mansgrisar.

Och kvinnorna får efter att ha lyssnat på de högljudda feministerna t.e.x. Gudrun Skyman, som sa att alla män är Tallibaner, för sig att jämställdhet innebär att man skall kuva sin man.

Det tar lite tid, det där med att ändra könsroller, men accepterar vi alla att det tar lite tid så kommer det bli skitbra.

Men så länge både män och kvinnor känner sig osäkra i sina könsroller kommer tyvärr kvinnor från andra kulturer än den svenska att vara negativa slagträn i debatten.

Antifeministerna tar min Thailändska fru som ett bra exempel, eftersom hon servar mig och aldrig säger nej. :crazy: , ja tjena, dom har ingen aning.

Feministerna tar mig som exempel eftersom jag har en fru från en annan kultur p.g.a. att jag inte vill vara jämställd :kort: , ja tjena, dom har ingen aning.

Jämställdhet kommer aldrig att bli jämställd så länge debatten förs av ytterligheterna som hatar varandra.

Nä, jämställdhet blir det när vanligt folk förstår vad detta ord innebär, nämligen att man skall hjälpa varandra, inte bekämpa varandra.

Denna formulering bekämpar inte jag :yes:   :great:   (vaxets #43)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det tror dom alltid när man sitter vid datorn. Hade mycket musik på en stationär när jag bodde i Pattis, och en laptop där inte all musik fick plats. Så en dag när jag satt där och skiftade låtarna på laptopen så kom exet och undrade vem jag chattade med. Vi hade inte ens internet...

:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...