Jump to content
IGNORERAD

"Kvinnor med krav på mannen men inte sig själva"


Vaxet

Recommended Posts

Har hängt här och på andra forum rätt många år nu och för första gången har jag läst en artikel i en tidning som antagligen kommer passa merparten av forumets medlemmar.

Tycker själv att just att citatet " har krav på mannen men inte sig själva" var intressant.

http://www.aftonblad...ticle5373043.ab

Denna norska som uttalat sig kommer väl antagligen att pryglas offentligt, men man kan ju hoppas på en nyanserad debatt.

Men som sagt, det tror jag inte själv på, vad tror ni?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 95
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    7

  • BaBoo

    7

  • Siamkap

    6

  • Vaxet

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vaxet

Jag läste det också nu bör dom få upp ögona.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju självklart så att när man hittar något lite annorlunda om Thailändskor så får Aftonbladet problem med sin webbsida och länken går inte att nå.

Men den skall var ok snart igen, tror jag.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är ju självklart så att när man hittar något lite annorlunda om Thailändskor så får Aftonbladet problem med sin webbsida och länken går inte att nå.

Men den skall var ok snart igen, tror jag.

Mmm, eller hur? "Sidan kunde inte hittas". :mdr:

´

13910_d16881c3e7afc78254f63d3180f8e83f37

13910_d16881c3e7afc78254f63d3180f8e83f37

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta låg på Aftonbladets första sida i ca 20 minter, sedan togs det av någon anledning bort från första sidan och länken fungerar bara ibland, så jag kopierar in det här.

”Jag förstår att män vill ha thailändska kvinnor” 

Debattören Hanne Nabintu Herland chockerar Norge med sina uttalanden  Det är dags att ge upp kvinnokampen.

Det tycker religionsforskaren och debattören Hanne Nabintu Herland som chockerat hemlandet med sina uttalanden.

– Jag förstår att norska män vill ha ryska och thailändska kvinnor. De gillar åtmistone sex och är bra på att laga mat.  Norska tidningar rapporterar idag om Kristelig Folkepartis valupptaktsmöte i Trondheim där en av talarna var religionsforskaren och debattören Hanne Nabintu Herland.

– Ibland måste kvinnor hålla sig lugna och göra som mannen säger. Jag förstår att norska män hellre vill ha ryska och thailänska fruar. De gillar åtminstone sex och är bra på att laga mat, sa Hanne Nabintu Herland enligt Adressa.no.  För höga krav på mannen  Till tidningen Dagbladet utvecklar hon resonemanget ytterligare:

– Norska kvinnor ställer för många krav på mannen, men inte på sig själva. Andra kulturer är bättre på att lära upp kvinnorna till att tillfredsställa mannen sexuellt. Mannen behöver sex och kvinnan borde vara hängiven att tillfredsställa mannen, säger hon.

Själv är Hanne Nabintu Herland född och uppvuxen i Afrika av norska föräldrar.

Hon kom till Norge som 19-åring och började studera religionshistoria med inriktning på islam. Hon har gjort sig ett namn som debattör och enligt Adressa.no gjort sig känd som förespråkare för en hård linje i invandringsfrågan.

Till Kristelig Folkepartis möte var hon inbjuden som gästtalare med det uttryckliga syftet att provocera till debatt.  ”På kanten av stupet”  Hennes poäng är att kristna värderingar är på väg bort.

Norge har blivit ett gudsfientligt land och står liksom hela Europa ”på kanten av stupet”.

En anledning är att feminismen blivit för stark och könskampen för hård.

– Vi lever i ett hedonistiskt samhälle. Folk är sambor, först med den ena, sedan med den andra. Det uppmuntras till gruppsex. För att uppnå ett bra sexliv har gränserna blivit för liberala. Så liberala att kvinnor och män inte törs älska eller satsa på parförhållandet av rädsla för att bli bedragna, säger Hanne Nabintu Herland.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Vilken ohejdat bakatstravande smorja med religiosa undertoner. Hjalper ju knappast till i att nyansera bilden pa svensk-thailandska par iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nog benägen att sälla mig till wille. Vilken goja! Liknande uttalanden är knappast till de utländska kvinnornas favör.

Jag reagerade speciellt på en mening i texten som tycks vara helt ryckt ur intet, iaf om vi talar om Thailändskor:

Quote

  Andra kulturer är bättre på att lära upp kvinnorna till att tillfredsställa mannen sexuellt.

Thailändare är väl knappast öppna om ämnet sex inom familjen, då syftar jag på föräldrar/barn.

Att de skulle avla sina döttrar till perfekta älskarinnor är ju befängt.

Att de däremot i regel bejakar sin kvinnlighet mer än de nordiska är nog inte helt osannolikt.

/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej MangeUdon,

"Att de skulle avla sina döttrar till perfekta älskarinnor är ju befängt."

Ja, men möjligen får de lära sig implicit att acceptera mannens sexbehov utan protester.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vilken ohejdat bakatstravande smorja med religiosa undertoner. Hjalper ju knappast till i att nyansera bilden pa svensk-thailandska par iaf.

Ohejdad smörja, nja det vet jag inte.

Jag ser det snarare som ett debattinlägg olikt mainstream tyckarnas.

Finns mycket i inlägget som jag inte gillar, men också en del som jag tror att det nordiska samhället skulle fundera över.

Och som jag skrivet tidigare, citatet "kvinnor ställer för många krav på mannen, men inte på sig själva" tål absolut att diskuteras.

Utan tvekan är det så bland många kvinnor i bl.a. Sverige att de gärna vill ha fullständig jämnställdhet, men på deras egna villkor. Samtidigt vill de också ha den mera traditionella mans/kvinnosynen när det kommer till vissa saker.

Har en nära vän(kvinna) som är uttalad feminist. Hon tar i varje sekund chansen att tala om jämnställdhet och männens förtryck av kvinnan. Hon sågade mig totalt när jag träffade fru vax, men här har hon ändrat sig efter att lärt känna frugan.

Hon tror dock fortfarande att de flesta asiatiska kvinnor i europa är offer för förtryckande män.

För ca sex månader sedan så träffade denna kvinna en betydligt mycket äldre man, hon 38-han 58, hon blev kär.

Efter en av deras första middagar så kom hon hem till oss och hon kunde inte sluta bubbla.

Hon berättade att "han bjöd på middag på Hotell Grand" "han bjöd på drinkar på Stureplan" "han skall bjuda med mig till Spanien" o.s.v.

Frågade henne om hon inte tyckte att hon nu återvänt till de gamla könsrollerna som hon alltid fördömmer, och hon svarade.

-Vi kommer ha ett jämnställt förhållande, men självklart är det mannen som skall uppvakta kvinnan, för det gör att vi känner oss kvinnliga. Jag kommer dock aldrig aceptera att vi vårt förhållande lever enligt de gamla könsrollerna.

Ja, sa inget, men tänkte, jaha jämnställdhet när det passar dig.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vaddå att vi svenskor är kräsna...? Ska vi ta vad vi får, precis som importvarorna gör?

Vilken f*tta. Pardon my french.

Link to comment
Dela på andra sajter

”Jag förstår att män vill ha thailändska kvinnor”

Såååååå underbart...nu satte det fart på feministerna.

Och tjata om bakgrunder hit och dit..vem fan bryr sig, allt är bättre än dom.

tjooohoooo i love Hanna to som drog igång det.

Link to comment
Dela på andra sajter

”Jag förstår att män vill ha thailändska kvinnor”

Klokt sagt.trots att hon kommer ifrån Norge!  ;)

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Just nu 189 kommentarer på Aftonbladet

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir gärna mycket trams i könsdebatten[br]

- Stenålder är dåligt: Hur vet man att samhället inte var jämställt på den tiden?[br]

- Andra kulturers kvinnor är bättre på sex än Svenska: Har ingen aning egentligen, men onekligen finns det väldigt få proffs i Sverige.[br]

- Thailändskor är förtryckta: Hallå eller. I Thailand bestämmer kvinnorna över hemmet, familjeekonomin och familjeföretaget och är man otrogen får man sova med ena ögat öppet.[br]

- Jämlikhet är bra: Det där med att män och kvinnor skall vara lika är den homosexuelles våta dröm. Jag tycker att alla skall vara olika, speciellt skall kvinnor vara olika mig. [br]

- Män förtrycker kvinnor: Män tycker om kvinnor, generellt sett, speciellt kvinnliga kvinnor. Kvinnor konkurrerar med kvinnor. Ve den kvinna som sticker ut från tjejgruppen, genom att t.ex. vara mer kvinnlig, framgångsrik etc. än de andra i gruppen. Då skall ni få se på ett massivt kvinnoförtryck. Min sambo, vis av erfarenhet, är mycket noga med att klä sig lagom sunkit när hon skall gå på föräldramöte för att inte bli utfryst.[br]

Siamkap filosoferar

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo tjena...

Skall visa den artikeln för min hustru hur synen på den thailänska kvinnan är och hur hon skall bete sig..därmed basta.

Sedan är det väl lika bra och  :suicide:

:na:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Det som är bra i den artikeln är att det kommer från en kvinna!  :mdr:

Sen håller jag med Vaxet, att en del saker har hon en poäng i.

Riktigt kul att läsa kommentarerna på AB.  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag tycker det var väldigt bra skrivet.  Och av en kvinna. Hade en man skrivet detta hade han blivit offentligt hängd

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste vara något fel i samhället , när två miljoner singlar i sverige inte kan hitta kärleken . Man måste ha orealistiska krav och förväntningar .

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Tröttnade på att läsa kommentarerna då de var så många och flertalet var skrivna av svenska suggor med mestadels nedvärderande ord och uttryck om Thailändska kvinnor...

...och oss män som av någon anledning kärat ner oss i en Thailändska vilket enligt dessa suggor tydligen är stört omöjligt...

Vi har ju "skaffat" oss en thailändsk fru !!

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

PlayTheGame

Quote

Tröttnade på att läsa kommentarerna då de var så många och flertalet var skrivna av svenska suggor med mestadels nedvärderande ord och uttryck om Thailändska kvinnor...

...och oss män som av någon anledning kärat ner oss i en Thailändska vilket enligt dessa suggor tydligen är stört omöjligt...

Vi har ju "skaffat" oss en thailändsk fru !!

Så fort en sådan här debatt blossar upp så utpekas Vi vanliga Svenska Män helt plötsligt till regelrätta svin i mångas ögon. Detta forum måste dessutom vara ett av Sveriges sorgligaste eftersom att Vi alla antigen är alkoholister eller helt enkelt skitfula som inte kan skaffa oss kvinnligt sällskap på svensk mark! Givetvis så har vi alla "importerat" våra tjejer. De Thailändska tjejerna har givetvis ingen egen vilja etc etc...

Jag är ganska så trött på att läsa alla de här negativa inläggen som skrivs just nu på Aftonbladet.

En stark kontring vore att endast be alla dra åt helv*te men så lågt tänker jag inte sjunka.

Personligen så har min umgängeskrets minskats en del sedan min sambo kom hit till Sverige.

Men jag har resonerat så att de som inte ens bemödar sig med att komma hit och hälsa på längre är ända inga vänner som jag vill behålla. Allt detta för att en person från ett främmande land bor i mitt hus. Helt makalöst dåligt!

Jag tror dock att en stor del av alla de här fördommarna som finns beror helt enkelt på extrem okunskap. De lever i ngn slags mediavärld där, för dem, alla Thailändskor är äckliga horor som enbart vill åt den Svenske mannens riksdaler och att den Svenske mannen är ett äckligt svin som handlar med människor.

Nej, skit i vad alla andra tycker. Jag är lycklig tillsammans med min sambo.

Och vad det gäller umgängeskretsen så är jag mer än nöjd med de som finns kvar.

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Quote

Tröttnade på att läsa kommentarerna då de var så många och flertalet var skrivna av svenska suggor med mestadels nedvärderande ord och uttryck om Thailändska kvinnor...

...och oss män som av någon anledning kärat ner oss i en Thailändska vilket enligt dessa suggor tydligen är stört omöjligt...

Vi har ju "skaffat" oss en thailändsk fru !!

Det är ju det som är så underbart, att läsa dessa bittra kukhäxors inlägg!  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det som är bra i den artikeln är att det kommer från en kvinna!  :mdr:

Sen håller jag med Vaxet, att en del saker har hon en poäng i.

Riktigt kul att läsa kommentarerna på AB.  :yes:

Kommentarerna var onekligen intressanta. Jag blir alldeles matt och vet inte riktigt vad jag ska skriva...

Men jag är dock tacksam för att fru Chang beter sig som en riktig kvinna, med alla för och nackdelar det medför.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Har inte läst kommentarerna och kommer antagligen inte ta mig tid att göra det så vad som skrivs vet jag inte.

Däremot konstaterar jag att man får lämna en kommentar.

Inte ofta den möjligheten finns bland dom stora i dagspressen när det skrivs om andra kulturer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Så fort en sådan här debatt blossar upp så utpekas Vi vanliga Svenska Män helt plötsligt till regelrätta svin i mångas ögon. Detta forum måste dessutom vara ett av Sveriges sorgligaste eftersom att Vi alla antigen är alkoholister eller helt enkelt skitfula som inte kan skaffa oss kvinnligt sällskap på svensk mark! Givetvis så har vi alla "importerat" våra tjejer. De Thailändska tjejerna har givetvis ingen egen vilja etc etc...

Jag är ganska så trött på att läsa alla de här negativa inläggen som skrivs just nu på Aftonbladet.

En stark kontring vore att endast be alla dra åt helv*te men så lågt tänker jag inte sjunka.

Personligen så har min umgängeskrets minskats en del sedan min sambo kom hit till Sverige.

Men jag har resonerat så att de som inte ens bemödar sig med att komma hit och hälsa på längre är ända inga vänner som jag vill behålla. Allt detta för att en person från ett främmande land bor i mitt hus. Helt makalöst dåligt!

Jag tror dock att en stor del av alla de här fördommarna som finns beror helt enkelt på extrem okunskap. De lever i ngn slags mediavärld där, för dem, alla Thailändskor är äckliga horor som enbart vill åt den Svenske mannens riksdaler och att den Svenske mannen är ett äckligt svin som handlar med människor.

Nej, skit i vad alla andra tycker. Jag är lycklig tillsammans med min sambo.

Och vad det gäller umgängeskretsen så är jag mer än nöjd med de som finns kvar.

Mycket bra skrivet och jag instämmer till fullo !!

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...