Jump to content
IGNORERAD

"Kvinnor med krav på mannen men inte sig själva"


Vaxet

Recommended Posts

Quote

Jag skall härmed förklara min anledning till att jag diggar jämställdhet;

Det är nämligen så att...

[table]

[tr] [td]3.[/td][td]jag vill kunna arbeta med traditionellt "kvinnliga" arbeten.[/td] [/tr]

[tr] [td]4.[/td][td]jag vill att mina kvinnliga vänner skall kunna deltaga i samma arbetslivs- och privatlivs- sysslor som jag själv.[/td] [/tr]

[tr] [td]6.[/td][td]jag vill bli bjuden på drinkar när jag går på krogen.[/td] [/tr] [/table]

Så med andra ord så är du en fjolla  :D

;)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 95
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    7

  • BaBoo

    7

  • Siamkap

    6

  • Vaxet

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kristelig Folkparti? Det maste bli typ en Alf Svensson pa majja, da kan man forsta att det kan bli vilka uttalanden som helst.

Det klart att en desperat fattig thailandska/ryska kan latsas vara nastan vad som helst for ett battre liv i Norge, iaf for ett tag, men att en valbestalld thailandska/ryska skulle vara underdanigare an en hurtig norska som gar pa tur tvivlar jag starkt pa.

Jamstalldhet bland thailandsk medelklass/overklass ar forvisso annorlunda fran den skandinaviska varianten men kraven pa mannen, framforallt nar det handlar om hur mycket flis som ska in, ar ruggigt mycket hogre i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Så med andra ord så är du en fjolla  :D

;)

Baboo,

Du verkar gora vad du kan for att leva upp till myten om dig sjalv och alla dina tillhorande begransningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Baboo,

Du verkar gora vad du kan for att leva upp till myten om dig sjalv och alla dina tillhorande begransningar.

Nja!!

Men "Jag vill bli bjuden på drinkar på krogen" är väl ändå att ta i  :D   eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Nja!!

Men "Jag vill bli bjuden på drinkar på krogen" är väl ändå att ta i  :D   eller?

Huruvida man blir bjuden pa drinkar pa krogen eller ej star sakerligen i relation till saval utseende som charm och huruvida man ser det som rimligt eller ej. Ar man dessutom sa pass osaker i sin manlighet att man maste projsa pa drinkarna for att kanna sig manlig sa ar det illa stallt pa andra satt kanske?  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Halleluja :whistle:

Kan det inte ses med humoristiska ögon. Cynism känns lågt, lägre än glocalnet! :kort:

Baa(som är på gott humör, min käring har inte mens)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som att man kan lägga ner jämställdhetsdiskussionen. Man har det som man har det och är man inte nöjd så är det bara att byta.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jag vill uppmana alla forumister med att fundera både en och två gånger innan man byter.

Att byta kön är ju oftast irreversibelt.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Huruvida man blir bjuden pa drinkar pa krogen eller ej star sakerligen i relation till saval utseende som charm och huruvida man ser det som rimligt eller ej. Ar man dessutom sa pass osaker i sin manlighet att man maste projsa pa drinkarna for att kanna sig manlig sa ar det illa stallt pa andra satt kanske?  ;)

Jag är nog hellre ful och charmlös än att tjejen skall behöva bjuda mig på drinkar på puben!

Min hustru köpte mig en Laptop förra året som present, är jag då väldigt snygg och charmig enligt dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Så med andra ord så är du en fjolla  :D

;)

Din freudianska humor är mycket uppiggande.

Nej, det är inte att ta i. Det är jämställdhet. Det handlar om att om jag vill bjuda en tjej på krogen på en drink så gör jag det. Om en tjej på krogen vill bjuda mig på en drink så gör hon det.

Grattis till Laptoppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Antifeministerna tar min Thailändska fru som ett bra exempel, eftersom hon servar mig och aldrig säger nej. :crazy: , ja tjena, dom har ingen aning.

Feministerna tar mig som exempel eftersom jag har en fru från en annan kultur p.g.a. att jag inte vill vara jämställd :kort: , ja tjena, dom har ingen aning.

:great:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Din freudianska humor är mycket uppiggande.

Nej, det är inte att ta i. Det är jämställdhet. Det handlar om att om jag vill bjuda en tjej på krogen på en drink så gör jag det. Om en tjej på krogen vill bjuda mig på en drink så gör hon det.

Grattis till Laptoppen.

Visst är det upp till var och en om man vill bjuda på något att dricka. Det händer att fru Chang bjuder mig, och det är i regel ingen som säger något om det.

Med ett undantag! På ett ställe i Göteborg går fru Chang och köper varsin öl till oss. Svenska kvinnor vid bordet bredvid betraktar klentroget detta... när jag sedan besöker toaletten lutar man sig fram mot fru Chang och säger beskäftigt: "Du vet väl att i Sverige är det mannen som ska bjuda på drinkar?"

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kanner du dig namnvart fjollig?

Det gor han formodligen inte, att vara korkad ar manligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Visst är det upp till var och en om man vill bjuda på något att dricka. Det händer att fru Chang bjuder mig, och det är i regel ingen som säger något om det.

Med ett undantag! På ett ställe i Göteborg går fru Chang och köper varsin öl till oss. Svenska kvinnor vid bordet bredvid betraktar klentroget detta... när jag sedan besöker toaletten lutar man sig fram mot fru Chang och säger beskäftigt: "Du vet väl att i Sverige är det mannen som ska bjuda på drinkar?"

Herr Chang har talat.

En typisk kommentar att vänta från den svenska kossan !! :diablo:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En typisk kommentar att vänta från den svenska kossan !! :diablo:

Jag undrar över en sak,

:whistle: Ni som har döttrar med svenska damer, är de också kossor? Döttrarna alltså? :whistle:

Man kan tycka vad man vill om Svenska/Västerländska kvinnor men det måste finnas trevligare ord att kalla kvinnor för.

:whistle: gubben :whistle:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog inte kalla min mor, min syster eller min svenska tjejkompisar för kossor heller. Kanske min exfru men hon kallar jag andra saker  :whistle:

Svenska tjejer är helt ok, de flesta iaf. Om det skulle skita sig med min thaitjej vilket jag verkligen inte hoppas, så är ju sannolikheten störst att nästa flickvän blir en svenska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har blivit bjuden på öl av tjejer både i Sverige och Thailand vid några enstaka tillfällen. Så visst kan det hända.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Het läsardebatt efter Herlands utspel att feminismen gått för långt  – Hellre en tacksam thailändsk kvinna än en bortskämd svenska.

Så säger många av de aftonbladet.se-läsare med anledning av Hanne Nabintu Herlands uttalande att feminismen gått för långt.

Lars Jalmert, professor och mansforskare, är inte förvånad:

– De som uttalar sig känner sig hotade. En majoritet av de svenska männen vill leva mer jämställt, men de behöver inte skrika.

Läs hela artikeln i Aftonbladet HÄR!

Jan & Puh

UdonThani Friends !!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...