Jump to content
IGNORERAD

Svinsjukan härjar i Pattaya


Kentan

Recommended Posts

Ser ut som man får ställa in resan till fiskebyn i midsommar.

  24 Confirmed cases of Swine Flu here in Pattaya.

We can now confirm that Swine Flu has arrived here in Pattaya. This devastating news was confirmed in a press conference held at Pattaya City Hall on Thursday by Khun Wittaya, Thailand’s Public Health Minister. He confirmed that a total of 24 cases of Swine Flu have been detected and all those infected are now under strict quarantine to ensure that the disease can be controlled. 17 infected people are staff members of the Star Dice Discotheque in Naklua. The venue was checked following the news that Taiwanese Tourists who returned home after a trip to Pattaya had gone to the discotheque during their stay here in Pattaya. A further 7 infected people were either close friends or family members of the 17 staff members. Over the next few days other large venues including discotheques and pubs will be checked to ensure that the disease does not spread throughout the City. If you do notice symptoms of the flu on yourself or others, you or they must go to Banglamung Hospital which is the local dedicated disease control center. The Public Health Minister also urged all Pattaya residents and Tourists to wear surgical masks for the foreseeable future and we can also confirm that the Star Dice Discotheque in Naklua will be closed until further notice and any other venues affected by the virus will also be given closure orders.

http://pattayaone.ne..._11_06_52.shtml

*Edit* Enligt Thaitv ska det finnas 48 konstaterade fall i Pattaya och Bangkok.

*St Gabriel school och St Francis Xavier School i Bangkok är stängd efter konstaterade fall.

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    2

  • Nonki

    2

  • Chrille Columbus

    2

  • Galten

    1

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vår sons skola är stängd i 1 vecka, pga Svininfluenserisken, antagligen en bra åtgärd.

Ingen på hans skola är misstänkt smittad men det har förekommit fall på andra skolor i närheten.

hoppas det går över snabbt, men hellre på den säkra sidan, det har tydligen förekommit dödsfall i Thailand pga influensan.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Ser ut som man får ställa in resan till fiskebyn i midsommar.

  24 Confirmed cases of Swine Flu here in Pattaya.

We can now confirm that Swine Flu has arrived here in Pattaya. This devastating news was confirmed in a press conference held at Pattaya City Hall on Thursday by Khun Wittaya, Thailand’s Public Health Minister. He confirmed that a total of 24 cases of Swine Flu have been detected and all those infected are now under strict quarantine to ensure that the disease can be controlled. 17 infected people are staff members of the Star Dice Discotheque in Naklua. The venue was checked following the news that Taiwanese Tourists who returned home after a trip to Pattaya had gone to the discotheque during their stay here in Pattaya. A further 7 infected people were either close friends or family members of the 17 staff members. Over the next few days other large venues including discotheques and pubs will be checked to ensure that the disease does not spread throughout the City. If you do notice symptoms of the flu on yourself or others, you or they must go to Banglamung Hospital which is the local dedicated disease control center. The Public Health Minister also urged all Pattaya residents and Tourists to wear surgical masks for the foreseeable future and we can also confirm that the Star Dice Discotheque in Naklua will be closed until further notice and any other venues affected by the virus will also be given closure orders.

http://pattayaone.ne..._11_06_52.shtml

*Edit* Enligt Thaitv ska det finnas 48 konstaterade fall i Pattaya och Bangkok.

*St Gabriel school och St Francis Xavier School i Bangkok är stängd efter konstaterade fall.

//K

>_< Jag tänkte åka dit om ett par dar. Hur färlig eller uppblåst är egentligen svinkoleran? Det lär vara som vilken influensa som helst, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja säg det? Men vem vill bli liggandes sjuk på en Thailandsresa? :kort:

Lär väl vara som en "Asiatinfluensa" mer eller mindre, en för övrigt frisk och stark person klarar sig med någon veckas feber och allmän värk enligt expertisen. Det konstiga som de vise männen kommit fram till är att "svinpesten" skulle slå hårdare mot yngre än äldre personer!

MVH

Baa (som hoppas det lugnar ner sig tills i augusti)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här verkar heller inte så trevligt...

http://www.phuketgaz...dex.asp?id=7462

Chikungunya continues to rise in Phuket

PHUKET: Chikungunya continues to spread in the province, with 694 confirmed cases in the island's official records. And the actual figure is probably far higher.

Phuket Provincial Health Office (PPHO) Director Dr Pongsawas Ratanasang confirmed that 669 Thais have received hospital treatment for the disease.

Dr Pongsawas said a further 25 cases, all foreigners, have also been treated: 17 Burmese, one Korean, one New Zealander, two Austrians, one Filipino, two Swedes and one Scot.

Thalang District is the highest risk area, followed by Kathu District and Phuket City.

Dr Pongsawas stressed that nobody has yet died of the disease. He expressed confidence the PPHO was succeeding in controlling its spread.

“The spread of the disease in Phuket is slowing down. I think we can have it under control within three months,” Dr Pongsawas said.

Dr Pongsawas said the actual number of cases was probably far higher, as many people with the disease treat themselves or visit clinics.

One woman in Thalang complained to a local cable television channel that despite frequent spraying of her home by authorities, every member of her household had been hit with the affliction.

Gazette staffer Fraser Morton, who is still recovering from the disease, said, “It’s a nasty, debilitating, uncomfortable and expensive fever to have. My first symptom was an extremely high fever that topped 40, followed by severe aching in my knees and lower back, as well as vomiting. I was admitted to hospital, put on a drip and pumped full of pain medication for two days.

“Three weeks on I still have pains in my lower back and knees, and have been told by my doctor this could last another month. My bill topped 16,000 baht at the international hospital where I stayed for two days,” said the Scotsman. 

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför det slår hårdare mot yngre beror väl på att dom har för bra imunförsvar, som reagerar for snabbt.

Jag är inte helt säker, men jag läste om det för någon månad sen..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Varför det slår hårdare mot yngre beror väl på att dom har för bra imunförsvar, som reagerar for snabbt.

Jag är inte helt säker, men jag läste om det för någon månad sen..

Rock on!

Var det inte ocksa en teori om att detta ar en muterad variant av ett tidigare virus och aldre generationen som tidigare varit utsatta ar mer eller mindre immuna da. Man drabbas ju bara av samma influensa en gang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Napho

Hur är det med de stackars grisarna ?

Jag vill minnas att för cirka 10 år sedan florerade någon form av smitta i Malaysia som spreds från svin till manniskor.

Att man inte kan smittas av samma influensa mer än en gång är nog bara nys  :preved:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr Jan inte skoj i mina ögon i denna tråd...

.men fyllesvinen kanske tycker den är rolig och passande här

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Quote

Snälla, hoppa inte på mig nu. Man skall inte skämta om sjukdomar och jag var MYCKET tveksam att publicera den här.

Fick den här bilden av en vän i Sverige som meddelade att första fallet av svininfluensan var bekräftad där.

Roligt, eller?

Jan L

ROFLA!!  :D:D:crazy::crazy:

Klockrent, Jan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Snälla, hoppa inte på mig nu. Man skall inte skämta om sjukdomar och jag var MYCKET tveksam att publicera den här.

Fick den här bilden av en vän i Sverige som meddelade att första fallet av svininfluensan var bekräftad där.

Roligt, eller?

Jan L

Ja visst är det humor, men det tycker nog inte alla. :D:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Att man inte kan smittas av samma influensa mer än en gång är nog bara nys  :preved:

Kanske skulle varit tydligare - barnlakaren har pa Samitivej forklarade det sa idag. Forhoppningsvis kan man lite pa deras ord nar det galler detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Blir bara lite upphetsad av kärringen på bilden.

Däremot funderar man ju på hur i hela fridens namn någon normalt funtad människa kan medverka på en sån bild.

Antingen är kärringen utvecklingsstörd eller helt drogad.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Blir bara lite upphetsad av kärringen på bilden.

Däremot funderar man ju på hur i hela fridens namn någon normalt funtad människa kan medverka på en sån bild.

Antingen är kärringen utvecklingsstörd eller helt drogad.

BTT

Hur ar man "normalt funtad" om man gar igang pa en drogad/utvecklingsstord overviktig kvinna i gristryne? - kanns lite som tiomiljoner bahts-fragan och en avhandling for Freud.  ;)

For ovrigt sa har val svin harjat i Pattaya under artionden - inget nytt under solen.  :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Tja gillar man lite knubbigare damer så.

Men att sätta på en gris?

Näää!!

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

:rtfm:

Quote

Snälla, hoppa inte på mig nu. Man skall inte skämta om sjukdomar och jag var MYCKET tveksam att publicera den här.

Fick den här bilden av en vän i Sverige som meddelade att första fallet av svininfluensan var bekräftad där.

Roligt, eller?

Jan L

Riktigt lågt där :rtfm:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

For ovrigt kanske man far aka till Sverige for att vaccinera sig och familjen i framtiden. Om jag forstod saken ratt sa har Thailand bestallt 2 miljoner doser for 65+ miljoner invanare medan Sverige sakrar upp med ca 10 miljoner eller liknande. Kan bli huggsexa om vaccinet med andra ord och sakerligen far de som betalar snarare an de som behover.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte så konstigt,  :whistle: eftersom som hela Pattaya är fullt med svin :crazy:

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Det är väl inte så konstigt,  :whistle: eftersom som hela Pattaya är fullt med svin :crazy:

FF

LOL  :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är väl inte så konstigt,  :whistle: eftersom som hela Pattaya är fullt med svin :crazy:  

Så där!  :D

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

"svininfluenzan" har inget med grisar att göra . Jag har nyss tvättat ögonen med tvål efter att ha sett Jan L s bild  :kort::whistle: Det är nog den värsta jag har sett här på forumet men inte värsta på nätet :whistle: .

Kan alkohol varit inblandat ? Ni som dricker eller har druckit vet ju att en del idéer man får när man dricker alkohol inte är så bra  :dance1::bag::whistle::kort: .

:bs_offtopic:

Myndiheterna i Pattaya verkar ju helt bakom om det man läser är sant att t.e.x stänga ett disco för att en del smittade varit där :6: :info: det funkar ju lixom inte Nordameikaförkylning sitter ju inte som ett pestmonster i väggarna och lurar på nästa offer :cray: ! Dom har ju kanske hjälpt till och sprida pesten..  :na: för vad gör man när en nattklubb/disco är stängt ? just det man går ju till nästa ställe :party: .

Nä man får ta med till beräkningarna att man kan hamna i ett par dagars karantän för en förkylning vid nästa semester  :bag::diablo: .

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Chrille Columbus

Quote

Många  :diablo::wai::no:;):crazy::kort::bag::D:666::ange: :furious2: :bs_ifurdthsurgay: :bs_iloveyou: :morgon: :bad: . och texten var väldigt intressant

Ja jag kan inte låta bli att använda dem :yes::morgon::fan1::love::meuh::party: :tuxout: men de är väl till för att bifogas.

och nu slipper jag använda tvålen  :mdr: bilden äe raderad :na: . :crazy::whistle::mdr::mdr::mdr::mdr::great::no:

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...