Jump to content
IGNORERAD

Sjukförsäkring i Thailand?


Guest Plätt

Recommended Posts

Guest Plätt

Finns det någon sorts försäkring man kan köpa för att försäkra sig mot typ sjukhusbesök för Thailandäre så man slipper betala ur egen fick vid operation i Thailand.

Syftar Thailändare i Thailand.

Fick betala en blindtarms operation nyss

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Thairobban

Hej

Det finns ett stort antal sjukförsäkringar i Thailand, med olika upplägg, min fru som bor i Thailand ( Bankok ) har en för sig och en för sin ( vår ) dotter och den täcker det mesta, i kväll när jag kommer att talar med henne på MSN kommer jag att få mer information som jag kan delge dig, hitintills har sjukförsäkringen det täckt det meste som vård efter att ha blivit biten av en giftig tusenfoting, samt ett antal förkylningar inklusive medecin.

Thairobban

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Tack väntar på mera info, om försäkring och var man kan teckna den.

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Plätt...

Frugan har under många år använt sig av AIA försäkringsbolag.

En sjuk och olycksfallsförsäkring ligger på dryga tusingen (kr) året, om jag inte missminner mig. Jag kan ju höra med henne om du vill veta mer, annars kan du ju snoka runt själv på:

http://www.aia.co.th...ng_summary.html

Mvh/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Tecknade för mig Bupa och även för min fru (thailänska ) Aia använde min två ggr ,rabiesspruta (hundbett) och problem med nerverna i fötterna , båda gångerna på Korats bästa sjukhus besöken gick väldigt snabbt och kostade ingenting, visade bara upp den lilla lappen jag fick av Bupa. Min fru fick migränattack och bara stönade och spydde. Åkte till samma sjukhus efter tio minuter låg hon med dropp på eget rum med säng och säng även för mig, kostade heller inget. Min försäkring kostade ca. 30.000 bath ( 58 år ) blir dyrare ju äldre man är. Min frus var avsevärt billigare 15.000 hon var 38 år. Enligt henne är Bupa lite dyrare men bättre. m.v.h. flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Thairobban

Hej igen Plätt

Frugan har 2 olika försäkringar, 1 sjukförsäkring hos: Thai Health Insurance Co. Ltd.

Hemsida: www.thaihealth.co.th

Telefon: +66-2642-3100

Kostnad beror på vilken nivå du väljer, samt ålder och vad du jobbar med, frugan betalde 14,000 bath för sig, samt 16,000 för tösen pga. att barn blir mer sjuka

Hennes olycksfallsförsäkring är tecknad hos: Ayudhya Allianz & C.P ( Ayudhya Bank )

Hemsida vet jag inte tyvärr

Telefon till callcenter i Thailand är: 1373

Hon betalar 4,350 Bath för 3 st olika nivåer

Kostnaden beror på vilken vård du vill ha och hur länge du skall vårdas innan du betalar själv

Dock måste du vänta 1-3 månader innan du blir sjuk efter att ha tecknat försäkringarna

Jag hoppas at detta var till någon hjälp, beträffande sjukförsäkringen så har vi snart "tjänat" in frugans betalning för den, tösen har inte varit krasslig i samma nivå, tack gode gud för det

Hör av dig om du vill veta mer till: sinep2007@hotmail.com

Thairobban

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Detta kanske inte har med försäkringar att göra men jag har tänkt länge att jag vill informera om

saker man bör tänka på om man blir sjuk i Thailand.Det gäller en flicka i frugans familj.Hon blev sjuk och

vad gör Thai jo dom går till alla dessa doktorer som finns i varje (gathörn överdrivet) Nu visade det sej att flickan var allergisk mot vissa saker som fick katastrofala följder.Vad jag tänker på är

att dom ger mängder av tabletter som dom ger utan att veta om vederbörande tål alt (allergisk mm mm)

Så ni bör inte lita till 100% på gatuläkarna.

13881_0ffc0452229c21a439f79b4ef8e3e89a04

13883_a8725fb2db4e3312571693b95ed6ba40a1

13881_0ffc0452229c21a439f79b4ef8e3e89a04

13883_a8725fb2db4e3312571693b95ed6ba40a1

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...