Jump to content
IGNORERAD

Snus i Bkk?


Guest Atom

Recommended Posts

Ar det nagon som vet om det finns nagot mer stalle i Bkk an Stable Lodge som saljer snus?

Jag har 3 stockar som ligger och vantar pa mig i Shanghai men jag ar inte dar forrans pa mandag och en helg utan snus later inget roligt.

Jag kan samtidigt passa pa att varna for Thaisnus.com  :kort: . Jag bestallde Generalsnus av honom for 2 veckor sedan efter att tidigare blivit lovad omedelbar leverans. Tjommen har fortfarande inte lyckats leverera snuset och svarar varken pa mail eller telefon.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Maitan

    5

  • Vasine

    4

  • AnOnYm

    3

  • Mr Lumberjack DP14

    2

Mest aktiva i denna tråd

Nja, det ar inte olagligt att importera snus men man maste betala importskatt och tobaksskatt.

Jag akte in till Stable Lodge men fick mig bara tva dosor portion och det racker dessvarre inte langt. Jag ringde till Hasse's och de har snus sa det far nog bli en tripp ner till Pattaya imorgon. Om no Buzz, Jive och/eller nagon annan i Pattaya/Jomtien ganget ar sugna kanske vi kan ta en ol, sa slipper jag aka fram och tillbaka pa en dag  ;) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade samma problem med thaisnus.com sist jag beställde av han,jag fick vänta i 3v innan mitt snus hitta upp till Isaan.

Om det berodde på thaisnus eller posten vet jag ej men han svarade iallafall på telefon när jag ringde och efterlyste mitt snus.

Och han bedyrade även att han sänt det dan efter mina pengar trillat in via payson...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Lumberjack DP14

Hejs.

Snus finns o köpa på New Cowboy Bar som ligg på Soi 22 Sukhumvit Road, Bangkok.

Det har General och Grov Snus.

Senast jag köpte där var i april.

Hejsvejs

Mr Lumberjack DP14

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver och stavar som en idi*t kommer du troligtvis bli betraktad som en sådan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter en googling och ett telefonsamtal fick jag det underbara svaret "mee sanuut kaa" :)

Tack for tipset Lumberjack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Lumberjack DP14

Hejs.

Inga problem.

Tackar för karman, Atom. :wai:

Mr Lumberjack DP14

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver och stavar som en idi*t kommer du troligtvis bli betraktad som en sådan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Atom,

Har du provat http://www.vikingsnus.nu ?

Jag snusar inte själv, men har sett på diverse forum att en del är nöjda med servicen därifrån.

Herr Chang har talat.

Hej Herr Chang,

Jag har bestallt fran Goran (Vikingsnus) ett par ganger och han har utomordentlig service. Det som gjorde att jag denna gang bestallde av Thaisnus (och nej, jag har fortfarande inte fatt det) ar att han ocksa importerar Generalsnus.

Jag fick dock mitt snus pa New Cowboy Bar (tack an en gang Lumberjack) men dessvarre hade de bara portion men kan en alkis dricka punkol nar systemet ar stangt sa kan val en snus-junkie klara sig pa portionssnus ett par dagar :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Offline2009

Miniatyr-3.jpgDet finns laglig snus i Thailand nu enl, Swedish Match

Leverantören heter South east port, www.southeastport.com

Quote

Hej Atom,

Har du provat http://www.vikingsnus.nu ?

Jag snusar inte själv, men har sett på diverse forum att en del är nöjda med servicen därifrån.

Herr Chang har talat.

Hej Herr Chang,

Jag har bestallt fran Goran (Vikingsnus) ett par ganger och han har utomordentlig service. Det som gjorde att jag denna gang bestallde av Thaisnus (och nej, jag har fortfarande inte fatt det) ar att han ocksa importerar Generalsnus.

Jag fick dock mitt snus pa New Cowboy Bar (tack an en gang Lumberjack) men dessvarre hade de bara portion men kan en alkis dricka punkol nar systemet ar stangt sa kan val en snus-junkie klara sig pa portionssnus ett par dagar :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Miniatyr-3.jpgDet finns laglig snus i Thailand nu enl, Swedish Match

Leverantören heter South east port, www.southeastport.com

Vikingsnus lär få det det svårt när man kan få en stock levererad hem för 2100 baht. cool.gif

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen.

Titta på inlägget som OFFLINE 2009 har gjort,min fråga är har han rent mjöl i påsen????????

Bara lite nyfiken på detta företag,verkar som samma företag som sålt godis härnere jaja bara undrar. <_<:whistle:

Mvh Maitan

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var val Herr Chang och nagra fler som haromdagen ondgjorde sig over hur orattvisa de thailandska myndigheterna ar mot svenska och andra utlandska foretag i Thailand. Nar man ser mangden genomkorkade och/eller brottsliga svenskar som forsoker sig pa foretagande i Thailand sa forstar man varfor och narmast onskar sig att de var hardare. Om jag fatt snuset jag bestallde for 2 manader sedan fran Thaisnus? Skulle inte tro det. Har han svarat pa nagra av mina dussin e-mail och uppringningar? Nops.

Ni som ar foretagare och uppfor er behover inte ta at er, jag vet att det finns de som ar duktiga och arliga ocksa. Tyvarr svartar era ohederliga gelikar ned aven ert rykte och det maste kannas ratt otacksamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var val Herr Chang och nagra fler som haromdagen ondgjorde sig over hur orattvisa de thailandska myndigheterna ar mot svenska och andra utlandska foretag i Thailand. Nar man ser mangden genomkorkade och/eller brottsliga svenskar som forsoker sig pa foretagande i Thailand sa forstar man varfor och narmast onskar sig att de var hardare. Om jag fatt snuset jag bestallde for 2 manader sedan fran Thaisnus? Skulle inte tro det. Har han svarat pa nagra av mina dussin e-mail och uppringningar? Nops.

Ni som ar foretagare och uppfor er behover inte ta at er, jag vet att det finns de som ar duktiga och arliga ocksa. Tyvarr svartar era ohederliga gelikar ned aven ert rykte och det maste kannas ratt otacksamt.

www.southeastport.com tycks levera hem till dörren i bkk & Pattaya mot kontant betalning..

Efter lite efterforskning så råder jag alla att endast betala vid leverans ...

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er alla.

Vet nån om det finns thai skatte remsa på doserna,om ej så är ju de inte lagliga :whistle:

Mvh Maitan

Then Snus is same kind as snuff that we don't need to smoke so it not cigarette(It might make problem with you health but it not effect people around you).Snuff in Thailand it legally to sell without stamp this information you can ask from Excise Department in Bangkok(The office in Rachavat Rd.)Btw I has been there 3 days ago for buy stamp,Then the presidents in department explain to me that I have the right to sell Snus without stamp in Thailand.(I have document to guarantee)If there is any question?

Remark :to post something in forum you should find the right information first Thank you.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hi Vasine,

I assume from your posts that you are the Thai representative of Southeastport. It's really good that we snus addicts can now once again buy snus in Thailand but if your information is correct it means that I can continue to order my snus directly from Swedish Match to Shanghai and bring it back to Thailand without risking being stopped by customs. 182 SEK per 10 rolls is a slightly better price than 2,100 THB.

Anyway I'm thankful for this new service, it's always good to have a back-up.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte stödja/köpa av http://www.vikingsnus.nu, det verkar ju vara ett företag som sköter sig på alla sätt, de levererar i tid, snuset är bra och inte minst, det är en svensk som har slitit för att få igång en verksamhet i Thailand för att försörja sig och de sina.

Precis som alla andra svenskar som startar något litet företag i Thailand, låt oss stödja dem istället för att stödja multinationella eller inhemska storföretag som klarar sig bra ändå…

Men det är väl som vanligt, Svenska jantelagen som slår till…..

Ha det gubbs

Link to comment
Dela på andra sajter

Hi Vasine,

I assume from your posts that you are the Thai representative of Southeastport. It's really good that we snus addicts can now once again buy snus in Thailand but if your information is correct it means that I can continue to order my snus directly from Swedish Match to Shanghai and bring it back to Thailand without risking being stopped by customs. 182 SEK per 10 rolls is a slightly better price than 2,100 THB.

Anyway I'm thankful for this new service, it's always good to have a back-up.

Antar att du har koll på hur mycket tobak som man får föra in, en stock snus väger ju betydligt mer än en limpa cigg.

MVH

BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att du har koll på hur mycket tobak som man får föra in, en stock snus väger ju betydligt mer än en limpa cigg.

MVH

BanArne

En stock portion 240g - tobak som tobak tycker tullen & tillåter 250g.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att du har koll på hur mycket tobak som man får föra in, en stock snus väger ju betydligt mer än en limpa cigg.

MVH

BanArne

First time I was worry when I imported Snus to Thailand just like you guys.But after I has been speak to government department they said I don't need stamp to sell Snus (Because Snus is same kind as Snuff).I got all of document in the office but for import Snus you need a import licence to make it legally.And then you need to have company that have staff more than 4 person (this one I dun know the reason why but the staff from government come to check the office before they give you the licence.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Vasine.

Vad jag förstår så behövs det ej några skattemärken på snuset,tackar för svaret.

Mvh Maitan

You very welcome but to bring Snus there is a limit too,please check with government departure before import.My advice is please do not fly DHL it expensive then the tax seem to be very high for this kind of products.Anyway good luck to everyone and have a nice day.

Link to comment
Dela på andra sajter

www.southeastport.com tycks levera hem till dörren i bkk & Pattaya mot kontant betalning..

Efter lite efterforskning så råder jag alla att endast betala vid leverans ...

No worry about the deposit because since I start the business I never take the deposit from any clients.Btw the owner of South East Port is Thai lady can check with government departure. The company run from 1st May 2009 until now this is the correct information.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta mig. Finns det nån svensk representan från detta bolag som kan skriva på svenska

och tala om har allt ligger till licenser kontrakt vad vet jag. Nu värkar det som om detta

är ett bolag som inte har nåt svenskt ursprung. Allt har börjat på svenska med reklam om

snuset av en OFFLINE 2009 och sen kommer en Vaselinare svarar på engelska!!!!!!!!!! Jag

säger bara har en firma och säljer idag snus,som ja själv tar in med mina väner.

Med Vänliga Hälsningar

MAITAN

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...