Jump to content
IGNORERAD

Hos spagubben


LungAlahato

Recommended Posts

LungAlahato

Igar kvall berattade min fru nar hon kom hem fran sina arenden i stan att hon varit hos en spagubbe. Hon lat honom att spa for sig sjalv, mig och sin son. For vara dottrar ville han inte spa for att de var for unga sa han. Frugan har varit hos samma spagubbe tidigare och da gick det minnsann bra att spa aven for barn.

Sen gubben ville veta den veckodag vi ar fodda. Min fru och jag ar bada fodda pa en mandag sa han sa att det kan inte stamma. 2 personer som ar fodda samma veckodag kan ej vara ihop, de kommer att ta dod pa varandra. Da kom gubben fram att jag ar fodd pa en torsdag istallet och vips vi var ett fungerande par. Jag kollade idag sakerhets skull att jag ar fodd pa en mandag och det ar min fru ocksa. Och vi har varit ihop 13 ar varav 12 som gifta. Har inte fragat annu hur mycket gubben tog betalt. Men vi ar ju i Thailand och har ar det normalt besoka siare eller spagubbe/gumma. Men om de kan sia det ar fragan. Det ar bara vara fruar som blir lurade av sana.. :diablo:

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Napho

Jag har funderat på om det finns någon utbildning till spågubbe och om man i så fall kan få studiebidrag från CSN.

För många år sedan var jag erbjuden att stanna i ett kinesiskt tempel för att studera konfucianism m.m. Det var lockande men i dumt ungdomligt övermod tackade jag nej.  :rtfm:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara besökt spågubbe en gång i Thailand. Den sorten som bara spår i händer verkade det som. Han sa en hel del till fru Chang, men när det blev min tur tittade han bara lite motvilligt på min hand en stund utan att säga något. Till slut utbrister han "Du har bara en fru!", och sen inget mer.

Det är ju sant förstås, men det kanske fru Chang redan hade sagt till honom... eller kanske inte! Förhoppningsvis kan det nu bli lite färre spydigheter från fru Chang angående eventuell mia noi ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Man far vara forsiktig med diverse spagummor/gubbar. Frun fick byta namn 3 ggr under en 5-ars period for hennes mamma gick till spagumman. Forst skulle hon do av en "olycka" innan hon fyllde 25 om hon inte bytte namn och lurade diverse onda andar. 1 ar senare var det dax igen och det sades att hon skulle do i en bilolycka innan hon fyllde 25 (aven denna gang) och darmed nytt namn. Sista budet var aterigen en olycka och hon bytte tillbaka till sitt ursprungliga namn (da hon tyckte det var riskfritt da hon fyllt 26).

Alisa - Pusanisa - Apisada - Alisa, fordelen att hennes nick Sa funkade ju hela tiden iaf. Hon presenterade sig dock som Alisa hela tiden, sa aven nar vi traffades. Detta ledde till ett mindre misstroende-votum fran min sida da jag efter vi dejtat drygt ett halvar kikade i hennes pass nar vi var ute och reste och ett namn jag aldrig hort talas om dok upp. Nar hon berattade historien stallde jag mig forst lite tveksam men nu i efterhand och nar jag kanner hennes mor mkt bra sa var det hela fullt (Thai)-logiskt.

Har for ovrigt forbjudit svarmor att blanda in mig eller min dotter i spadomarna iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...