Jump to content
gst

Sex månader i Thailand (fjärde året)

Recommended Posts

rolba
8 timmar sedan, skrev gst:

Förresten var det väl just Phuket immigration som sade nyligen att just TM28 var jätteviktigt när man bytte boende, från t ex hotell till hemadressen?

När jag kom åter nu i september så åkte jag bara in på immigration i drive in och sa att nu är jag tillbaka. Fick en stämpel på 90-dagars slipen och ett handskrivet nytt datum. 

Någon tm28 har jag aldrig gjort.

Fick en tm30 av hyresvärden som jag lämnade in förra hösten när jag kom med nytt pass.

Allt detta på Phuket 

• Ge karma 3

gst
10 minuter sedan, skrev clion:

En fråga jag ska vara 5 månader i Thailand  snart  och får 2 månader.på konsulatet i gbg 1 månad i imigr jomtien

Sen ska vi ut ur Thailand  gumman har ju hus i Ubon.Ratchani och vi tänkte ta en sväng till Laos och få 2 nya månader

Nu frågan behöver jag medela.imigr jomtien ? Eller imigration Ubon?

Är nog säkrast att göra det eftersom du ska besöka immigration för att få en extension. Har du inte meddelat adress finns risken att din ansökan om extension nekas. Jag säger inte att det blir så, men jag skulle inte chansa.

• Ge karma 3
  • Fint 1

kycklingen
24 minuter sedan, skrev biker:

Det jag säger är att vi, frugan och jag var dit 9 oktober. Hade då ett income letter från ambassaden för att söka 1-års extension.

Men för att vara ordentliga så hade frugan en TM30 ifylld. Och jag en TM28. Frugans papper tog de emot. Men min TM28 ville de inte ha.

"We don´t use anymore" var väl ungefär svaret.

Och jag tycker gst´s påpekande tidigare är väldigt relevant. Om det nu skulle funka med TM30 online, men att TM28 åndå

måste lämnas in pappersvägen, vad har man då vunnit?

Så ta inte det jag skriver som en absolut sanning. Det är tydligen olika mellan olika provinser. Och jag tror tom. det

kan skilja på samma kontor, beroende på vilken tjänstehen man pratar med.

Eftersom ni ska dit i vilket fall, så är det intressant att veta hur det gick.

mvh

biker

Vilket år var detta? 

biker
15 minuter sedan, skrev kycklingen:

Vilket år var detta? 

Du har rätt, man kan aldrig vara tydlig nog.

Trodde alla var med på att diskussionen gällde nutid.

Detta var alltså i år, för ett par veckor sedan.

mvh

biker

Edited by biker
Förtydligande

Esspe

Vi kanske skulle skapa en ny tråd om detta så vi inte spammar ner gst´s tråd. 

• Ge karma 4

clion
13 timmar sedan, skrev gst:

Är nog säkrast att göra det eftersom du ska besöka immigration för att få en extension. Har du inte meddelat adress finns risken att din ansökan om extension nekas. Jag säger inte att det blir så, men jag skulle inte chansa.

Tack

• Ge karma 2

Esspe
2 minuter sedan, skrev gst:

Då var det äntligen dags :)

IMG_20191028_110140.thumb.jpg.270cf1d355b3e7eb0abbe43aa58b6dd6.jpg

Vilken lounge är det från ;)

gst
3 minuter sedan, skrev Esspe:

Vilken lounge är det från ;)

Är för fattig för lounge :(

• Ge karma 3
  • Gilla 1

gst

En intressant sak hände faktiskt vid incheckningen. Har bytt pass, och ville då visa mitt gamla med uppehållstillståndet i. Mannen som satt i disken var inte alls intresserad av det gamla passet, sade i stället att efter att reglerna skärpts till så mycket i Thailand hade de slutat kontrollera om man hade rätt att var där.så länge som biljetten varade. Det var helt enkelt upp till envar om man ville bli bannlyst (han använde det ordet)

• Ge karma 4

Soengsang
3 minuter sedan, skrev gst:

En intressant sak hände faktiskt vid incheckningen. Har bytt pass, och ville då visa mitt gamla med uppehållstillståndet i. Mannen som satt i disken var inte alls intresserad av det gamla passet, sade i stället att efter att reglerna skärpts till så mycket i Thailand hade de slutat kontrollera om man hade rätt att var där.så länge som biljetten varade. Det var helt enkelt upp till envar om man ville bli bannlyst (han använde det ordet)

Vilka reser du med?

Blir du inte insläppt(vilket du ju blir)i landet så är det ju på flygbolagets ansvar att ta hem dig.

• Ge karma 3
  • Snurrigt 1

gst
9 minuter sedan, skrev Soengsang:

Vilka reser du med?

Blir du inte insläppt(vilket du ju blir)i landet så är det ju på flygbolagets ansvar att ta hem dig.

Thai Air. Blev också mycket förvånad över vad han sa.

• Ge karma 2

Dolle
29 minuter sedan, skrev gst:

Benutrymme får man väl säga saknas :(

IMG_20191028_133029.thumb.jpg.c9256f8cf7f58d8c8ce881fec191ec3c.jpg

Är ju drykt 10 timmar bara 5555

• Ojojoj 1
  • Haha 1