Jump to content
gst

Sex månader i Thailand (fjärde året)

Recommended Posts

rolba

Var ut och käkade ikväll med polare som åker hem med thai imorgon.

De hade inte hört något om inställda flyg och de loggade in och biljetterna såg ok ut.

• Ge karma 3

Dolle
4 minuter sedan, skrev rolba:

Var ut och käkade ikväll med polare som åker hem med thai imorgon.

De hade inte hört något om inställda flyg och de loggade in och biljetterna såg ok ut.

Bara hoppas det inte blir tvärnit på Suvvan

• Ge karma 1
  • Fint 1

rolba
10 minuter sedan, skrev Dolle:

Bara hoppas det inte blir tvärnit på Suvvan

Då har de ju kommit till Bangkok i alla fall. 😉 Säkert lättare att hitta resa därifrån.

Det enda jag oroar mig för är att bli fast i Doha. Om jag är fast på Phuket eller i Gävle spelar ingen roll.

• Ge karma 5

Dolle
Posted (edited)
17 minuter sedan, skrev rolba:

Då har de ju kommit till Bangkok i alla fall. 😉 Säkert lättare att hitta resa därifrån.

Det enda jag oroar mig för är att bli fast i Doha. Om jag är fast på Phuket eller i Gävle spelar ingen roll.

Fast Gävle är fiende land så skulle jag helst sitta fäst där än Puket,Doha.

Mvh. Dollemon

thumbnail_20190828_113312.thumb.jpg.b48c0ff1c8bcc72ac1926bc7535d3cda.jpg

LIF.😀

Edited by Dolle
  • Ge karma 2
  • Haha 5

BB

matz
35 minuter sedan, skrev gst:

Återigen, aldrig mer Thaiair :( När jag skulle göra webcheckin idag stod det problem with ticket. Bara att ringa igen. Efter en och en halv timme i telefonkö kom jag äntligen fram. Då får jag veta att jag måste betala 400 euro per person för den nya biljetten. Inget som sas vid mitt förra samtal. När jag frågar hur de kan ta betalt när min ursprungliga flight är inställd, blir svaret att det är så många som vill resa just nu, och då kostar biljetterna såhär :(

Thaiair är inte rädda om sina kunder, och mig har de definitivt gjort sig av med. De kanske inte bryr sig, om de inte tänkt börja flyga igen

Nä thai bryr sig inte ett skit nu dom vill bara sugar ur så mycket det går nu 😤 säger som du aldrig mer thaiair.

//matz

• Ge karma 1
  • Fint 1
  • Tråkigt 1

Esspe
2 timmar sedan, skrev gst:

Återigen, aldrig mer Thaiair :( När jag skulle göra webcheckin idag stod det problem with ticket. Bara att ringa igen. Efter en och en halv timme i telefonkö kom jag äntligen fram. Då får jag veta att jag måste betala 400 euro per person för den nya biljetten. Inget som sas vid mitt förra samtal. När jag frågar hur de kan ta betalt när min ursprungliga flight är inställd, blir svaret att det är så många som vill resa just nu, och då kostar biljetterna såhär :(

Thaiair är inte rädda om sina kunder, och mig har de definitivt gjort sig av med. De kanske inte bryr sig, om de inte tänkt börja flyga igen

Låter ytterst märkligt. Fick du bytt hemresa så du ska åka hem i morgon i stället?  

gst
25 minuter sedan, skrev Esspe:

Låter ytterst märkligt. Fick du bytt hemresa så du ska åka hem i morgon i stället?  

Jag tycker också att det är mycket märkligt, men för ta tag i det bör jag kommer "hem". Går ju inte att föra diskussionen med en telefonoperatör som dessutom pratar ganska knackig engelska :(

Ja, vi åker hem i natt, abrupt slut på en resa som var tönkt att vara en månad till, men vad gör man när alla flyg ställs in.

• Ge karma 7

matz

Vi åker oxå hem imorgon fick tag i biljetter med norrbaggarna till Kastrup får bråka med thai när vi kommit hem.

//matz

• Ge karma 3

gst
24 minuter sedan, skrev matz:

Vi åker oxå hem imorgon fick tag i biljetter med norrbaggarna till Kastrup får bråka med thai när vi kommit hem.

//matz

Jag kollade också med Norwegian, men stod att det var fullbokat

samet
Posted (edited)
4 timmar sedan, skrev matz:

//matz

Se till att ha en transit eller en tågbiljett till Sverige. Annars kan du bli nekad att boarda i Bangkok. 

Jag är på Kastrup nu. Var många igår kväll som stod vid gaten och försökte köpa tågbiljett. Släpptes inte förbi boardingdisken utan transfer eller tågbiljett. 

Edited by samet
Rättstavning
  • Ge karma 7
  • Fint 1

gst
15 minuter sedan, skrev samet:

Nattens plan till Köpenhamn var helt fullt i ekonomi. 5-6 lediga platser i Business. Övervägande äldre passagerare, några barnfamiljer men väldigt många 70+

Aldrig sett så många assisterade passagerare på samma plan, säkert 15-20 stycken som rullades ombord i rullstol. 

Tjejen bakom mig var ung, hennes pappa ville verkligen ha hem henne från sin backpackerresa. 90.000thb hade han betalat för hennes enkelbiljett i Business.

Ja, we kan ta betalt för biljetterna nu när alla vill lämna Thailand. Hörde en som åker hem på söndag eller måndag med Thaiair som betalade över 30000 kr för sin biljett :(

• Ojojoj 3