Jump to content
Sign in to follow this  
gst

Sex månader i Thailand (fjärde året)

Recommended Posts

ellim63
3 timmar sedan, skrev gst:

Nu blev det sjukhussäng också

IMG_20200103_162042(1).thumb.jpg.9d3c80a66cbd2fe7bbb8a37294769f8f.jpgi7

Blev han inte gipsad?

• Ge karma 2

gst
11 timmar sedan, skrev ellim63:

Blev han inte gipsad?

Spricka "bara" tydligen, och dessutom högst upp på låret, så inget gips, bara hemskickad med värktabletter :(

• Ge karma 1
  • Ojojoj 1
  • Tråkigt 1

Oskarudon
Spricka "bara" tydligen, och dessutom högst upp på låret, så inget gips, bara hemskickad med värktabletter [emoji20]
Han är nog glad att få vara hemma. Thailändska sjukhus är ingen hit att vara på iaf de statliga.

Var ifjol dit med svärmor som hade ramlat. Akutmottagningen såg ut som ett slakteri och vårdavdelningen som ett logement i lumpen....

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

• Ge karma 1
  • Snurrigt 2

Dolle
16 minuter sedan, skrev Oskarudon:

Han är nog glad att få vara hemma. Thailändska sjukhus är ingen hit att vara på iaf de statliga.

Var ifjol dit med svärmor som hade ramlat. Akutmottagningen såg ut som ett slakteri och vårdavdelningen som ett logement i lumpen....

Jag kan inte klandra på det Statliga sjukhuset i Ayutthaya, men som sakt hemma är hemma

• Ge karma 1

Oskarudon
Har varit på det statliga sjukhuset här i Trakan för något år sedan. Visst är det lite kaotiskt i mottagningen, men annars tycker jag det var helt ok. Åkte även in till akuten fyra gånger per dygn för att få antibiotika intravenöst (i stället för att behöva bli inlagd) och blev bra behandlad, trevlig personal mm. Har absolut inget att klaga på.
Har väl ingen sjukhusvana direkt men servicen är ju absolut inget fel på.
Kan vara att det var lite kaotiskt just den gången..

• Ge karma 2

gst

Min frus tomt består egentligen av två tomter. En som varit hennes länge, en som hon "ärvt" av en av sina bröder. Huset står på broderns tomt. Den tomten har det visat sig att hon inte har någon chalot på. Hon han därför varit hos Landoffice för att ordna detta.

Igår var de här och mätte upp, först gränserna, med måttband, sedan dokumenterade dessa med en totalstation. Fattade i går inte riktigt vad de gjorde, de slog ner en fixpunkt på gräsmattan, och en långt utanför tomten. Hur kunde de veta koordinaterna på dessa? Idag fick jag förklaringen då de kom tillbaka och mätte in dessa två fixpunkter med GPS :)

• Ge karma 8

gst

Dubbelpost :(

Edited by gst
Dubbelt

gst

Jag gjorde 90 dagars idag. Har ju tidigare tagit högst en minut när man kommit fram till disken. De har slagit in mitt passnummer, skrivit ut papperet rivit av nederdelen och häftat fast det 7 mitt pass. Idag tror jag att jag fick vänta 10-15 minuter. Han slog in mitt passnummer minst 5-6 gånger. Undrar om de börjat kolla i andra databaser när man gör 90 dagars? Andra hotell? TM30? Jag vet inte, men för mig var det helt nytt att det tog så "lång tid".

• Ge karma 3

broder tuk tuk
On 2020-01-11 at 07:42, skrev gst:

Idag är det barnens dag, vilket dragit mycket folk till Trakans tigerpark.

Mest är det som en stor marknad med krimskrams, med några karuseller för barn. Marknaden är utanför Tigerparken, så ingen entré för att besöka den :)

IMG_20200111_131127.thumb.jpg.1b96628d80329207df494b3131f1066f.jpg

IMG_20200111_131132.thumb.jpg.5253e37cc6118094d84a94dfe8a010ea.jpg

IMG_20200111_131325.thumb.jpg.8966ce25ea3e7282ae186cd3eff45f7a.jpg

IMG_20200111_131329.thumb.jpg.d39343b970fbd360ffca56dbe2ba52f9.jpg

IMG_20200111_131610.thumb.jpg.2cccd0ead0ef9f11600d75aca2042058.jpg

IMG_20200111_131724.thumb.jpg.e69239c0479cc26dcb88f26f6a8dda92.jpg

Jäkla söt tjej vid bordet längst mot kameran.

Undras vem hon är?

BTT

• Snurrigt 1
  • Haha 1

BB

Ser fram emot dina eventuella bilder från upplevelsen med Deepest Purple. Önskar jag var på plats men sitter nu i Sverige med flagnad hud från solbränna

tillverkad under icke önskad plats i solen.

Kom tillbaka till Sverige för 2 veckor sedan. 

• Ge karma 3