Jump to content
IGNORERAD

En fraga till alla hundagare?


Buxen

Recommended Posts

Jag har skaffat hund harnere, eller ja rattare sagt han har nog skaffat mig.  :icon_redface: Det ar nagon blandras av nagot slag men han, eller ja det ar nog en tik, ar sa valdigt tillgiven, och jag matar jycken varje kvall med korv, och hon ar sa full med loss sa jag tankte fraga er hundagare om det finns en losning pa detta problem?  Eller ja de ar tva, ja det ar en tik och en hane fran samma kull som ar sa tillgivna, och de forsvarar mina gaster ocksa. En av mina gaster blev attackerad av en annan byracka haromdagen och min jycke, som jag har dopt till Persbrant gick till anfall direkt sa min gast kunde ga ostort! Det lar finnas ett halsband som man kan kopa som dodar loss, stammer det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Hej . Vi hade samma problem med våran jycke . Tjejen tog med han till veterinären , som gav honom nån

spruta mot alla dessa löss . Fungerade väldans bra . Han blev lite trött efterråt , men lössen försvann.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Hundägare, huruvida er hund är en tik eller betämmes inte av graden av tillgivenhet.

Ett tips för at könsbestämma denna art är helt enkelt att vända up och ner på dem och hogsamt inspeketera den den som inte användes vid intag av föda. Finns det i detta omtåde en utgående utväxt torde det vara en hane.

Beträffande löss så finns det dropar som man kan droppa på huden som tar död på lössen, har själv med framgång använt det i de nedre regionerna.

Lycka till

[move]Vertrinär Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Falang

Hade en Labrador tidigare.

Var ett tag sedan men jag har för mig att medicinen vi gav honom hette;

Frontline och Revolution

De båda hjälpte mot det mesta, både invärtes och utvärtes.

Kostade en hel del, men funkade perfekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Olle_Viktor, jag besvärades en tid av fotlöss, har nämligen kraftig hårväxt på fötterna.

Fotsoldaten Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det kom flatlöss på bananen,

och den är så lång att lössen ramlade ändå ned på tårna.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

ban99arne kan det vara så att du är lik en hobbit då ;) har sett dom på film men tar gärna en öl med dig så man får se en in real life ;)

cheers mate!

.-' henke

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

En halv eller helberusad banane som sällskap i baren.

Allt man säger kommenteras på stubinen.

Jag tror man skulle känna sig väldigt upprepad efter ett tag.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Droppen i nacken med medlet är att rekommendera. Har använt det själv och det funkar skitbra. Se bara till att barn inte klappar hunden på en vecka då det är mindre bra att stoppa fingrar i munnen med detta medel. Det fördelar sig på hundens kropp med hjälp av svetten som utsöndras. Så hela hunden blir täclkt av det.

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hundar svettas väl bara från tungan och trampdynorna ??????

En annan så fort man hör nyckeln i tambur dörrn  :-(

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Guest Bibben

Är inte hund- (liksom barn) aga (OK, blev lite ofrivillig särskrivning där, vet inte hur man kommer ifrån detta fenomen? jfk, hur gör man?) olaglig, eller åtminstone omoralisk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Är inte hund- (liksom barn) aga (OK, blev lite ofrivillig särskrivning där, vet inte hur man kommer ifrån detta fenomen? jfk, hur gör man?) olaglig, eller åtminstone omoralisk?

Manskriverihoporden.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...