Jump to content
IGNORERAD

2 skolor och ett tempel....

Guest wille

Recommended Posts

Guest wille

Spenderade nagon vecka i grannlandet i oster och besokte manga intressanta platser. I denna trad har jag lite bilder fran nagra av dem.

Hotellets Playa vid Mekongfloden

hotelview.jpg

Lararhogskola en bit utanfor Phnom Penh

Notera solcellerna.

IMG_6967.jpg

Klassrumslangor

IMG_6927.jpg

Lummigt och fint

IMG_6968.jpg

Datalektion

IMG_6947.jpg

No-didaktik diskussion

IMG_6958.jpg

Matte

IMG_6960.jpg

Syslojd

IMG_6953.jpg

IMG_6955.jpg

IMG_6957.jpg

Slutprodukten

IMG_6956.jpg

Skolmatstradgarden

IMG_6941.jpg

Diverse bilder fran palatset med tillhorande tempel

templePP2-1.jpg

pp2.jpg

IMG_6999.jpg

IMG_7000.jpg

IMG_7013.jpg

IMG_7023.jpg

IMG_7029.jpg

IMG_7030.jpg

Sedan besok pa en annan okand och numera stangd skola

IMG_7079.jpg

IMG_7058.jpg

IMG_7053.jpg

cell.jpg

cell2.jpg

cell3.jpg

Att det var just en skola som anvandes for Roda Khmerernas grymheter gjorde det hela annu mera ofattbart.

Dela på andra sajter

I denna trad har jag lite bilder.

Nice pix wille!  :great:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

Guest wille

Tackar - tacksamma motiv far sagas.

Aagaende den forsta hotelbilden - dar fick jag dra ned fargmattnaden pa orginalet rejalt da den sag helt fejkad ut.

Kim, 2 bilder ar HDR:ade. Vilka?  ;)

Dela på andra sajter

Fina bilder!

mvh. Lars

Kim, 2 bilder ar HDR:ade. Vilka?

Jag gissar på dom 2 sista, jag tycker dom ser lite bleka ut i färgerna

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Dela på andra sajter

Tackar - tacksamma motiv far sagas.

Aagaende den forsta hotelbilden - dar fick jag dra ned fargmattnaden pa orginalet rejalt da den sag helt fejkad ut.

Kim, 2 bilder ar HDR:ade. Vilka?  ;)

13 och 14, på palatset?

Angående S-21, Toul sleng... vilket vidrigt ställe, huvva. Undrar lite över om min frus två farbröder som försvann under Pol Pots regeringstid torterades ihjäl som "spioner" just där?

Fruns farmor kom ju från Kambodja så halva svärfars släkt finns ju egentligen på den sidan gränsen. Och det var under något ärende till den släkthalvan farbröderna försvann. Med tanke på att det på den tiden antagligen räckte med att kunna thai för att vara folkets fiende så är det inte omöjligt att dom dog under "förhör" just på S-21.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Angående S-21, Toul sleng... vilket vidrigt ställe, huvva. Undrar lite över om min frus två farbröder som försvann under Pol Pots regeringstid torterades ihjäl som "spioner" just där?

Fruns farmor kom ju från Kambodja så halva svärfars släkt finns ju egentligen på den sidan gränsen. Och det var under något ärende till den släkthalvan farbröderna försvann. Med tanke på att det på den tiden antagligen räckte med att kunna thai för att vara folkets fiende så är det inte omöjligt att dom dog under "förhör" just på S-21.

Går inte det att kolla upp? Jag kan ha fel men var det inte ganska väl dokumenterat vilka som dog där? Eller det kanske bara var de som överlevde. Såklart lättare att hålla reda på dem. Det var väl bara sju...

Dela på andra sajter

Går inte det att kolla upp? Jag kan ha fel men var det inte ganska väl dokumenterat vilka som dog där? Eller det kanske bara var de som överlevde. Såklart lättare att hålla reda på dem. Det var väl bara sju...

Ja det kanske går att undersöka, om jag inte minns fel så finns det t o m bilder på många av dom som blev förhörda och avrättade. Bilder som innehåller en del västerlänningar också, b la någon ung amerikansk kille som råkade segla för nära Kambodjas kust och blev haffad som just "spion".

Men frågan är väl hur intresserad släkten är att ta reda på fakta nu när runt 35 år passerat?

Jag ser dock en av dom försvunnas barnbarn leka vid skolan i vår by mest varje dag när vi är där och har något foto av dom också. Kanske lägger in det någon dag när jag är hemma och inte på jobbet som nu.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Wille,

Mycket trevligt bildreportage!

Tack för att du delar med dig!  :great:

Vi har det iaf ganska bra!

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...