Jump to content
IGNORERAD

Mobilabbonemang


Esspe

Recommended Posts

Har sen många år AIS. Förra året var det "Unlimited" på riktigt men är nu maxat till 25 Gb/månad sen blir det bara 128 kbps. 6 Mpbs 6 mån kostar 1800 THB.  

 

Eftersom vi inte har fiber i Korat så går det en del när man är där och 25 Gb lär inte räcka. Gissar att jag får köpa en extra vecka á 270 THB varje månad så det blir ju fortfarande ganska billigt men finns det något som är äkta "Unlimited"? True har ju tagit över Premier League så har dom någon streamingvariant där det ingår?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    11

  • apknug

    6

  • Soengsang

    5

  • berlitz

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 minuter sedan, skrev berlitz:

Jag har d-tac 549/mån (499nto+tax) obegränsat funkar klockrent.

Samma här, DTAC unlimited fungerar perfekt

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Soengsang:

Samma här, DTAC unlimited fungerar perfekt

och ingen limit där hastigheten går ner?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev berlitz:

Jag har d-tac 549/mån (499nto+tax) obegränsat funkar klockrent.

6 Mpbs?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Esspe:

och ingen limit där hastigheten går ner?

Nej, unlimited på riktigt.

Visserligen bara 4 Mbit/s men det räcker för stream. Även om man delar till flera användare så är hastigheten 4 konstant.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nej, unlimited på riktigt.

Visserligen bara 4 Mbit/s men det räcker för stream. Även om man delar till flera användare så är hastigheten 4 konstant.

Tveksam till om det räcker för fotboll. Dtac verkar inte köra mycket 6 Mpbs. Hittade ett på 10 och ett på 8 Mpbs men det blir ganska mycket dyrare än AIS.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Esspe:

Tveksam till om det räcker för fotboll. Dtac verkar inte köra mycket 6 Mpbs. Hittade ett på 10 och ett på 8 Mpbs men det blir ganska mycket dyrare än AIS.

Mm, för mig fungerar det bra när jag streamar iaf, kör oftast Canal plus, via vpn ser i dator.

Är egentligen bara reserv om mitt fasta krånglar eller ligger nere.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Mm, för mig fungerar det bra när jag streamar iaf, kör oftast Canal plus, via vpn ser i dator.

Är egentligen bara reserv om mitt fasta krånglar eller ligger nere.

Körde BeInSports PL förra vintern med 6 Mpbs AIS. Fungerade skapligt men laggade kraftigt ibland. Behöver ju inte ha varit nätet.

 

Surfat runt på lite sidor nu och det är ju fan var dom är röriga. Det där är thai inte bra på. Har lärt mig AIS app så det kanske är bäst att hålla sig till den :) 1800 THB för 6 månader verkar ju nästan oslagbart.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Esspe:

Körde BeInSports PL förra vintern med 6 Mpbs AIS. Fungerade skapligt men laggade kraftigt ibland. Behöver ju inte ha varit nätet.

 

Surfat runt på lite sidor nu och det är ju fan var dom är röriga. Det där är thai inte bra på. Har lärt mig AIS app så det kanske är bäst att hålla sig till den :) 1800 THB för 6 månader verkar ju nästan oslagbart.

Tycker DTAC:s app och hemsida, är suveränt enkel, på endast engelska och inget blandat med Thai.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Esspe:

och ingen limit där hastigheten går ner?

Ingen limit full speed hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sen många år AIS. Förra året var det "Unlimited" på riktigt men är nu maxat till 25 Gb/månad sen blir det bara 128 kbps. 6 Mpbs 6 mån kostar 1800 THB.  
 
Eftersom vi inte har fiber i Korat så går det en del när man är där och 25 Gb lär inte räcka. Gissar att jag får köpa en extra vecka á 270 THB varje månad så det blir ju fortfarande ganska billigt men finns det något som är äkta "Unlimited"? True har ju tagit över Premier League så har dom någon streamingvariant där det ingår?
Är du säker på att du inte får obegränsat på AIS? När jag testade i april med de "gamla" koderna så funkade det och blev unlimited 4 eller 6 Mbps trots att det inte skall "finnas" .

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev apknug:

Är du säker på att du inte får obegränsat på AIS? När jag testade i april med de "gamla" koderna så funkade det och blev unlimited 4 eller 6 Mbps trots att det inte skall "finnas" .

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Jag köper det via appen och det står klart o tydligt att det är maxat till 25 Gb/mån sen går hastigheten ner. Några koder har jag aldrig använt. 6 och 12 månader finns inte att köpa på hemsidan bara i appen. Tittade på hemsidan och även där står det tydligt mängdbegränsning på dom olika abbonemangen.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Soengsang:

Tycker DTAC:s app och hemsida, är suveränt enkel, på endast engelska och inget blandat med Thai.

Jo men det finns ju tusentals olika abonnemang att välja på. Svårt att hitta rätt tycker jag.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köper det via appen och det står klart o tydligt att det är maxat till 25 Gb/mån sen går hastigheten ner. Några koder har jag aldrig använt. 6 och 12 månader finns inte att köpa på hemsidan bara i appen. Tittade på hemsidan och även där står det tydligt mängdbegränsning på dom olika abbonemangen.
Visst står det så men vissa hävdar att det bara gäller nyare simkort. Min fråga var om du har märkt av att hastigheten stryps?

Jag drar ner om några veckor o kommer att testa och återkommer med rapport!



Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev apknug:

Visst står det så men vissa hävdar att det bara gäller nyare simkort. Min fråga var om du har märkt av att hastigheten stryps?

Jag drar ner om några veckor o kommer att testa och återkommer med rapport!



Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk
 

Nej jag hade ett gammalt abb sist och då hade det inte införts. Verkar ju inte finnas något bättre så jag kör det i år med. Får se om det stämmer då.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag hade ett gammalt abb sist och då hade det inte införts. Verkar ju inte finnas något bättre så jag kör det i år med. Får se om det stämmer då.
Helt rätt, jag kommer att testa att köpa en månad först. Vet i tusan om jag har koder för mer än månaden iof de ligger postade av Samet i en annan mobilabonnemangstråd.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade tråden men där finns ingen kod för 6 månaders abb.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade tråden men där finns ingen kod för 6 månaders abb.

Just den Jag menade och tyvärr finns bara 1 månaders koden...... (Jag var nog lite oklar i tidigare inlägg)

 

Sitter o googlar men svårt som fan att hitta nåt. En 6 månaders skulle sitter smutt i år då jag kör 4 månader tom Songkran då täcker jag in allt.

[mention=12301]samet[/mention] kanske sitter på flera koder?

 

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev apknug:

Just den Jag menade och tyvärr finns bara 1 månaders koden...... (Jag var nog lite oklar i tidigare inlägg)

 

Sitter o googlar men svårt som fan att hitta nåt. En 6 månaders skulle sitter smutt i år då jag kör 4 månader tom Songkran då täcker jag in allt.

[mention=12301]samet[/mention] kanske sitter på flera koder?

 

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

 

 

 

Skulle man köra slut får man köpa extra. Blir ändå billigare än alternativen.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle man köra slut får man köpa extra. Blir ändå billigare än alternativen.
Fast nu var väl iof tanken att det inte skulle ta slut a vara unlimited ;-)

Jag hittade koder för tre månader unlimited.

Snart dags att prova om det funkar!

Annars får man väl byta till nån annan än ais.ffb5392209308795340285afd5595010.jpg

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna nedan använder jag, fungerar hur bra som helst till streamat tv.

Betalar online med kopplat kort.

CAA1667B-D4F6-43D4-A86E-94B7DAA51D37.thumb.png.e5df6e4b11537fee2e898ce1314c4b67.png

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Denna nedan använder jag, fungerar hur bra som helst till streamat tv.

Betalar online med kopplat kort.

CAA1667B-D4F6-43D4-A86E-94B7DAA51D37.thumb.png.e5df6e4b11537fee2e898ce1314c4b67.png

 

Men för mig skulle det bli 3900 THB för 6 månader isf 1800 och dessutom lägre hastighet. Även om jag kanske får köpa till lite någon månad så blir AIS billigare för mig.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-10-08 at 14:50, skrev Esspe:

Har sen många år AIS. Förra året var det "Unlimited" på riktigt men är nu maxat till 25 Gb/månad sen blir det bara 128 kbps. 6 Mpbs 6 mån kostar 1800 THB.  

 

Eftersom vi inte har fiber i Korat så går det en del när man är där och 25 Gb lär inte räcka. Gissar att jag får köpa en extra vecka á 270 THB varje månad så det blir ju fortfarande ganska billigt men finns det något som är äkta "Unlimited"? True har ju tagit över Premier League så har dom någon streamingvariant där det ingår?

Jag gick in i en AIS butik   fick igenom den ett erbjudande 8.8 unlimited 1800 baht 90 dagar

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...