Jump to content
IGNORERAD

Avdelningen nostalgi!


Kim

Recommended Posts

Idag tänkte jag passa på att vara lite nostalgisk över när frugan kom till Sverige de första gångerna. Just den här månaden fyller hon 34 och är idag minst lika mycket svensk som hon är thai. Inte för att jag har något emot den förvandlingen, men när de här gamla inskannade diabilderna togs så var hon ännu bara en thai som såg på allt svenskt/västerländskt med ovana ögon. Och det var ju en riktigt kul tid.

 

Första bilden togs kanske för exakt 10 år sen, en härlig septemberdag med det välkända fjället Kebnekaise i bakgrunden några mil bort. Vid det här laget hade frugan redan emigrerat, hade uppehållstillstånd och studerade för fullt på SFI.

 

 

kaalas_zpsa2729d46.jpg

 

 

 

 

Nästa två bilder togs för drygt 11 år sen, då frugan fortfarande bara var här på ett besöksvisa för att så att säga prova på Sverige innan en eventuell definitiv flytt. Det var roliga 6 mån det.

 

 

kaalas4_zps3927d56a.jpg

 

kaalas3_zpsf2a4b0be.jpg

 

 

 

 

Kan väl passa på och ta en gammal bild från tiden mellan besök och flytt också. Tog den när jag anlänt Don muang, Bangkok och frugan med kompis väntade spänt i ankomsthallen på flygplatsen. Kompisen jobbade då i receptionen på Asia Hotel, men bor nu, sedan många år, i San Diego, Kalifornien.

 

 

kaalas7_zps7d9f8902.jpg

 

 

Om jag kommer ihåg rätt så lämnade vi in ansökan om UT redan innan hon åkte iväg på besöksvisa till Sverige. På den tiden var väntetiden väldigt lång men eftersom tiden tickade på medan hon var i Sverige var det dags för intervju strax efter hon återvänt till Thailand, varvid jag sedan kom och var i Thailand de månader fram tills det var dags för min intervju hemma i Sverige. Så det gick väldigt smidigt, trots väntetiden.

 

 

Avslutar med en ännu en höstbild av henne som jag tror jag tog strax innan hon åkte tillbaka till Thailand efter sitt första besöksvisabesök hit till Sverige. Alltså 11 år sen.

 

 

kaalas6_zps27518283.jpg

 

 

 

På den tiden kunde hon högst några få ord på svenska... nu avlägger hon om bara någon månad en svensk högskoleexamen, är svensk medborgare, har två svenska barn och är i princip helt integrerad och självgående i det svenska samhället. Tänk så det kan gå.

Och igår fyllde Jeb 34  :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Härliga pix Vikingen! :)

 

Ganska fantastiskt att flygbiljettpriserna inte höjs med åren trots alla farhågor vad gäller energipriserna. Tror jag betalade drygt 8 tusen STO-BKK vid min första resa 1996, och runt det har priset legat allt sedan dess för en högsäsongsbiljett. Med andra ord så har de reella priserna gått ner med kanske hälften.

Kul därför att se att du betalade 9400 kr 1979, en högst ansenlig summa på den tiden.

Jag var år 2000 i Malaysia 2veckor med hotell i KL en vecka, en vecka på Langkawi + F1 biljett och det gick på 12600.-!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag tänkte jag passa på att vara lite nostalgisk över när frugan kom till Sverige de första gångerna. Just den här månaden fyller hon 34 och är idag minst lika mycket svensk som hon är thai. Inte för att jag har något emot den förvandlingen, men när de här gamla inskannade diabilderna togs så var hon ännu bara en thai som såg på allt svenskt/västerländskt med ovana ögon. Och det var ju en riktigt kul tid.

 

Första bilden togs kanske för exakt 10 år sen, en härlig septemberdag med det välkända fjället Kebnekaise i bakgrunden några mil bort. Vid det här laget hade frugan redan emigrerat, hade uppehållstillstånd och studerade för fullt på SFI.

 

 

kaalas_zpsa2729d46.jpg

 

 

 

 

Nästa två bilder togs för drygt 11 år sen, då frugan fortfarande bara var här på ett besöksvisa för att så att säga prova på Sverige innan en eventuell definitiv flytt. Det var roliga 6 mån det.

 

 

kaalas4_zps3927d56a.jpg

 

kaalas3_zpsf2a4b0be.jpg

 

 

 

 

Kan väl passa på och ta en gammal bild från tiden mellan besök och flytt också. Tog den när jag anlänt Don muang, Bangkok och frugan med kompis väntade spänt i ankomsthallen på flygplatsen. Kompisen jobbade då i receptionen på Asia Hotel, men bor nu, sedan många år, i San Diego, Kalifornien.

 

 

kaalas7_zps7d9f8902.jpg

 

 

Om jag kommer ihåg rätt så lämnade vi in ansökan om UT redan innan hon åkte iväg på besöksvisa till Sverige. På den tiden var väntetiden väldigt lång men eftersom tiden tickade på medan hon var i Sverige var det dags för intervju strax efter hon återvänt till Thailand, varvid jag sedan kom och var i Thailand de månader fram tills det var dags för min intervju hemma i Sverige. Så det gick väldigt smidigt, trots väntetiden.

 

 

Avslutar med en ännu en höstbild av henne som jag tror jag tog strax innan hon åkte tillbaka till Thailand efter sitt första besöksvisabesök hit till Sverige. Alltså 11 år sen.

 

 

kaalas6_zps27518283.jpg

 

 

 

På den tiden kunde hon högst några få ord på svenska... nu avlägger hon om bara någon månad en svensk högskoleexamen, är svensk medborgare, har två svenska barn och är i princip helt integrerad och självgående i det svenska samhället. Tänk så det kan gå.

 

 

Första bilden....

Nikkaloukta?

 

Härliga bilder föresten... :thumbsup:

 

 

Så här 34 år senare så ser det ut som om de fortfarande har kvar samma stolar och bord på stranden... :giggle:  :giggle:  :giggle:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Några bilder från första resan till Thailand 1979

 

Först var vi i Bangkok ett par nätter och sedan 10 dagar i Pattaya

 

Vi reste ner med SAS DC10:a. Biljetten kostade då 9400 kr har jag för mig och man fick mellanlanda i Karachi i Pakistan för att tanka. Planen på den tiden fixade inte hela resan i en flygning

 

attachicon.gif10.jpg

 

Så här såg det ut nere på stranden med "Beach Road" i bakgrunden

 

attachicon.gif1.jpg

 

Skojarna med sina vattenmopeder fanns redan då

 

attachicon.gif4.jpg

 

Även indiska skräddare drällde det av överallt

 

attachicon.gif5.jpg

 

Tjejer som gav massage på stranden fanns naturligtvis också

 

attachicon.gif6.jpg

 

Vi beställde krabba och drack Singha på stranden

 

attachicon.gif7.jpg

 

Vi bodde på "Ocean View Hotel" precis vid Beach Road. Lär inte finnas kvar idag. En bit norr om Walking Street så det vart bahtbussar in som gällde

 

Poolen på hotellet:

 

attachicon.gif3.jpg

 

Utanför hotellets entré såg det ut så här i moppeparkeringen. Jag var lika lång då som nu men betydligt "smalare". Frissan var lite annorlunda på den tiden.

 

attachicon.gif8.jpg

 

Sukhumwit var då "ute på landet"

 

attachicon.gif9.jpg

 

Utsikten över Pattaya som så många andra fotograferat från denna plats

 

attachicon.gif11.jpg

Jeansen i brösthöjd är ju nästan lika snyggt som Kims kavaj med uppkavlade ärmar, är det inte någon som har en bild på den kombinationen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Och igår fyllde Jeb 34  :thumbsup:

 

Jo just det, de var ju födda samma månad och år.

 

 

 

 

 

Inte Nikkaluokta, men väl Holmajärvi ca 35 km innan. Kebnekaise ligger väl dryga 5 mil bortanför platsen där bilden togs, fågelvägen.

 

 

 

 

Du ska se att det snart är hippt med jeans i brösthöjd igen. ;)

När Britney Spears generationens barn blir tonåringar så är de lågt skurna jeansens storhetstid över. För vilken ungdom tycker föräldrar är hippa?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Idag tänkte jag passa på att vara lite nostalgisk över när frugan kom till Sverige de första gångerna. Just den här månaden fyller hon 34 och är idag minst lika mycket svensk som hon är thai. Inte för att jag har något emot den förvandlingen, men när de här gamla inskannade diabilderna togs så var hon ännu bara en thai som såg på allt svenskt/västerländskt med ovana ögon. Och det var ju en riktigt kul tid.

 

Första bilden togs kanske för exakt 10 år sen, en härlig septemberdag med det välkända fjället Kebnekaise i bakgrunden några mil bort. Vid det här laget hade frugan redan emigrerat, hade uppehållstillstånd och studerade för fullt på SFI.

 

 

kaalas_zpsa2729d46.jpg

 

 

 

 

Nästa två bilder togs för drygt 11 år sen, då frugan fortfarande bara var här på ett besöksvisa för att så att säga prova på Sverige innan en eventuell definitiv flytt. Det var roliga 6 mån det.

 

 

kaalas4_zps3927d56a.jpg

 

kaalas3_zpsf2a4b0be.jpg

 

 

 

 

Kan väl passa på och ta en gammal bild från tiden mellan besök och flytt också. Tog den när jag anlänt Don muang, Bangkok och frugan med kompis väntade spänt i ankomsthallen på flygplatsen. Kompisen jobbade då i receptionen på Asia Hotel, men bor nu, sedan många år, i San Diego, Kalifornien.

 

 

kaalas7_zps7d9f8902.jpg

 

 

Om jag kommer ihåg rätt så lämnade vi in ansökan om UT redan innan hon åkte iväg på besöksvisa till Sverige. På den tiden var väntetiden väldigt lång men eftersom tiden tickade på medan hon var i Sverige var det dags för intervju strax efter hon återvänt till Thailand, varvid jag sedan kom och var i Thailand de månader fram tills det var dags för min intervju hemma i Sverige. Så det gick väldigt smidigt, trots väntetiden.

 

 

Avslutar med en ännu en höstbild av henne som jag tror jag tog strax innan hon åkte tillbaka till Thailand efter sitt första besöksvisabesök hit till Sverige. Alltså 11 år sen.

 

 

kaalas6_zps27518283.jpg

 

 

 

På den tiden kunde hon högst några få ord på svenska... nu avlägger hon om bara någon månad en svensk högskoleexamen, är svensk medborgare, har två svenska barn och är i princip helt integrerad och självgående i det svenska samhället. Tänk så det kan gå.

Lev väl och ta hand om din älskling ! :*

Link to comment
Dela på andra sajter

Några bilder från första resan till Thailand 1979

 

Först var vi i Bangkok ett par nätter och sedan 10 dagar i Pattaya

 

Vi reste ner med SAS DC10:a. Biljetten kostade då 9400 kr har jag för mig och man fick mellanlanda i Karachi i Pakistan för att tanka. Planen på den tiden fixade inte hela resan i en flygning

 

attachicon.gif10.jpg

 

Så här såg det ut nere på stranden med "Beach Road" i bakgrunden

 

attachicon.gif1.jpg

 

Skojarna med sina vattenmopeder fanns redan då

 

attachicon.gif4.jpg

 

Även indiska skräddare drällde det av överallt

 

attachicon.gif5.jpg

 

Tjejer som gav massage på stranden fanns naturligtvis också

 

attachicon.gif6.jpg

 

Vi beställde krabba och drack Singha på stranden

 

attachicon.gif7.jpg

 

Vi bodde på "Ocean View Hotel" precis vid Beach Road. Lär inte finnas kvar idag. En bit norr om Walking Street så det vart bahtbussar in som gällde

 

Poolen på hotellet:

 

attachicon.gif3.jpg

 

Utanför hotellets entré såg det ut så här i moppeparkeringen. Jag var lika lång då som nu men betydligt "smalare". Frissan var lite annorlunda på den tiden.

 

attachicon.gif8.jpg

 

Sukhumwit var då "ute på landet"

 

attachicon.gif9.jpg

 

Utsikten över Pattaya som så många andra fotograferat från denna plats

 

attachicon.gif11.jpg

Har en bekant som jobbade för SAS som tekniker i Bangkok på 70-talet. Kom ett plan i veckan så det fanns mycket fritid. Han brukar säga att ingen skulle åkt med de planen om de visste vilka brister de hade!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Mmmm, ett whiskeysubstitut i handen och två tjejer i sängen.

 

 

jag1_zpsdf07997d.jpg

 

 

 

 

 

En flaska whiskeysubstitut, barfota vid en eld en kylig Isaankväll med underbart vänliga människor omkring sig.

 

 

kim1_zps43224a05.jpg

 

 

 

 

 

Väntandes på bussen en tidig morgon, på väg mot nästa resmål med allt som behövs för några månaders äventyrlig tillvaro på ryggen samt i handen. Fri som vinden att åka dit näsan pekar.

 

 

sam1_zps2699769d.jpg

 

 

 

 

Finns mycket att vara nostalgisk över, så in med era egna nostalgibilder i tråden nu grabbar och tjejer. :)

Bilderna på mig från 2005, 2008 respektive 2004.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmm, ett whiskeysubstitut i handen och två tjejer i sängen.

 

 

jag1_zpsdf07997d.jpg

 

 

 

 

 

En flaska whiskeysubstitut, barfota vid en eld en kylig Isaankväll med underbart vänliga människor omkring sig.

 

 

kim1_zps43224a05.jpg

 

 

 

 

 

Väntandes på bussen en tidig morgon, på väg mot nästa resmål med allt som behövs för några månaders äventyrlig tillvaro på ryggen samt i handen. Fri som vinden att åka dit näsan pekar.

 

 

sam1_zps2699769d.jpg

 

 

 

 

Finns mycket att vara nostalgisk över, så in med era egna nostalgibilder i tråden nu grabbar och tjejer. :)

Bilderna på mig från 2005, 2008 respektive 2004.

Nu var du väl inte "fri som vinden"när de där korten togs  :crazy: men visst är det ett härligt land att fara runt i.Längtar ner till byn som fasiken nu.Dom har visst öppnat ett nytt kareokiställe vid polisstationen :thumbsup: En i släkten(du vet nog vem)hängde där mycket när han var där(tror du vet vem)Själv ska jag inviga det när jag kommer dit.Jag längtar även till ett besök hos dina svärföräldrar för några kalla chang.Min vapenbroder med dotter skall även med  :14: Hälsa de dina.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm, december för 10 år sedan, härliga tider, inte mycket som störde livet på en ensamresenär i Pacificområdet och Aus, NZ!

post-3426-0-19141500-1386595777_thumb.jp

post-3426-0-65795500-1386595895_thumb.jp

post-3426-0-50906200-1386595901_thumb.jp

post-3426-0-34076600-1386595908_thumb.jp

post-3426-0-41882000-1386596042_thumb.jp

post-3426-0-83795000-1386596048_thumb.jp

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var bättre förr:

 

post-3404-0-07578100-1386596808_thumb.jp

 

30 år sedan

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var bättre förr:

 

attachicon.gifrio.jpg

 

30 år sedan

 

 

Rio, va där när Palme blev skjuten, snart 30 år sedan det med.gillade staden och pulsen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Rio, va där när Palme blev skjuten, snart 30 år sedan det med.gillade staden och pulsen!

 

Palmes puls?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var du väl inte "fri som vinden"när de där korten togs  :crazy: men visst är det ett härligt land att fara runt i.Längtar ner till byn som fasiken nu.Dom har visst öppnat ett nytt kareokiställe vid polisstationen :thumbsup: En i släkten(du vet nog vem)hängde där mycket när han var där(tror du vet vem)Själv ska jag inviga det när jag kommer dit.Jag längtar även till ett besök hos dina svärföräldrar för några kalla chang.Min vapenbroder med dotter skall även med  :14: Hälsa de dina.

 

Jodå, "fri som vinden att åka dit näsan pekade" var jag allt även om frugan då naturligtvis kunde komma med input i frågan. Fanns inga små barn att ta hänsyn till på den tiden och vi reste tillsammans runt i landet några månader varje vinter.

Innan jag träffade frugan hade jag dock ca 5-6 år som jag reste runt i landet några månader varje vinter med tillägget "fri som vinden samt med valfritt kvinnligt sällskap". ;)

 

Karaoke vid polisstation i vår by? Du menar kanske polisboxen vid trevägskorsningen, för någon regelrätt station finns ju inte. Vägen är i alla fall breddad till fyrfilig förbi den korsningen så vitt jag vet. Såg ett foto på facebook när de på en trailer körde bort roten till det stora, "heliga" banyanträdet som växte där bussarna stannade mitt för korsningen, togs bort för breddningens skull. Är inte hemma utan på jobbet nu annars hade jag lagt upp bilden på roten.

 

Hade varit skitkul att vara i byn samtidigt som er, tyvärr hindrar plikterna oss att åka dit i vinter så det blir inte aktuellt att åka förrän till sommarn. Frun har fullt upp med exjobb samt examen i januari nån gång och sonen går ju i 1:an så vi måste stanna hemma.

Ändrades av Kim

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Palmes puls?

Vet inte om det där blev så värst kul, för min del är det för att det är lätt att minnas tid o rum! Väldigt många minnen från det dygnet, även om man var på andra sidan atlanten!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om jag lagt ut dessa tidigare, men det får ni väl stå ut med...

Puerto Galera, White beach PH.  1987.

 

post-7126-0-69704200-1386608227_thumb.jp

 

post-7126-0-35053700-1386608248_thumb.jp

 

Uppenbarligen var man fattig på den här tiden, det syns på kroppsbyggnaden, men det har ju förbättrats med åren...

 

post-7126-0-16168700-1386608269_thumb.jp

 

post-7126-0-60627900-1386608283_thumb.jp

 

post-7126-0-11772800-1386608297_thumb.jp

 

post-7126-0-98771900-1386608312_thumb.jp

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, "fri som vinden att åka dit näsan pekade" var jag allt även om frugan då naturligtvis kunde komma med input i frågan. Fanns inga små barn att ta hänsyn till på den tiden och vi reste tillsammans runt i landet några månader varje vinter.

Innan jag träffade frugan hade jag dock ca 5-6 år som jag reste runt i landet några månader varje vinter med tillägget "fri som vinden samt med valfritt kvinnligt sällskap". ;)

 

Karaoke vid polisstation i vår by? Du menar kanske polisboxen vid trevägskorsningen, för någon regelrätt station finns ju inte. Vägen är i alla fall breddad till fyrfilig förbi den korsningen så vitt jag vet. Såg ett foto på facebook när de på en trailer körde bort roten till det stora, "heliga" banyanträdet som växte där bussarna stannade mitt för korsningen, togs bort för breddningens skull. Är inte hemma utan på jobbet nu annars hade jag lagt upp bilden på roten.

 

Hade varit skitkul att vara i byn samtidigt som er, tyvärr hindrar plikterna oss att åka dit i vinter så det blir inte aktuellt att åka förrän till sommarn. Frun har fullt upp med exjobb samt examen i januari nån gång och sonen går ju i 1:an så vi måste stanna hemma.

Vi åker i sommar  :ahh: så det ska bli kul att få ta en chang ihop igen  :14:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi åker i sommar  :ahh: så det ska bli kul att få ta en chang ihop igen  :14:

 

Kanon! :14:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Kommer ni ihåg när det ännu serverades Carlsberg på varenda ställe i Thailand?

Satt förra veckan och scannade av några gamla diabilder från en resa 1997, då jag och två reskompisar b la besökte Koh Samui för första gången.

På ett par av bilderna såg jag kompisarna sitta och skåla med just Carlsberg och då kände jag plötsligt en liten släng av nostalgi över tider som flytt.

nostalgi1.jpg

nostalgi2.jpg

Vilka händelser eller bilder ur minnet får dig att känna nostalgi över något från Thailand eller annat thairelaterat? Något som inte längre finns eller kan återupplevas men som väcker trevliga eller otrevliga minnen.

Skriv gärna och berätta det här i nostalgitråden, kan ju bli ett riktigt spännande trådtema. Om du var i Thailand första ggn redan på -70 talet eller först förra året har mindre betydelse, bara det du förmedlar väcker känslan av nostalgi för dig.

underbar tråd kim den får jag läsa i morgon är upptagen me nåt mörkt :crazy:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

underbar tråd kim den får jag läsa i morgon är upptagen me nåt mörkt :crazy:

En god chokladkaka kanske  :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

 Vilken kanontråd hur har man missat den ...+  en del nick man kommer ihåg , Play The Game å noBuzz te.x finns dom kvar här tro under annat nick?.ska försöka bidra med bilder, bör väl gå att

fota av äldre papperbilder när man inte äger en skrivare

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Lite nyare nostalgi, denna vyn får man aldrig se igen

varför :_russian:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Idag tänkte jag passa på att vara lite nostalgisk över när frugan kom till Sverige de första gångerna. Just den här månaden fyller hon 34 och är idag minst lika mycket svensk som hon är thai. Inte för att jag har något emot den förvandlingen, men när de här gamla inskannade diabilderna togs så var hon ännu bara en thai som såg på allt svenskt/västerländskt med ovana ögon. Och det var ju en riktigt kul tid.

 

Första bilden togs kanske för exakt 10 år sen, en härlig septemberdag med det välkända fjället Kebnekaise i bakgrunden några mil bort. Vid det här laget hade frugan redan emigrerat, hade uppehållstillstånd och studerade för fullt på SFI.

 

 

kaalas_zpsa2729d46.jpg

 

 

 

 

Nästa två bilder togs för drygt 11 år sen, då frugan fortfarande bara var här på ett besöksvisa för att så att säga prova på Sverige innan en eventuell definitiv flytt. Det var roliga 6 mån det.

 

 

kaalas4_zps3927d56a.jpg

 

kaalas3_zpsf2a4b0be.jpg

 

 

 

 

Kan väl passa på och ta en gammal bild från tiden mellan besök och flytt också. Tog den när jag anlänt Don muang, Bangkok och frugan med kompis väntade spänt i ankomsthallen på flygplatsen. Kompisen jobbade då i receptionen på Asia Hotel, men bor nu, sedan många år, i San Diego, Kalifornien.

 

 

kaalas7_zps7d9f8902.jpg

 

 

Om jag kommer ihåg rätt så lämnade vi in ansökan om UT redan innan hon åkte iväg på besöksvisa till Sverige. På den tiden var väntetiden väldigt lång men eftersom tiden tickade på medan hon var i Sverige var det dags för intervju strax efter hon återvänt till Thailand, varvid jag sedan kom och var i Thailand de månader fram tills det var dags för min intervju hemma i Sverige. Så det gick väldigt smidigt, trots väntetiden.

 

 

Avslutar med en ännu en höstbild av henne som jag tror jag tog strax innan hon åkte tillbaka till Thailand efter sitt första besöksvisabesök hit till Sverige. Alltså 11 år sen.

 

 

kaalas6_zps27518283.jpg

 

 

 

På den tiden kunde hon högst några få ord på svenska... nu avlägger hon om bara någon månad en svensk högskoleexamen, är svensk medborgare, har två svenska barn och är i princip helt integrerad och självgående i det svenska samhället. Tänk så det kan gå.

snygg bild Kim och din fru är ju välldigt vacker också

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...