Jump to content
IGNORERAD

Avdelningen nostalgi!


Kim

Recommended Posts

25 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Några av dom forsta solstolarna i Patong som folk fick sitta gratis i nedanfor Gotland Inn

Gratis Solstolar till kunderna.jpg

Den där bilden har du nog snott från @Tallviking , syns ju att det är tidigt 70-tal...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
17 hours ago, Scandinaviancorner said:

Några av dom forsta solstolarna i Patong som folk fick sitta gratis i nedanfor Gotland Inn

Gratis Solstolar till kunderna.jpg

 

Minns ett Bamboo disco nere på beachen. 
Har för mig att det hade formen av en afrikansk hydda men minns inte vilket år. 79/80 kanske? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en liten historia här, lite mer än 100% sann, men likväl begrundansvärd. Jag har inte fått OK från SC att skriva detta, men tror att det är ok från han! Med risk att få mitt tunna pannben inslaget nästa gång jag besöker Khao Lak, så var det så här:

Efter att besökt SC några gånger, med mycket nöje och god mat, frågade den gode om jag in för nästa resa kunde ta med lite prylar till han. SC visste att när jag drog på egna äventyr var det bara ryggsäck som gällde, då jag har kort av de lite högre metallerna på Thai tyckte jag det var en fin gest att låta han få del av av mina outnyttjade kilo. 
Så, vi bestämde att hans kusin som har magasinerat SCs prylar under många år skulle åka ner till mig med dem, typ en resa på 4 mil! Ibland är världen liten!

Det var en jäkla massa prylar som lång överskred de 40 kilo jag fick ta med, så efter en samtal så vart det bestämt att det var fotoalbumen och några reliker som skulle med, fotoalbumen vägde typ 20 kilo! 

Hans kusin levererade allt till mig, helt fantastiska prylar från värdens alla hörn, samt en jättelåda med fotoalbum!

Jag ställde upp relikerna högst upp på min bokhylla för vidare transport till dess ägare, medans kartongen med foton fick stå på en hylla i förrådet. Tiden gick och jag blev mer och mer nyfiken på vad det fanns för foton i den kartongen! En dag kunde jag inte hålla mig längre så jag skickade ett mail till SC och frågade om jag kunde kolla lite! Svaret blev inte helt oväntat, kolla hur mycket du vill din jävla sparv!  

Ock en vilken jävla sparv blev jag, de foton jag såg som bevisligen SC tagit, eller han personligen var med på fick mig att känna mig just som en liten, sparv! 

Det fanns foton på hamnar, med äkta sedlar från det landet klistrat under fotot med datum och plats, och jag lovar det var många!

Jag har skickat de sista prylarna ner till SC med en polare, men jag har en kvar hemma! Måste leverera den så fort det bara går!

//S

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Stefan:

Jag har en liten historia här, lite mer än 100% sann, men likväl begrundansvärd. Jag har inte fått OK från SC att skriva detta, men tror att det är ok från han! Med risk att få mitt tunna pannben inslaget nästa gång jag besöker Khao Lak, så var det så här:

Efter att besökt SC några gånger, med mycket nöje och god mat, frågade den gode om jag in för nästa resa kunde ta med lite prylar till han. SC visste att när jag drog på egna äventyr var det bara ryggsäck som gällde, då jag har kort av de lite högre metallerna på Thai tyckte jag det var en fin gest att låta han få del av av mina outnyttjade kilo. 
Så, vi bestämde att hans kusin som har magasinerat SCs prylar under många år skulle åka ner till mig med dem, typ en resa på 4 mil! Ibland är världen liten!

Det var en jäkla massa prylar som lång överskred de 40 kilo jag fick ta med, så efter en samtal så vart det bestämt att det var fotoalbumen och några reliker som skulle med, fotoalbumen vägde typ 20 kilo! 

Hans kusin levererade allt till mig, helt fantastiska prylar från värdens alla hörn, samt en jättelåda med fotoalbum!

Jag ställde upp relikerna högst upp på min bokhylla för vidare transport till dess ägare, medans kartongen med foton fick stå på en hylla i förrådet. Tiden gick och jag blev mer och mer nyfiken på vad det fanns för foton i den kartongen! En dag kunde jag inte hålla mig längre så jag skickade ett mail till SC och frågade om jag kunde kolla lite! Svaret blev inte helt oväntat, kolla hur mycket du vill din jävla sparv!  

Ock en vilken jävla sparv blev jag, de foton jag såg som bevisligen SC tagit, eller han personligen var med på fick mig att känna mig just som en liten, sparv! 

Det fanns foton på hamnar, med äkta sedlar från det landet klistrat under fotot med datum och plats, och jag lovar det var många!

Jag har skickat de sista prylarna ner till SC med en polare, men jag har en kvar hemma! Måste leverera den så fort det bara går!

//S

 

Hoppas han skriver sina memoarer snart med bilder och allt!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev audirs2:

Hoppas han skriver sina memoarer snart med bilder och allt!

Del ett är ute! Nummer 2 på väg!

 

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Captain Morgan:

 

Minns ett Bamboo disco nere på beachen. 
Har för mig att det hade formen av en afrikansk hydda men minns inte vilket år. 79/80 kanske? 

 

Ganska nära Bangla rd? Ibland hade dom öl ibland inte. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-10-29 at 22:28, skrev Guest Matilda:

Det var ett gammalt inlägg, men vad nyfiken man blev. Pattaya måste ha förändrats mycket sedan 70-talet? Var där första gången år 2005 tror jag, sista gången år 2013. Det byggdes på höjden en hel del kommer jag ihåg. Finns så mycket trådar på MPR, men har ni tidiga bilder från sena 1900-talet vore de skitkul att se 😃  

Googla min och SC's profil. Vi har lagt in en hel del gammalt. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
1 hour ago, Esspe said:

Ganska nära Bangla rd? Ibland hade dom öl ibland inte. 

Det var ju länge sedan och minet sviker.
Om Bangla Rd är gatan upp från stranden så var den nog bara en gatstump med några få barer på den tiden. Minns att det snackades om att det skulle bli en bussterminal längre upp på just den gatan.
Har för mig att det afrikainspirerade hydd-discot låg direkt på stranden om man gick Bangla Rd ner mot stranden och tog vänster.
 

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

Det var ju länge sedan och minet sviker.
Om Bangla Rd är gatan upp från stranden så var den nog bara en gatstump med några få barer på den tiden. Minns att det snackades om att det skulle bli en bussterminal längre upp på just den gatan.
Har för mig att det afrikainspirerade hydd-discot låg direkt på stranden om man gick Bangla Rd ner mot stranden och tog vänster.
 

Det är nog samma ställe vi pratar om. Helt öppet uppbyggt på pålar med stort bambutak?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Googla min och SC's profil. Vi har lagt in en hel del gammalt. 

Går det att kolla på bilder som oregistrerad?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Googla min och SC's profil. Vi har lagt in en hel del gammalt. 

Håll till godo. Nostalgi så det räcker och blir över. Tror jag har en tråd till nånstans.

 

 

 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
12 minutes ago, Esspe said:

Det är nog samma ställe vi pratar om. Helt öppet uppbyggt på pålar med stort bambutak?

 

Ja, så var det nog och definitivt det enda av sitt slag.
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 år senare...
Scandinaviancorner

Ja nog var det bättre förr allt

  • Ge karma 5
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Risifrutti

Inga siliconpattar, guldkedjor och tatueringar så visst fan var det bättre förr!

  • Ge karma 5
  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

De är fan för långa bara, ser ut som katoyer.

 

Annars ser det coolt o bra ut! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...