Jump to content
IGNORERAD

Enkelbiljett


Farangset

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Mankan:

Det borde väl gå att skicka en fråga till Norwegian så kanske du får ett skriftligt svar kring deras policy är i frågan.

Har varit i telefonkontakt med Norweigan hon tror att incheckningen kan agera efter Thailands regler angående returbiljett. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farangset

    16

  • frogfish

    9

  • Dolemon

    4

  • Soengsang

    3

Mest aktiva i denna tråd

Kör på din kambodjabiljett (inom 30 dagar), det ska funka.

 

Ett tips är att hålla det enkelt (KISS). Att ha egna idéer om hur det borde vara slutar aldrig väl.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Farangset:

Har varit i telefonkontakt med Norweigan hon tror att incheckningen kan agera efter Thailands regler angående returbiljett. 

Mera kontakt med Norwegian inga problem vid incheckningen dom kollar resehandlingar och passet, resten är inte deras område.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Farangset:

Mera kontakt med Norwegian inga problem vid incheckningen dom kollar resehandlingar och passet, resten är inte deras område.

Jag skulle inte lita på det. Det betyder ingenting att du pratat med nån innan om de får för sig att kolla vid incheckning.

 

Utlägg på några kronor för att slippa detta (ev) problem borde ju vara att föredra. Men up2u.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mera kontakt med Norwegian inga problem vid incheckningen dom kollar resehandlingar och passet, resten är inte deras område.
Min personliga erfarenhet är att Norwegian är smidiga o mindre nitiska i incheckningen. Norwegian är ett av få bolag som säljer billiga enkelbiljetter det är deras grej o vill nog inte att det skall strula. Du borde inte få några problem men var beredd med en backup biljett.

Är du bra på bildbehandling så kan du ta en gammal bokning och ändra lite i den så att det passar.

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev frogfish:

Jag skulle inte lita på det. Det betyder ingenting att du pratat med nån innan om de får för sig att kolla vid incheckning.

 

Utlägg på några kronor för att slippa detta (ev) problem borde ju vara att föredra. Men up2u.

Jag har en biljett till Kambodja räcker inte det?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Farangset:

Jag har en biljett till Kambodja räcker inte det?

Det gör det, om den är inom 30 dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Det gör det, om den är inom 30 dagar.

En bussbiljett gor det nån skillnad, jag har haft två chattar med Norwegian och båda personerna har mailat utskrifterna till mig dom säger samma sak resehandlingar +pass resten är immigrationen i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minutes ago, Farangset said:

En bussbiljett gor det nån skillnad, jag har haft två chattar med Norwegian och båda personerna har mailat utskrifterna till mig dom säger samma sak resehandlingar +pass resten är immigrationen i Thailand.

Om immigrationen nekar dig inträde i Thailand så är det Norwegian som får stå för flyg tillbaka till ursprungsland. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Farangset:

En bussbiljett gor det nån skillnad, jag har haft två chattar med Norwegian och båda personerna har mailat utskrifterna till mig dom säger samma sak resehandlingar +pass resten är immigrationen i Thailand.

Ok. Såhär är det.

Om du inte blir insläppt i Thailand, vilket är möjligt om du ej har utresebiljett inom 30 dagar, är det flygbolaget som får stå för notan att skicka hem dig. Därför kontrollerar en del bolag detta redan innan avgång. Att en anställd på ett bolag sagt till dig att just du är undantagen från detta spelar ingen roll när du står inför kontrollen.

 

Så det du kan göra är 2 saker:

1. Du skiter i det hela och hoppas på det bästa. Åk bara.

2. Köp en biljett ut ur Thailand med resedatum inom 30 dagar efter ankomst. Billig eller dyr väljer du själv. Färdsätt väljer du själv. Fördelen med detta alternativ är att du inte behöver bry dig om risken för att bli stoppad.

 

Jag skulle valt alternativ 2. Jag vet att det är stor chans att det funkar ändå, men 100 spänn (eller vad det nu kan kosta) är det värt för mig att slippa oroa mig.

 

På den tiden vi suttit och diskuterat detta idag hade du kunnat köpt 384 (eller fler) biljetter. Men du själv väljer vad du vill lägga tiden på.

 

Ta nu inte alltför hårt på tonen i detta svar, men försök att ta in det jag skriver. Du väljer själv vad du vill oroa dig för, och i detta fall är det hur enkelt som helst att slippa oroa sig, dvs välj alternativ 2.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

Ok. Såhär är det.

Om du inte blir insläppt i Thailand, vilket är möjligt om du ej har utresebiljett inom 30 dagar, är det flygbolaget som får stå för notan att skicka hem dig. Därför kontrollerar en del bolag detta redan innan avgång. Att en anställd på ett bolag sagt till dig att just du är undantagen från detta spelar ingen roll när du står inför kontrollen.

 

Så det du kan göra är 2 saker:

1. Du skiter i det hela och hoppas på det bästa. Åk bara.

2. Köp en biljett ut ur Thailand med resedatum inom 30 dagar efter ankomst. Billig eller dyr väljer du själv. Färdsätt väljer du själv. Fördelen med detta alternativ är att du inte behöver bry dig om risken för att bli stoppad.

 

Jag skulle valt alternativ 2. Jag vet att det är stor chans att det funkar ändå, men 100 spänn (eller vad det nu kan kosta) är det värt för mig att slippa oroa mig.

 

På den tiden vi suttit och diskuterat detta idag hade du kunnat köpt 384 (eller fler) biljetter. Men du själv väljer vad du vill lägga tiden på.

 

Ta nu inte alltför hårt på tonen i detta svar, men försök att ta in det jag skriver. Du väljer själv vad du vill oroa dig för, och i detta fall är det hur enkelt som helst att slippa oroa sig, dvs välj alternativ 2.

Hej!  Jag tar inte illa upp det är på dina inlägg jag kollar och svarar, men jag har tidigt sagt att jag har en bussbiljett till Kambodja så därfor alternativ 2.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Farangset:

Åker till Bangkok i november med Norweigan enkel  biljett och utan visum är det några problem?

Är det inte enklare att köpa en omboknings BAR biljett tur o retur annars kan man ju pröjsa visum och boka en bussbiljett Lao för några hundra battingar?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen lite tuffare regler nuförtiden.

Bäst är att gardera sig med en billig utresebiljett.

Tror att du bittert ångrar din snålhet när Norwegians plan lämnar Arlanda och du är kvar på terminal 5

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev evert 1:

Tydligen lite tuffare regler nuförtiden.

Bäst är att gardera sig med en billig utresebiljett.

Tror att du bittert ångrar din snålhet när Norwegians plan lämnar Arlanda och du är kvar på terminal 5

Hej! Jag har en utresebiljett till Kambodja efter 26 dagar i Thailand åker jag buss till Siam Rep, jag är inte snål men är fattigpensionär har tänkt att vara sex månader i Thailand har gratis boende och gått om tid att hitta en billig enkelbiljett hem till Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle man bli "stoppad" på Arlanda kan man ju vara lite i tid dit, gå åt sidan och via mobilen eller dator gå och göra en bokning på Air Asia eller bussbiljett och sedan "försöka igen"

 

Har för mig någon skrev i en tidigare tråd om detta att man kan göra bokningen på Air Asia men inte betala och då canceleras bokningen efter 24h

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
2 timmar sedan, skrev Farangset:

Hej! Jag har en utresebiljett till Kambodja efter 26 dagar i Thailand åker jag buss till Siam Rep, jag är inte snål men är fattigpensionär har tänkt att vara sex månader i Thailand har gratis boende och gått om tid att hitta en billig enkelbiljett hem till Sverige.

Det kommer sannolikt inte finnas billigare enkelbiljett hem senare än nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Mr atm:

Det kommer sannolikt inte finnas billigare enkelbiljett hem senare än nu.

Jag kopte min biljett for 2059 kronor ska åka hem i April eller borjan av Maj kollade Norwegians priser i lågpriskalendern lägsta pris 7000 kronor, om jag väntar tills nästa år så har jag flera bolag att välja på tex Aeroflot eller Ukraina har åkt hem med dom tidigare cirka 3000 kronor for en enkelbiljett och Norwegian har säkert andra priser då du kan ju kolla om du inte tror mig.    Med vänlig hälsning . Fattig pensionär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 timme sedan, skrev Farangset:

Jag kopte min biljett for 2059 kronor ska åka hem i April eller borjan av Maj kollade Norwegians priser i lågpriskalendern lägsta pris 7000 kronor, om jag väntar tills nästa år så har jag flera bolag att välja på tex Aeroflot eller Ukraina har åkt hem med dom tidigare cirka 3000 kronor for en enkelbiljett och Norwegian har säkert andra priser då du kan ju kolla om du inte tror mig.    Med vänlig hälsning . Fattig pensionär.

Jo det stämmer att du kan åka med öststatsbolagen till det priset. Jag gjorde själv det den 2 maj. Kollade tiden mars i år, men du åker ju senare hem. Annars så tycker jag att OM man vet tiden då man ska hem så brukar det löna sig att boka tidigt t&r med Norwegian (direktflyg). Men det känner du säkert också till.

Ha en bra resa.

 

Skyscanner tycker jag är en bra sökmotor.

 

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Mr atm:

Jo det stämmer att du kan åka med öststatsbolagen till det priset. Jag gjorde själv det den 2 maj. Kollade tiden mars i år, men du åker ju senare hem. Annars så tycker jag att OM man vet tiden då man ska hem så brukar det löna sig att boka tidigt t&r med Norwegian (direktflyg). Men det känner du säkert också till.

Ha en bra resa.

 

Skyscanner tycker jag är en bra sökmotor.

 

 

Tack om resan!  Jag vet inte exakt min hemresa utan det avgors när jag hittar det lägsta priset,det är inte hela världen att flyga med oststasbolagen sist jag flog med Aeroflot var det sprillans nya plan.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Muimatt:

Om immigrationen nekar dig inträde i Thailand så är det Norwegian som får stå för flyg tillbaka till ursprungsland. 

 

Då blir det inte roligt, som dom hänvisar till sina mail och man ska sitta på Suvvan och tjafsa me Norwegian

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Farangset:

Jag kopte min biljett for 2059 kronor ska åka hem i April eller borjan av Maj kollade Norwegians priser i lågpriskalendern lägsta pris 7000 kronor, om jag väntar tills nästa år så har jag flera bolag att välja på tex Aeroflot eller Ukraina har åkt hem med dom tidigare cirka 3000 kronor for en enkelbiljett och Norwegian har säkert andra priser då du kan ju kolla om du inte tror mig.    Med vänlig hälsning . Fattig pensionär.

Varför skaffar du inte ett lämpligt visum direkt i Sverige, så slipper du krångla i Thailand med det, samt vara orolig för din resa?

 

Lätt som en plätt ju om du är pensionär.

 

Inte för jag har med det att göra, men du skapade ju tråden om detta, och jag hade alla dagar i veckan fixat rätt visum(så gör faktiskt jag okså)före avresa.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tallviking:

Skulle man bli "stoppad" på Arlanda kan man ju vara lite i tid dit, gå åt sidan och via mobilen eller dator gå och göra en bokning på Air Asia eller bussbiljett och sedan "försöka igen"

 

Har för mig någon skrev i en tidigare tråd om detta att man kan göra bokningen på Air Asia men inte betala och då canceleras bokningen efter 24h

 

 

Har bokat biljetter med Air Asia som hade tagits bort inom 7-8 timmar om jag inte betalat.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Soengsang:

Varför skaffar du inte ett lämpligt visum direkt i Sverige, så slipper du krångla i Thailand med det, samt vara orolig för din resa?

 

Lätt som en plätt ju om du är pensionär.

 

Inte för jag har med det att göra, men du skapade ju tråden om detta, och jag hade alla dagar i veckan fixat rätt visum(så gör faktiskt jag okså)före avresa.

Hej! Det är avsaknaden av returbiljett som ger oron, även med rätt visum finns det ingen returbiljett.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Farangset:

Hej! Det är avsaknaden av returbiljett som ger oron, även med rätt visum finns det ingen returbiljett.

Med O visum behövs ingen returbiljett.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Soengsang:

Med O visum behövs ingen returbiljett.

Hej igen!  Jag fyller inte dom ekonomiska kraven, jag är fattig pensionär hade jag kopt tur och retur hade jag varit nollställd fram till nästa pension,vid ett tillfälle när jag hade gott om deg byggde jag min koja i Thailand och där kan jag bo och klara mig på min pension.                                                                                                                                                                                Med vänlig hälsning. en fattig pensionär. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...