Jump to content
IGNORERAD

Enkelbiljett


Farangset

Recommended Posts

Åker till Bangkok i november med Norweigan enkel  biljett och utan visum är det några problem?

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farangset

    16

  • frogfish

    9

  • Dolemon

    4

  • Soengsang

    3

Mest aktiva i denna tråd

4 minuter sedan, skrev Farangset:

Åker till Bangkok i november med Norweigan enkel  biljett och utan visum är det några problem?

Du KAN bli nekad att åka.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Farangset:

Åker till Bangkok i november med Norweigan enkel  biljett och utan visum är det några problem?

Som sagt ovan så kan det bli problem.

Men köp billigaste biljetten du hittar ut ur landet, tex med Air asia för nån hundring, så slipper du oroa dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev frogfish:

Som sagt ovan så kan det bli problem.

Men köp billigaste biljetten du hittar ut ur landet, tex med Air asia för nån hundring, så slipper du oroa dig.

Eller så köper man en dyrare men återbetalningsbar biljett som man avbokar på plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag bokade enkel biljett så bokade den jag köpte av en biljett med utresa från Thailand som han avbokade när jag varit i här i några dagar men det fungerar väl inte idag med internetbokningar.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev stefan5300:

När jag bokade enkel biljett så bokade den jag köpte av en biljett med utresa från Thailand som han avbokade när jag varit i här i några dagar men det fungerar väl inte idag med internetbokningar.

Det funkar säkert alldeles utmärkt om man bokar en återbetalningsbar biljett.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

Som sagt ovan så kan det bli problem.

Men köp billigaste biljetten du hittar ut ur landet, tex med Air asia för nån hundring, så slipper du oroa dig.

Har kopt en biljett i december till Udon Thani med Air Asia dom flyger inte till Vientiane, åker sen till Nong Khai gränsen och in i Laos har också bokat guesthouse i Vientiane kan det här funka tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev M33:

Eller så köper man en dyrare men återbetalningsbar biljett som man avbokar på plats.

Det kan man göra.

Jag gav exempel på hur jag gjort de få ggr jag åkt på enkelbiljett. Köpte det billigaste jag hittade ut ur landet. Kanske skulle lagt ner tid på att få tillbaka hundringen, men orkade inte.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev frogfish:

Det kan man göra.

Jag gav exempel på hur jag gjort de få ggr jag åkt på enkelbiljett. Köpte det billigaste jag hittade ut ur landet. Kanske skulle lagt ner tid på att få tillbaka hundringen, men orkade inte.

Hej! Har Du behovt visa den biljetten i Bangkok

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Farangset:

Har kopt en biljett i december till Udon Thani med Air Asia dom flyger inte till Vientiane, åker sen till Nong Khai gränsen och in i Laos har också bokat guesthouse i Vientiane kan det här funka tro?

Du måste kunna visa upp en biljett ut ur landet, till Udon Thani räcker inte.

 

Sen kan du alltid chansa, risken att bli stoppad i Sverige är liten. Men jag skulle inte göra det.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Farangset:

Hej! Har Du behovt visa den biljetten i Bangkok

Nä, men på Arlanda. Jag hade dock biljett ut ur landet då, så det var inga problem.

 

Har du gott om tid kan du alltid chansa. Blir du stoppad så köper du en billig biljett med Airasia på Arlanda. Eller så kan du enligt tips ovan köpa en jättedyr biljett som du kan avboka men få pengarna tillbaka på.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Nä, men på Arlanda. Jag hade dock biljett ut ur landet då, så det var inga problem.

 

Har du gott om tid kan du alltid chansa. Blir du stoppad så köper du en billig biljett med Airasia på Arlanda. Eller så kan du enligt tips ovan köpa en jättedyr biljett som du kan avboka men få pengarna tillbaka på.

OK. Så min enkelbiljett +plus en betald bussbiljett till Kambodja kan funka vid incheckning Norweigan på Arlanda.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Farangset:

OK. Så min enkelbiljett +plus en betald bussbiljett till Kambodja kan funka vid incheckning Norweigan på Arlanda.

Det borde funka bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Farangset:

OK. Så min enkelbiljett +plus en betald bussbiljett till Kambodja kan funka vid incheckning Norweigan på Arlanda.

Ja, kan funka. Eller inte...

 

Varför inte ta till dig av de tips du fått?

Ändrades av Benriach

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Benriach:

Ja, kan funka. Eller inte...

 

Varför inte ta till dig av de tips du fått?

Har han ju gjort....

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Farangset:

Åker till Bangkok i november med Norweigan enkel  biljett och utan visum är det några problem?

Har bekanta som blev nekade att åka pga. dom inte hade ett giltligt visa.

Dom sa att dom skulle göra visa run som alltid men på Arlanda blev dom nekade att följa med det är flygbolagets ansvar att ta hand om resenärerna till dom passerat passkontrollen i Thailand

Att åka med enkelbiljet är att utamana .

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Naam jai:

Har han ju gjort....

Sorry, missade den...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Farangset:

OK. Så min enkelbiljett +plus en betald bussbiljett till Kambodja kan funka vid incheckning Norweigan på Arlanda.

Det borde väl gå att skicka en fråga till Norwegian så kanske du får ett skriftligt svar kring deras policy är i frågan.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Mankan:

Det borde väl gå att skicka en fråga till Norwegian så kanske du får ett skriftligt svar kring deras policy är i frågan.

Sen finns ju alltid chansen att bli nekad vid immigration/passkontrollen i Bkk, liten men finns.

Jag hade haft en bokad flygbiljett ut ur landet, utan tvekan.

Tycker de har blivit mer noggranna att med att kolla flygbiljetter(reslängd) kontra visum numera på Arlanda vid incheckning.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Soengsang:

Sen finns ju alltid chansen att bli nekad vid immigration/passkontrollen i Bkk, liten men finns.

Jag hade haft en bokad flygbiljett ut ur landet, utan tvekan.

Tycker de har blivit mer noggranna att med att kolla flygbiljetter(reslängd) kontra visum numera på Arlanda vid incheckning.

Rätt att vara på den säkra sidan nu när Thailand verkar följa reglerna

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och tack allesammans!

 

Jag tycker att det är märkligt att man blir nekad på Arlanda när Thailand ger 30 dagar vid ankomst.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minutes ago, Farangset said:

Hej och tack allesammans!

 

Jag tycker att det är märkligt att man blir nekad på Arlanda när Thailand ger 30 dagar vid ankomst.

Thailand ger 30 dagar vid ankomst, men kravet är egentligen att man ska ha en returbiljett bokad inom 30 dagar. Men, du ska ha en jävla otur om du blir tillfrågad om att visa returbiljett i immigration i Thailand, det har hänt mig en gång på +10 år och hundratals resor, och då hade jag studsat rätt många gånger in och ut på kort tid, vilket föranledde frågan.

 

Däremot, som flera påpekat redan, flygbolagen helgarderar som det verkar oftare och kräver att man kan uppvisa en biljett ut ur Thailand inom 30 dagar. Med Thai Airways gick det i alla fall förr att skriva på en lapp att man själv tog ekonomiskt ansvar för sin returresa om man bara checkade in med enkelbiljett på Arlanda. Hur det är med Norwegian vet jag inte.

 

 

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Farangset:

Hej och tack allesammans!

 

Jag tycker att det är märkligt att man blir nekad på Arlanda när Thailand ger 30 dagar vid ankomst.

Ska man vara där 6 veckor och inget visum  för det.

Ändrades av Dolle
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...