Jump to content
Farangset

Enkelbiljett

Recommended Posts

Farangset
Posted (edited)

Åker till Bangkok i november med Norweigan enkel  biljett och utan visum är det några problem?

Edited by Surin P3

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Khemmarat
4 minuter sedan, skrev Farangset:

Åker till Bangkok i november med Norweigan enkel  biljett och utan visum är det några problem?

Du KAN bli nekad att åka.

• Ge karma 1

frogfish
50 minuter sedan, skrev Farangset:

Som sagt ovan så kan det bli problem.

Men köp billigaste biljetten du hittar ut ur landet, tex med Air asia för nån hundring, så slipper du oroa dig.

• Ge karma 1

M33
23 minuter sedan, skrev frogfish:

Men köp billigaste biljetten du hittar ut ur landet, tex med Air asia för nån hundring, så slipper du oroa dig.

Eller så köper man en dyrare men återbetalningsbar biljett som man avbokar på plats.

• Ge karma 4

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

stefan5300

När jag bokade enkel biljett så bokade den jag köpte av en biljett med utresa från Thailand som han avbokade när jag varit i här i några dagar men det fungerar väl inte idag med internetbokningar.

Farangset
1 timme sedan, skrev Khemmarat:

Du KAN bli nekad att åka.

Från Arlanda?

Mankan
Posted (edited)
12 minuter sedan, skrev stefan5300:

När jag bokade enkel biljett så bokade den jag köpte av en biljett med utresa från Thailand som han avbokade när jag varit i här i några dagar men det fungerar väl inte idag med internetbokningar.

Det funkar säkert alldeles utmärkt om man bokar en återbetalningsbar biljett.

Edited by Mankan

Farangset
1 timme sedan, skrev frogfish:

Har kopt en biljett i december till Udon Thani med Air Asia dom flyger inte till Vientiane, åker sen till Nong Khai gränsen och in i Laos har också bokat guesthouse i Vientiane kan det här funka tro?

frogfish
Posted (edited)
1 timme sedan, skrev M33:

Eller så köper man en dyrare men återbetalningsbar biljett som man avbokar på plats.

Det kan man göra.

Jag gav exempel på hur jag gjort de få ggr jag åkt på enkelbiljett. Köpte det billigaste jag hittade ut ur landet. Kanske skulle lagt ner tid på att få tillbaka hundringen, men orkade inte.

Edited by frogfish

Farangset
10 minuter sedan, skrev frogfish:

Det kan man göra.

Jag gav exempel på hur jag gjort de få ggr jag åkt på enkelbiljett. Köpte det billigaste jag hittade ut ur landet. Kanske skulle lagt ner tid på att få tillbaka hundringen, men orkade inte.

Hej! Har Du behovt visa den biljetten i Bangkok

frogfish
10 minuter sedan, skrev Farangset:

Har kopt en biljett i december till Udon Thani med Air Asia dom flyger inte till Vientiane, åker sen till Nong Khai gränsen och in i Laos har också bokat guesthouse i Vientiane kan det här funka tro?

Du måste kunna visa upp en biljett ut ur landet, till Udon Thani räcker inte.

Sen kan du alltid chansa, risken att bli stoppad i Sverige är liten. Men jag skulle inte göra det.

• Ge karma 1

frogfish
1 minut sedan, skrev Farangset:

Hej! Har Du behovt visa den biljetten i Bangkok

Nä, men på Arlanda. Jag hade dock biljett ut ur landet då, så det var inga problem.

Har du gott om tid kan du alltid chansa. Blir du stoppad så köper du en billig biljett med Airasia på Arlanda. Eller så kan du enligt tips ovan köpa en jättedyr biljett som du kan avboka men få pengarna tillbaka på.

• Ge karma 1

Farangset
1 minut sedan, skrev frogfish:

Nä, men på Arlanda. Jag hade dock biljett ut ur landet då, så det var inga problem.

Har du gott om tid kan du alltid chansa. Blir du stoppad så köper du en billig biljett med Airasia på Arlanda. Eller så kan du enligt tips ovan köpa en jättedyr biljett som du kan avboka men få pengarna tillbaka på.

OK. Så min enkelbiljett +plus en betald bussbiljett till Kambodja kan funka vid incheckning Norweigan på Arlanda.

• Ge karma 1
  • Fint 1

frogfish
24 minuter sedan, skrev Farangset:

OK. Så min enkelbiljett +plus en betald bussbiljett till Kambodja kan funka vid incheckning Norweigan på Arlanda.

Det borde funka bra.