Jump to content
IGNORERAD

Köpa bostad i Thailand


Vaxet

Recommended Posts

På TT tiden startade jag en tråd om de många företag som säljer bostäder, både hus och Condos, med inriktning på Faranger.

Det blev ett jäkla liv på vissa som var inblandade i branschen, men ca 6 månader senare träffade jag en svensk som just avstått från att köpa en Condo tack vare att han läst denna tråd.

Det företag han hade tänkt att köpa av är numera i konkurs och det halvfärdiga husbygget står där som ett skelett. Vem som skall avsluta bygget och var de redan inbetalda pengarna tagit vägen, ja det vet ingen.

Ett norskt företag startade upp ett riktigt lyxbygge mitt i Jomtien. Reklamfilm och mycket annat producerades, detta skulle bli det bästa av det bästa. Och läget är det minsann inget fel på, mitt i Jomtien på Beach Road, Nu står detta bygge still och har så gjort under några månader.

Läste sedan detta http://www.pattayada...NEWS=0000009421 och vill därför uppmärksamma alla på hur det står till i denna bransch.

Det var rätt många som blev av med pengar i högkonjunkturen, och nu i lågkonjunkturen är riskerna ännu större, byggföretagen och projektägarna/ledarna är desperata.

Att bli lurad i Thailand innebär nästan helt säkert att pengarna är borta, visst kan man processa även här, men de som snott åt sig pengarna tycks alltid ha rätt "vänner" på höga positioner

Tänk till 2 gånger innan ni köper något just nu!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Vaxet

    10

  • Baa

    4

  • L64

    3

  • Tujtuj

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

Ett norskt företag startade upp ett riktigt lyxbygge mitt i Jomtien. Reklamfilm och mycket annat producerades, detta skulle bli det bästa av det bästa. Och läget är det minsann inget fel på, mitt i Jomtien på Beach Road, Nu står detta bygge still och har så gjort under några månader.

Är det "The Beach" som du syftar på? minns dess fantastiskt snygga reklam om två enorma kåkar med hur många våningar som helst.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är det "The Beach" som du syftar på? minns dess fantastiskt snygga reklam om två enorma kåkar med hur många våningar som helst.

Jag vet inte riktigt vad The Beach är, men det företag jag menade heter Hvidsten eller nåt liknande och de sa sig sälja extra extra lyxiga lägenheter. Om det är samma som The Beach vet jag inte.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag vet inte riktigt vad The Beach är, men det företag jag menade heter Hvidsten eller nåt liknande och de sa sig sälja extra extra lyxiga lägenheter. Om det är samma som The Beach vet jag inte.

Jo, då är det nog samma.Här nedan syns Herr Chief himself!

459233.jpeg

Och projektet hur det skall/skulle bli.

1875237823_3df04fa91f_b.jpg

Och hemsidan deras, ser rätt fint ut  ;)

http://www.the-beach.no/

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Mannen som gav begreppet "hederlige Harry" ett ansikte ! :kort:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nä det gör han inte!

The Beaches Thailand var det företag som jag nämnde i min trådstart och deras vice VD har snott åt sig pengar genom att sälja Condos som inte finns till företagets kunder och själv tagit pengarna, ca 100 miljoner baht.

The  Beach som Lamai nämner är ett norskt projekt som också byggs i Jomtien och här har verksamheten sedan ca 6 månader helt stannat av, varför vet jag dock inte.

Nästan samma namn på projekten, och som det verkar, är båda inte rumsrena, vilket tyvärr numera är mer vanligt än ovanligt.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Lamai

Verkar som du vet en del om detta projekt, vore kul att höra vad du vet, dela med dig.

Jag har investerat i ett par lägenheter i ena byggnaden  :crazy:   nä, allvarligt så är det bara som den trogna läsare man är av Pattaya People och Pattaya Mail när jag är i Pattaya så har det inte kunnat undgås vilka storslagna helsidesannonser om The Beach som har funnits i dom tidningarna.Sen måste väl erkännas att Herr Hvidsten syntes bra i dessa annonser också och gjorde att man kom ihåg dom lättare  ;)

Quote

Lamai hänger ut helt fel projekt o människa :kort:

http://www.thebeache...om/g_morgan.htm

Vad snackar du för skit? Bestämmer du vilket projekt och vilka människor man får lägga ut info om?  du länkar till The Beaches Resort & Residences som inte har nåt vad jag förstår att göra med "The Beach".

Vaxet snackade om en Norsk firma och "Hvidsten", då ringde det en klocka i min skalle... har du några problem med det?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har investerat i ett par lägenheter i ena byggnaden  :crazy:   nä, allvarligt så är det bara som den trogna läsare man är av Pattaya People och Pattaya Mail när jag är i Pattaya så har det inte kunnat undgås vilka storslagna helsidesannonser om The Beach som har funnits i dom tidningarna.Sen måste väl erkännas att Herr Hvidsten syntes bra i dessa annonser också och gjorde att man kom ihåg dom lättare  ;)

Joru Lamia, här skulle man ju ha investerat!

Efter att ha tittat i deras prislista så undrar man ju vad det är för galningar som köpt här, ja antagligen norrbaggar då, så det förklarar väl det mesta.

Minsta lägenheten 28 kvadratmeter med ett pris per kvadratmeter på  87 000 baht, detta innebär 570 000 svenska kronor med dagens växelkurs.

Största lägenheten 312 kvadratmeter med ett pris per kvadratmeter på 156 000 baht, detta innebär 11 588 000 svenska kronor, alltså ELVAMILJONERFEMHUNDRATUSEN KRONOR, ja se norrmän.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Min mamma har i.o.f.s. lärt mig att det är fult att ha fördomar, men den killens (chefen till det norska företaget) utseende borde ha aktiverat en varningsklocka eller två hos spekulanterna!  :D

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Min mamma har i.o.f.s. lärt mig att det är fult att ha fördomar, men den killens (chefen till det norska företaget) utseende borde ha aktiverat en varningsklocka eller två hos spekulanterna!  :D

jo du när jag såg honom så åt jag en morot,det va nära att jag fick göra Heimlich på mig själv.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

jo du när jag såg honom så åt jag en morot,det va nära att jag fick göra Heimlich på mig själv.
 

:D

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Så som Vaxets bild vissas ser det ex. samma idag.Gick förbi nu på morgonen, detta bygge har stått stilla ca: 3 år som jag har varit i Jomtien.

M.V.H Maitan

Nja, inte riktigt, byggstart i Februari 2008.

Enligt rapporter och bilder på deras egna hemsida så startade bygget som sagt i februari 2008 och senaste rapporten är från augusti 2008, sedan stannade allt av.

Min egna gissning är att växelkursen och lågkonjunkturen gjorde att mr:Hvidsten fick problem med att räkna hem projektet, då la han helt enkelt av att bygga.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mannen som gav begreppet "hederlige Harry" ett ansikte ! :kort:

Snarare en hel kropp.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det bor ju en del norrmän i Bangsale som jag brukar träffa å bland dom är han ökänd sen finns det en

norsk tidning för dom som bor i pataya o där skrivs det om honom

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det bor ju en del norrmän i Bangsale som jag brukar träffa å bland dom är han ökänd sen finns det en

norsk tidning för dom som bor i pataya o där skrivs det om honom

Jo att dessa gutter har gjort sina pengar på lite ljusskygga sätt i Oslo har jag också hört.

Angående detta projekt så var det precis som så många andra Thalandsprojekt, tänkt att de skulle använda kundernas förinbetalda pengar att bygga för.

En god ide att slippa investera själv först för att sedan tjäna kulorna i slutet.

Nä, ingen risk och ingen insats, skit i kunderna, för går det åt h-vete så är det ju bara deras pengar som försvinner.

Och så verkar det ha blivet här, snackade med en norsk bekant igår, han hade förbetalt 550 tusen norska pengar. Risken att de är borta, ja typ 100%.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och så verkar det ha blivet här, snackade med en norsk bekant igår, han hade förbetalt 550 tusen norska pengar. Risken att de är borta, ja typ 100%.

Vad heter somnamna på norska? :whistle:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad heter somnamna på norska? :whistle:

Baa

Intressant inlägg där Baa!

Så du tycker alltså att de som lurats, och de är många, av byggföretag som bygger i Thailand får skylla sig själva.

Håller inte alls med dig, tycker faktiskt mycket synd om alla familjer som investerat i sin Thailändska semesterdröm och nu står där, utan hus eller lägenhet och pengarna dom är borta för alltid.

Har själv besökt mässor i Sverige och jag förstår att många valt att köpa sig ett eget boende i Thailand.

Relativt låga priser, snygga broschyrer och seriösa mäklare, t.ex. Eramäklarna, Svensk Fastighetsförmedling och Riksmäklaren, som sålt hus i dessa nu havererade projekt.

Inte lätt för familjen Svensson att se det som hänt komma.

Men som sagt jag tycker synd om dem, Baa tycker att de får skylla sig själva.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet

!Att Du som är så "mångfacetterad" inte fattar att ett sånt inlägg är ämnat som :D

Hur tror orkar Du?

Eller är det inte poppis med andra än utvalda i "Ditt" forum?

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad menar du då?

tycker att vaxet replik var befogad..

Undra hur du själv hade reagerat om det var du själv som blev av med hela din investering..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vaxet

!Att Du som är så "mångfacetterad" inte fattar att ett sånt inlägg är ämnat som :D

Hur tror orkar Du?

Eller är det inte poppis med andra än utvalda i "Ditt" forum?

Baa

Ja inte är det mitt Forum, men ibland är det kul att hänga här och i övrigt måste jag ha missat ironin i ditt inlägg.

Läste det därför en gång till och missade ironin igen, hänger som sagt inte med i dina svängar, mitt fel då antar jag?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...