Jump to content
IGNORERAD

Köpa bostad i Thailand


Vaxet

Recommended Posts

Quote

Men vad menar du då?

tycker att vaxet replik var befogad..

Undra hur du själv hade reagerat om det var du själv som blev av med hela din investering..

Rock on!

Norrmän som lurar norrmän, lite humoristikt uppdagande, men visst är det synd om "familjer som investerat i sin dröm" men det var det väl inte fråga om här, utan "vänner till den förträfflige och genompräktige" herr Vax men kapital på fickan, han kunde ju inte låta bli att nämna andra medborgare från grannlandet som skott sig på tvivelaktiga affärer, so What? Vän eller inte så går norskhistorierna vidare.

Sedan Herr Vax, jag har ingen akademisk examen så Du får ta mina inlägg för vad det blir i språk och syftningsfelshänseende, om Du inta gillar det så låt bli att läsa dom då!

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Vaxet

    10

  • Baa

    4

  • L64

    3

  • Tujtuj

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

Norrmän som lurar norrmän, lite humoristikt uppdagande, men visst är det synd om "familjer som investerat i sin dröm" men det var det väl inte fråga om här, utan "vänner till den förträfflige och genompräktige" herr Vax men kapital på fickan, han kunde ju inte låta bli att nämna andra medborgare från grannlandet som skott sig på tvivelaktiga affärer, so What? Vän eller inte så går norskhistorierna vidare.

Sedan Herr Vax, jag har ingen akademisk examen så Du får ta mina inlägg för vad det blir i språk och syftningsfelshänseende, om Du inta gillar det så låt bli att läsa dom då!

Baa

Tråkigt att du blir upprörd för att jag misssade din ironi.

Själv tycker jag inte att jag är så förträfflig och präktig, och om jag inte ännu en gång missförstår dig så tycker du alltså att om mina vänner blir lurade så får de skylla sig själva.

Men om andra blir lurade så är det synd om dom, intressant infallsvinkel där måste jag säga.

Jag skiter i vad du har för utbildning, jag läser vad du skriver och missförstår jag dig så ber jag om ursäkt för det.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

HAHA :D

Nää inte blir jag putt för sånt, men, om en Thai lurar en farang så heter det i de flesta fall "somnamna", eller hur?

Är det då förmätet att vara lite underfundig att undra över vad grannarna  kallar somnamna på sitt språk eftersom dom uppenbarligen blåst sina landsmän, Dina vänner eller ej finner jag fullständigt ovidkommande.

Lika tråkigt för alla att bli blåsta på sina besparingar och förväntningar, men var har jag sagt det inte gäller Dina vänner?

Coola ner Dig lite och sluta vänd allt till debatt som inte någon mer än Du är intresserad av att skapa och deltaga i.

Baa, som även gillar tidningen MAD.

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Chrille Columbus

Det känns ju skönt att veta att det är fler som tänker likadant om condo försäljningen  av nya condos i lyxiga höghus i Pattaya/jomtien . Det är precis som om det bara finns godtrogna semester/pensionssugna köpare ännu fler mäklare/byggherrar och bara tillräckligt med ho öhhm nöjesindustriarbetare medan allt annat är det brist på el vatten, avlopp vägar kollektivtrafik ? Tänk om alla skulle vara "hemma" samtidigt och inte lägenheterna stå tomma stora dela av året?

Då skulle ju inte Pattaya räcka till. Så lite skumt är det sen verkar det finnas hur många projekt som helst på gång samtidigt är efterfrågan verkligen så stor?

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag lovade mig själv, efter 2 renoveringar (den första direkt efter köp, den andra 1 år senare pga grannens kåk brann ner och vår skadades) av vårt lilla "Townhouse" här i Bkk, ATT ALDRIG BYGGA I Thailand!

I stället vill jag köpa färdigt, nästan nytt så att jag kan se slutresultatet, och bestämma mig för om det är OK eller ej, istället för att stånga huvudet blodigt för att få dem att bygga som överenskommet enligt ritningar, istället för: "Men så här blev det väl oxå bra? Vi brukar ju alltid bygga så här..."

Vid andra renoveringen fick de riva en mur och bygga om, samt bygga om ett tak, eftersom de byggt som de ville medan jag var på semester 1 vecka med familjen under bygget, tur att det fanns skriftligt på hur det var beställt, fast jag tror nog jag fick betala för deras misstag i slutändan.

Frugan vill bygga nytt, tomt har vi... :fan1:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...