Jump to content
IGNORERAD

Pass


Heimen

Recommended Posts

Har en liten fråga som jag hoppas någon kan svara på =)

Har en kompis som bor på phi phi island och vill fixa ett pass för att kunna bege sig ut i europa.

Han är thailändsk medborgare och har varit de hela livet, så min fråga är då, vart gör han de? Vart finns närmaste ställe? Och vad kostar de ungefär?

Hans kompisar hade sagt att man måste åka till Bangkok för att göra de men de stämmer väl inte?

  Mvh // Sara

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Har en liten fråga som jag hoppas någon kan svara på =)

Har en kompis som bor på phi phi island och vill fixa ett pass för att kunna bege sig ut i europa.

Han är thailändsk medborgare och har varit de hela livet, så min fråga är då, vart gör han de? Vart finns närmaste ställe? Och vad kostar de ungefär?

Hans kompisar hade sagt att man måste åka till Bangkok för att göra de men de stämmer väl inte?

  Mvh // Sara

Hej Sara,

Det borde finnas något ställe i Phuket där man kan ordna pass, Det är för all del så att alla ansökningar skickas till Bangkok, och det går förstås snabbare där. Men fru Chang fick nytt pass på en vecka när hon lämnade in i Chiang Mai. Kostnad THB 1400 april 2008.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

LungAlahato

Trodde att man soka pass endast i Passport Division i Laksi Bangkok

Ok man lar sig alltid nat nytt :great:

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Trodde att man soka pass endast i Passport Division i Laksi Bangkok

Ok man lar sig alltid nat nytt :great:

Hej Lung To,

Nej, det är definitivt så att man kan lämna in passansökan på ett antal platser i Thailand. Handlingarna skickas förvisso till Bangkok, och passet tillverkas där. Så snabbare och lite billigare att söka i Bangkok, men ej nödvändigt.

Har tyvärr ingen lista på exakt var i Thailand man kan ansöka om pass.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Temporary Passport Offices located throughout the Country

21NkC8.jpg

http://www.mfa.go.th/web/2632.php

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...