Jump to content
IGNORERAD

Färja pris, Phuket - Koh Phi Phi?


Skibi

Recommended Posts

Hallåj alla!  :wai:

Har någon på forumet, priskoll på Phi Phi färjan eller speedboat?

Liten sväng på G!

Tackar på förhand!  :mdr:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig den kostade 500 Baht T&R sist jag åkte, men det var flera år sen så har säkert stigt en del men den är betydigt billigare än speedboat hur som helst och tycker färjan är riktigt mysig att åka med. Resan tar väl ett par timmar med färjan har jag för mig. :great:

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har för mig den kostade 500 Baht T&R sist jag åkte, men det var flera år sen så har säkert stigt en del men den är betydigt billigare än speedboat hur som helst och tycker färjan är riktigt mysig att åka med. Resan tar väl ett par timmar med färjan har jag för mig. :great:

Tackar, Swippe!  :great:

Jag har alltid åkt med speedboat, snabbt och inte speciellt billigt!

Nuförtiden är vi ju flera, så man måste snåla lite och åka kollektivt!  ;)

2 vuxna och 2 barn!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

För en 3-4 år sedan åkte jag med färjan från Koh Lanta till Phuket med stopp på Phi-Phi, kostade 200 THB enkel väg då, inklusive lastbilsflak från bungenpå Lanta.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på phi phi i mars, då kostade de 300 baht enkel resa till phiphi, då ingick även minibuss fr¨ån hotellet i patong till båten.  Sen från phi phi tror jag vi betalade 350 då ingick minibuss till flygplatsen. Vill man komma riktigt billigt undan ska man ju åka första turen som går klockan sju, den lyckades vi pruta ner till 200, men vi va bakis och orkade inte gå upp den tiden =)

Båten tar en timme ungefär.

  Mch // Sara

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Åkte dit i Feb 2010 (vilket var ett stort misstag, överbefolkat, dyrt och dålig service)

då kostade en enkelbiljett 600B och en tur & retur 1100B från kajen vid Phuket town.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...