Jump to content
IGNORERAD

Barns/ tonåringars intresse av Thailand?


Rospigg

Recommended Posts

Funderar på om jag skall nyttja en gratisresa jag har fått eller avstå. Jag tänker på om jag skall ta med sonen som nu har kommit till mellanstadiet i skolan. Men... vad gillar barn/tonåringar att göra i Thailand? Han visar inget intresse av Thailand om han inte får spela data eller bada. Redan där blir det problem. Fru Rospigg verkar envisas med att följa med och då är det nästan stopp för ovan nämda glädjeämnen. Att sola och bada är som att svära och mana fram satan i kyrkan.

Att locka med en resa till Zoo i Bangkok eller krokodilparken nära Samut Prakan verkar inte heller locka nämnvärt eftersom vi varit där flera gånger. Att åka snabb båt på klongerna tycker jag kunde vara roligt men då lägger fru Rospigg in sitt veto. Både tråkigt och farligt enligt hennes åsikt. Hur jag än gör verkar det inte att gå att få till en rimlig lösning som till en del tillfredställer alla. Det slutar väl med att jag avstår att resa.

Vad gillar barn att göra var frågan, om de inte får bada och spela data?

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

... vad gillar barn/tonåringar att göra ...

Beträffande tonåringar så tillhör de antingen kategorin

a) sportutövare, eller

B) icke sportande.

Oavsett vilket, så är deras övriga aktiviteter; slöa, köra moped i stora cirklar, försöka få ner underbyxorna på flickorna och att berusa sig på alkohol eller annat.

De illustrerar, på ett bra sätt, tillvarons meningslöshet och att vuxenlivets arbetande gör oss för trötta för att inse detta faktum.

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Beträffande tonåringar så tillhör de antingen kategorin

a) sportutövare, eller

B) icke sportande.

Oavsett vilket, så är deras övriga aktiviteter; slöa, köra moped i stora cirklar, försöka få ner underbyxorna på flickorna och att berusa sig på alkohol eller annat.

De illustrerar, på ett bra sätt, tillvarons meningslöshet och att vuxenlivets arbetande gör oss för trötta för att inse detta faktum.

:wai:

Jaså,är det så det är! vart bor du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jaså,är det så det är! vart bor du?

Det låter precis som Säffle :D:D

Link to comment
Dela på andra sajter

min grabb tycker det är kul att vara i byarna på landet. massor med ungar att leka med och många nya spännade saker. nu är han förvisso bara 6 år så det blir kanske annorlunda när han blir äldre.

tonårsgrabbar borde väl tycka det är kul särskilt om de får lite frihet i umgänget med alla trevliga tjejer.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Funderar på om jag skall nyttja en gratisresa jag har fått eller avstå. Jag tänker på om jag skall ta med sonen som nu har kommit till mellanstadiet i skolan. Men... vad gillar barn/tonåringar att göra i Thailand? Han visar inget intresse av Thailand om han inte får spela data eller bada. Redan där blir det problem. Fru Rospigg verkar envisas med att följa med och då är det nästan stopp för ovan nämda glädjeämnen. Att sola och bada är som att svära och mana fram satan i kyrkan.

Att locka med en resa till Zoo i Bangkok eller krokodilparken nära Samut Prakan verkar inte heller locka nämnvärt eftersom vi varit där flera gånger. Att åka snabb båt på klongerna tycker jag kunde vara roligt men då lägger fru Rospigg in sitt veto. Både tråkigt och farligt enligt hennes åsikt. Hur jag än gör verkar det inte att gå att få till en rimlig lösning som till en del tillfredställer alla. Det slutar väl med att jag avstår att resa.

Vad gillar barn att göra var frågan, om de inte får bada och spela data?

Mitt förslag är att du lämnar frun hemma och ägnar dig åt grabben. Jag tror säkert att grabben kompromissar om du lockar med godis,  :mdr:   det största bekymret verkar vara Fru Rospigg!

Mvh Maakaao  :wai:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Funderar på om jag skall nyttja en gratisresa jag har fått eller avstå. Jag tänker på om jag skall ta med sonen som nu har kommit till mellanstadiet i skolan. Men... vad gillar barn/tonåringar att göra i Thailand? Han visar inget intresse av Thailand om han inte får spela data eller bada. Redan där blir det problem. Fru Rospigg verkar envisas med att följa med och då är det nästan stopp för ovan nämda glädjeämnen. Att sola och bada är som att svära och mana fram satan i kyrkan.

Att locka med en resa till Zoo i Bangkok eller krokodilparken nära Samut Prakan verkar inte heller locka nämnvärt eftersom vi varit där flera gånger. Att åka snabb båt på klongerna tycker jag kunde vara roligt men då lägger fru Rospigg in sitt veto. Både tråkigt och farligt enligt hennes åsikt. Hur jag än gör verkar det inte att gå att få till en rimlig lösning som till en del tillfredställer alla. Det slutar väl med att jag avstår att resa.

Vad gillar barn att göra var frågan, om de inte får bada och spela data?

Jamen, kära nån Rospigg! Frågan är helt fel ställd. Om du betalar så är det du som bestämmer. Passar det inte fru Rospigg kan hon ju stanna på hotellet. Skulle aldrig acceptera att fru Chang bestämmer vad jag får eller inte får göra.

Hon får förstås välja om hon vill följa med eller inte.

Ursäkta mig, men jag har lite svårt att tro på att du verkligen är den toffel som du utmålar dig själv.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

quote author=Herr Chang link=topic=4801.msg81960#msg81960 date=1244412684]

Om du betalar så är det du som bestämmer.

Ar det verkligen sa? Eller rattare sagt skall det vara sa tycker du?

Quote

Skulle aldrig acceptera att fru Chang bestämmer vad jag får eller inte får göra.

Ar val rimligt att man kompromissar och forsoker tillgodase varandras onskemal - men kanske inte att man har "ratt" att bestamma for att man betalar. Blir kanske ett lite liveget resonemang da.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

quote author=Herr Chang link=topic=4801.msg81960#msg81960 date=1244412684]

Om du betalar så är det du som bestämmer.

Ar det verkligen sa? Eller rattare sagt skall det vara sa tycker du?

Ar val rimligt att man kompromissar och forsoker tillgodase varandras onskemal - men kanske inte att man har "ratt" att bestamma for att man betalar. Blir kanske ett lite liveget resonemang da.

Tja, jag kanske uttryckte mig väl kategoriskt.

Men om vi till exempel tänker oss att fru Chang inte vill betala för sin resa till Thailand, även om hon har råd. Hon vill använda sina pengar till annat. Om jag då betalar för oss båda så anser jag att jag kan ta mig lite friheter angående vad vi ska göra i Thailand.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

LungAlahato

Ha med barn till LOS? Javisst, frugan aker garna med till beachen ocksa fast det blivit bara 3-dagars turer hittils. Att sola? ALDRIG!!!! Att bada? Javisst set gar(tom. med baddrakt ej t-shirt och shorts) men sa fort man kommer upp fran vattnet fort under parasollen, man kan ju fa farg pa huden.

Just nu vadret i Thailand satter sina begransningar. Ok det ar faktiskt soligt emellanat men far rakna med regn om man ska till havet dar det ar ratt sa stormigt ibland. Just nu sitter hemma hos en van i BKK och askan bullrar.

Men mina dottrar har borjat leka med vanners jamnariga soner. De verkar ha kul tillsammans. Annars ar det datorn som galler,hon(dottern) tvingar mig bort fran datorn for att chatta med kompisar i Sverige.

For helgen ska vi upp till byn dar frugans systerson ska invigas till munk. Det ska bli en stor fest..

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

H.C...jag en toffel ?.. :mdr: ...Nja 1/2 avslöjad. Till och från. Du har inte träffat fru Rospigg som externt kan vara en underbar människa har det berättats, men inom familjen allt för ofta är en gnällmänniska och sitt sätt för ofta vill bestämma.

Jag kan knappast hindra att fru Rospigg vill åka med till Thailand. Och av gedigen erfarenhet kommer det då också att bli en massa problem med det jag kallar nöjen i olika form. Betydligt lättare att åka ensamen och planera allt själv från Sverige. Allt för mycket tid går åt till tjat och gnäll från min sida för att hon skall förstå. Detta gör att jag också tappar lusten till det jag o sonen först finner så roligt o tilldragande.

Men huvudfrågan var vad/ hur man skall sysselsätta barn i Thailand om de får svårt att bada och spela data. Åka till mormor o morfar verkar inte alls intressant ( inte för mig heller med den näring de petar i sig ). Och leka med tjejer är oehört ointressant och tråkigt. De begriper inte mycket är visst hans inställning ( han är över genomsnittligt begåvad ).

Rida på struts vid kao kheow open zoo, åka snabb-båt på klongerna, minisiam vid Pattaya samt gocartåkning och Saitahip butterfly garden är väl några tänkbara mål på en lista som nu växer sig allt större. Sedan får jag inte glömma chipsen som Arne tipsade om. Vilket hjärnsläpp jag måste ha fått. Tack Arne.

Lung To´s fru verkar ha en del att lära fru Rospigg. Kanske en träff om ni är kvar nästa månad?

Samt att herrarna Rospigg och Lung to också kan diskutera lite  :drinks:

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Hej Rospigg,

Nej, jag ska väl inte försöka mig på att recensera ditt förhållande med fru Rospigg. Vet alldeles för lite om det, och dessutom har vi ju inte fått fru Rospiggs version av situationen.

Men ibland är det svårt att låta bli att kommentera!

Och vad gäller huvudfrågan, barns intresse av Thailand har jag heller inget att tillföra då jag aldrig varit i den situationen.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har vart i Thailand sedan lågstadieålder fram tills nu... +30, ehh... Kallas kanske lågstadieålder igen?

Jag har älskat varje resa jag gjort, och jag har väl inte gjort nåt speciellt direkt.

Bada, sola, äta, handla, dricka, festa, slappa... det är väl bara ett litet turisturval som man kan fixa första dagen.

Hur kan man vara ointresserad att åka dit???

Och klart som fan att grabben skall få sola och bada.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Spigg, om inte Fru Spigg gillar att åka klong-båt eller att bada så är det väl för bövelen inte mer komplicerat än att hon inte behöver medfölja när ni beger er till dessa tillställningar.

Köp en påse chips till henne, de gillar thaitjejer.

Pragmatikern Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

LungAlahato

Rospigg om du lovar att komma hit sa ska handla nagra Beer Chang sa vi kan diskutera och :drinks: , du ar ju ingen toffel :boulay: eller.

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Napho

Hyr husbil eller husvagn ! Ta hustru och barn med ner i Centraleuropa (Polen, Slovakien, Ungern, Österrike m.m.) Det finns mycket att se, gammal kultur, god mat m.m. Kanske både du och din familj får något nytt som kan binda er samman.  :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Mina var med senast i dec-jan under 4v (dottern 11år & sonen 13år)...

Finns ju jättemycket att hitta på för dem och grabben sa faktiskt när vi skulle åka hem att han tyckt det var skönt att slippa datorn ett tag... (och han nyttjar den mycket när han är hemma)

Dock har jag väldigt svårt att se min fru styra och ställa vad jag ska göra med mina barn...

Hon skulle aldrig ens tänka tanken att blanda sig.

En del av tiden var hon med vår gemensamma lilla dotter i hembyn och jag drog med mina äldre barn en runda till

Koh Chang under en veckas tid och ett par dagar i Pattaya för att vänta in henne innan vi stack till Samet ihop...

Än om inte hon älskar att bada och sola så följer hon ju iaf gärna med när resten av hennes familj vill göra något.

Vi har aldrig några problem att få tiden och gå och de äldre barnen gillar att vara ute på nätterna med och

besöka lite vattenhål där de oftast är väldigt uppskattade inslag.

Nu när vi var nere i april-maj var inte de äldre barnen med, men dock en kompis till mig vilket resulterade i att han och jag hade några nätter i Bangkok innan vi drog en vecka till Kambodja medan frugan åkte med den lilla till familjen i norr under tiden.

Sen fick vi ett par nätter i Pattaya innan frugan hittade ner till oss och gjorde oss sällskap sista veckan.

Hon har fått chansen att åka med flera ggr innan men vill inte alls till Kambodja,

och jag tänker inte låta bli att åka dit bara för att hon inte vill det.

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...