Jump to content
IGNORERAD

Stanna för länge i Sverige?


Hacksquat

Recommended Posts

Hej!

Vad händer om tjejen stannar i Sverige längre än de 3+3 (besöksvisum+ut) månader som vanligen beviljas?

Exempelvis om hon blir sjuk eller av annan orsak inte åker hem när hon skall?

Mvh,

Hack

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Vid allvarligare sjukdom så kan du ju söka förlängning av UT:et om du tex uppvisar läkarintyg.

Rör det sig om några dagar tror jag ingen reflekterar över det annars skulle jag tro att det inte uppskattas då man ev söker UT nästa gång. Polisen lär ju inte leta efter henne i alla fall i närtid.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Har hon inget tillstånd att stanna längre anses hon vistas illigalt i landet. Då får hon problem nästa gång hon vill besöka Sverige med visum. Söker hon däremot uppehållstillstånd för att bo med sin kille i Sverige kommer handläggaren att gnälla en del men i övrigt händer inget speciellt.

Blir hon sjuk är det bättre att försöka förlänga besöket på grund av sjukdomen eller av andra skäl.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hur är det om jag har en sjukdom? Går det att söka UT med speciella skäl då också? Inte för att jag behöver hemvård eller så, men om jag behöver stöd och hjälp.

Mvh,

Hacksquat

Har hon inget tillstånd att stanna längre anses hon vistas illigalt i landet. Då får hon problem nästa gång hon vill besöka Sverige med visum. Söker hon däremot uppehållstillstånd för att bo med sin kille i Sverige kommer handläggaren att gnälla en del men i övrigt händer inget speciellt.

Blir hon sjuk är det bättre att försöka förlänga besöket på grund av sjukdomen eller av andra skäl.

Mvh Thaikonsult

Link to comment
Dela på andra sajter

LungAlahato

Hur är det om jag har en sjukdom? Går det att söka UT med speciella skäl då också? Inte för att jag behöver hemvård eller så, men om jag behöver stöd och hjälp.

Mvh,

Hacksquat

Hon kan söka UT från Sverige om man har speciella skäl.

En kompis till mig som är fd. missbrukare sa att det finns risk för honom att börja missbruka igen om hon måste återvända att söka UT från Thailand.

Den funkade även om sådan risk fanns aldrig egentligen.

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka papper skall man lämna in om man söker UT med speciella skäl härifrån?

De papper som behövs från Amphoen till ambassaden i Thailand går ju kanske inte att få fram så lätt hemifrån Sverige.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka papper skall man lämna in om man söker UT med speciella skäl härifrån?

De papper som behövs från Amphoen till ambassaden i Thailand går ju kanske inte att få fram så lätt hemifrån Sverige.

Mvh

Hej, vill minnas att det är samma papper som när man söker UT för besök (förlänger 3 månader visat).

Då behövs inga lokala papper från Thailand, sen har du något dokument som ev kan intyga anledningen till det speciella skälet,

tex sjukintyg eller liknande så bör Ni ta med det.

Lycka till

BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...