Jump to content
IGNORERAD

Det positiva med Thailand.


broder tuk tuk

Recommended Posts

6 timmar sedan, skrev evert 1:

Sverige är paradiset för de arbetsskygga, gamlingar, sjuklingar - helst utrikesfödda

Hur tänkte du nu ?

Hemlösa gamlingar äter ur soptunnor och  sjuklingar dör i vårdköer. Utrikesfödda se det är en annan fråga men svenska

åldringar får gå från sina boenden.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 129
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    30

  • Tommy

    12

  • broder tuk tuk

    11

  • Soengsang

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

9 timmar sedan, skrev Jive:

Det här snyftklippet är inte värd att publiceras ens på MPR.

Thailand har rimliga visumregler och samma gäller för alla. Punkt.

Jasså har du gett dig själv titeln som inläggsgodkännare nu. Då måste du ha fullt upp med allt udda som postas här. Men tror jag ska sluta skriva på MPR för ska man få onödiga hugg av gnälliga panchogubbar i LOS så får det vara för min del. 

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gnälls över hur det ändras med visumregler och gör det krångligt, vilket inte är sant. De påminner bara om regler och lagar som har funnits länge.

Skulle de nu börja göra diverse undantag för dessa regler, ja då skulle det bli krångligt.

Följ landets regler och lagar så har man inga problem här.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Jive:

Följ landets regler och lagar så har man inga problem här.

Inte helt lätt då de aldrig är konsekventa, men annars vi jag i princip hålla med dig. 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Broskan:

Jasså har du gett dig själv titeln som inläggsgodkännare nu. Då måste du ha fullt upp med allt udda som postas här. Men tror jag ska sluta skriva på MPR för ska man få onödiga hugg av gnälliga panchogubbar i LOS så får det vara för min del. 

 

//Broskan

Ja man blir less på dessa pekpinnar.

 

6 minuter sedan, skrev Jive:

Det gnälls över hur det ändras med visumregler och gör det krångligt, vilket inte är sant. De påminner bara om regler och lagar som har funnits länge.

Skulle de nu börja göra diverse undantag för dessa regler, ja då skulle det bli krångligt.

Följ landets regler och lagar så har man inga problem här.

Nja, när jag gjorde min sista visumansökan nu i Mars så behövde jag ett nytt intyg från kommunen på att frugan och jag fortfarande var gifta, det har aldrig behövt tidigare de 4 gånger jag sökt visum. utan det räckte med samma intyg som som jag visade vid min första visumansökan 2015.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Inte helt lätt då de aldrig är konsekventa, men annars vi jag i princip hålla med dig. 

Jag har aldrig hört om nån inkonsekvens hos Imm i Jomtien.

Däremot att det finns olika bedömningar och regler mellan de olika kontoren och det kan ju vara ett problem för oss.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev stefan5300:

Ja man blir less på dessa pekpinnar.

 

Nja, när jag gjorde min sista visumansökan nu i Mars så behövde jag ett nytt intyg från kommunen på att frugan och jag fortfarande var gifta, det har aldrig behövt tidigare de 4 gånger jag sökt visum. utan det räckte med samma intyg som som jag visade vid min första visumansökan 2015.

Det handlar väl kanske om att de har blivit mera skärpta i sina kontroller.

Tycker väl att det finns fog för att kräva ganska färska handlingar och inte 4 år gamla.

"Less på dessa pekpinnar" - du menar go with the flow och ge fan i att ha egna synpunkter? Ja det vore ju uppfriskande för forat.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jive:

Jag har aldrig hört om nån inkonsekvens hos Imm i Jomtien.

Däremot att det finns olika bedömningar och regler mellan de olika kontoren och det kan ju vara ett problem för oss.

😖

Thailand är väl mer än Pattaya/Jomtien???

 

Tänker mer på inkonsekvens ang tex TM30, den ena tjänstemannen säger, behövs ej efter en vecka iväg från provins och tar inte emot pappren, medan den andra säger krävs.

 

Eller tex förnyelse av körkort, det ena kontoret kräver läkarintyg medan det andra kontoret inte kräver.

 

Eller öppna bankkonto, jag kan göra det hur lätt som helst på ett ställe, medan på annat ställe omöjligt.

 

Listan kan göras lång på den jobbiga inkonsekvensen. 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Jive:

Jag har aldrig hört om nån inkonsekvens hos Imm i Jomtien.

Däremot att det finns olika bedömningar och regler mellan de olika kontoren och det kan ju vara ett problem för oss.

Men dom gör fel vid adressrapportering, dom kör med "behövs inte" O lagen säger annorlunda, så vad sker när dom får ny chef/får

kontroll från högre ort. Det kommer definitivt att drabba er som tillhör det kontoret för inte gör väl tjänstemännen fel ?

Min syrra var på besök och vi meddelade immi i UBon varvid hon fick kvitto och besked att rapportera till immi i Jomtien när hon var hemma

igen, Jomtien vägrade att ta emot o sa "onödigt du har varit i Thailand hela tiden".

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Khemmarat:

Men dom gör fel vid adressrapportering, dom kör med "behövs inte" O lagen säger annorlunda, så vad sker när dom får ny chef/får

kontroll från högre ort. Det kommer definitivt att drabba er som tillhör det kontoret för inte gör väl tjänstemännen fel ?

Min syrra var på besök och vi meddelade immi i UBon varvid hon fick kvitto och besked att rapportera till immi i Jomtien när hon var hemma

igen, Jomtien vägrade att ta emot o sa "onödigt du har varit i Thailand hela tiden".

Ja, jag vet att Jomtien inte har hoppat med i den där idi*tiska 24 - timmarsregeln.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Soengsang:

😖

Thailand är väl mer än Pattaya/Jomtien???

 

Tänker mer på inkonsekvens ang tex TM30, den ena tjänstemannen säger, behövs ej efter en vecka iväg från provins och tar inte emot pappren, medan den andra säger krävs.

 

Eller tex förnyelse av körkort, det ena kontoret kräver läkarintyg medan det andra kontoret kräver.

 

Eller öppna bankkonto, jag kan göra det hur lött som helst på ett ställe, medan på annat ställe omöjligt.

 

Listan kan göras lång på den jobbiga inkonsekvensen. 

Ja jag håller ju med om det, att de olika regeltolkningarna på olika kontor är ett problem.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Jive:

De påminner bara om regler och lagar som har funnits länge

 

3 minuter sedan, skrev Jive:

Ja, jag vet att Jomtien inte har hoppat med i den där idi*tiska 24 - timmarsregeln.

Du ser själv, följa lagen eller inte?

Det är inkonsekvensen som är förvirrande och jobbig, också enl S53:s tidigare inlägg ovan som också påvisar inkonsekvensen. 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, Jive said:

Ja, jag vet att Jomtien inte har hoppat med i den där idi*tiska 24 - timmarsregeln.

Som sagt var, Jomtien/Pattaya är inte Hela Thailand...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

 

Du ser själv, följa lagen eller inte?

Det är inkonsekvensen som är förvirrande och jobbig, också enl S53:s tidigare inlägg ovan som också påvisar inkonsekvensen. 

Ok, jag skall väl inte säga för mycket eftersom mina ärenden på Imm har varit ganska enkla och okomplicerade och jag har alltid hållit mig till samma kontor.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Jive:

Det handlar väl kanske om att de har blivit mera skärpta i sina kontroller.

Tycker väl att det finns fog för att kräva ganska färska handlingar och inte 4 år gamla.

"Less på dessa pekpinnar" - du menar go with the flow och ge fan i att ha egna synpunkter? Ja det vore ju uppfriskande för forat.

Men det räckte att ett gammalt 5-årigt intyg visades upp för att förnya till ett nytt, inte några nya handlingar och jag var inte ens med i kommunhuset.

 

Det är ju inte så uppfriskande med pikpinnar heller av folk tror sig veta bättre och kunna än andra, det är väl därför forumet blivit som det blivit så även jag.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Jive:

Ja jag håller ju med om det, att de olika regeltolkningarna på olika kontor är ett problem.

Vi har ett kontor 1 mil bort som sköter om alla Lao som anländer varje dag för handel och arbete, jag åkte dit för att lämna en

24 timmars efter besök i feskebyn, killen sa "onödigt jag vet vart du bor" latmask  Jag sa ok då får jag åka till Ubon o rapportera

varvid det bidde fart på masken. Nästa resa till Ubon frågade jag om det numera var onödigt att raportera efter resor för

det sa man på kontoret i Khemmarat, svar "rapportera eller betal böter" Nästa  gång gick det smidigt även i Khemmarat.

Annars jag har inget emot deras regler och har följt dom hela tiden jag varit här, har därför inte förstått diskussionen om TM30/47

och vad det nå heter för detta har fungerat på "min" imigration hela tiden.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev judazzz:

Som sagt var, Jomtien/Pattaya är inte Hela Thailand...

Jo väldigt många tror att Thailand ligger i Jomtien/Pattaya och inte tvärt om:rotfl:😎

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev stefan5300:

Men det räckte att ett gammalt 5-årigt intyg visades upp för att förnya till ett nytt, inte några nya handlingar och jag var inte ens med i kommunhuset.

 

Det är ju inte så uppfriskande med pikpinnar heller av folk tror sig veta bättre och kunna än andra, det är väl därför forumet blivit som det blivit så även jag.

Nä det är inte kul varken med pikpinnar eller griniga gubbar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo väldigt många tror att Thailand ligger i Jomtien/Pattaya och inte tvärt om:rotfl:[emoji41]. 
Jag var i morse på Yasothon Immigration för jag har flyttat dit och skulle rapportera adressändring. Hon frågade vilket datum jag anlände. Jag svarade igår (alltså den 9:e) då sa hon skriv dagens datum istället så slipper du böter. Med ett leende på läpparna. För övrigt mycket trevlig personal där

Tjobo56


Skickat från min SM-A105G via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev stefan5300:

Jo väldigt många tror att Thailand ligger i Jomtien/Pattaya och inte tvärt om:rotfl:😎

Och här hoppar jag av den här diskussionen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Jo väldigt många tror att Thailand ligger i Jomtien/Pattaya och inte tvärt om:rotfl:😎

Jag tycker det verkar mer vanliga  med medlemmar som inte tror att Pattaya ligger i Thailand. Att jive refererar till just jomtien har väl en ganska naturlig förklaring.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Jive:

Det gnälls över hur det ändras med visumregler och gör det krångligt, vilket inte är sant. De påminner bara om regler och lagar som har funnits länge.

Skulle de nu börja göra diverse undantag för dessa regler, ja då skulle det bli krångligt.

Följ landets regler och lagar så har man inga problem här.

Nja, kravet att binda upp kapital har inte funnits innan i samma omfattning men orsaken är ju att folk fuskat tidigare så det kan man kanske inte säga så mycket om. Dom ekonomiska kraven är ju samma som tidigare. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Mankan said:

Jag tycker det verkar mer vanliga  med medlemmar som inte tror att Pattaya ligger i Thailand. Att jive refererar till just jomtien har väl en ganska naturlig förklaring.

 

image.png.b986b6cb5a247225fe4456dae88636d2.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Mankan said:

Jag tycker det verkar mer vanliga  med medlemmar som inte tror att Pattaya ligger i Thailand. Att jive refererar till just jomtien har väl en ganska naturlig förklaring.

När kom kravet om att 800k. baht skulle finnas på ett Thai bank konto, eller om man är gift med en Thai citizen 400k. baht?

Pengar som man inte får flytta.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev judazzz:

 

image.png.b986b6cb5a247225fe4456dae88636d2.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Någons PM, eller vad är detta?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...