Jump to content
IGNORERAD

Hotell nära Khao san road ,tips någon?


berlitz

Recommended Posts

Vi ska som skrivet ovan kolla in området,men har inte en susning om distriktet. Några tips skulle uppskattats mycket.

Mvh

B.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev berlitz:

Vi ska som skrivet ovan kolla in området,men har inte en susning om distriktet. Några tips skulle uppskattats mycket.

Mvh

B.

 

Ett ärligt svar. 

Bo inte där. Ett ganska litet område full med backbackers och turister. 

 

Trevligare att bo i ChinaTown eller på Sukhumvit. Transport till Khao San Road löser du lätt med Grab. 

 

Personligen bor jag gärna nära en BTS station. Det är klart smidigaste transportsättet. Men finns ingen station i närheten därav KSR resan med Grab.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett trevligt hotell vid floden och nära KSR är Navalai river resort.

Najs hotell med utsikt över floden, och 5 min promenad till ksr och trevliga gator runtomkring.

Bo med klass men "slumma" lite med backpackerfolket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi bodde på Ibis nu i sommras som ligger på en paralellgata till kao sarn road ,håller med Samet ,området var inte mycket att hänga i julgranen.

Ett plus är ju att det ligger nära floden så det gåratt transportera sig  smidigt med båt till bla chinatown 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja bor man närma  Chao Praya o lär sig taxibåtars rutter, Närma Bts ,  Så kommer man långt för en billig peng o buss inte helt fel , Tar väl en fem tio minuter från floden till khao san...(finns jazz puben kvar snett mittemot riva suraya hotell?).

Hotell på Khao san  , E du ung o vill ha ös så klart man ska prova , I mitt fall som e närma sextio så föredrar jag ett lugnare område med möjligheter för o ta mig dit enkelt o snabbt gå o kolla en fem sex timmar det räcker långt. Låg mitt i smeten 2010  kanske 11 när de ockuperade gator o brände däck men det e en annan historia som jag var mitt i ett tag …..

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...