Jump to content
IGNORERAD

Aftonbladet firar nya triumfer

Wwax

Recommended Posts

Japp dessa rövhål generaliserar fritt som vanligt, alla som åker dit är svin, är du ensam man är du degenererad suicidal loser, är du Svensson göder du sexturism.

Äääähhhhhh orkar inte...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mRaAOg/svenska-par-goder-thailandsk-prostitution

"Svenska män köper sex av thailändskor för att döva sin ensamhet – samtidigt göder ”vanliga” turister sexindustrin. Genom att gå undercover som sexköpare avslöjade journalisten Joakim Medin faktorer bakom sexturism.

– Männen köper sex för att döva sin bitterhet. En del var så ensamma att de ibland talade om självmord, berättar Joakim Medin, journalist.

I boken Thailandssvenskarna wallraffar Joakim Medin i två månader på barer och nattklubbar bland svenska sexturister i Thailand. Genom att själv låtsas vara en sexturist fick han insyn i deras liv.

– Såg jag några svenskar så gick jag fram till dem och frågade om de visste något ställe där det fanns en härlig dam för natten. Sa de ja så slog jag mig ned, säger Joakim Medin.

Medin kom väldigt nära flera av männen – som efter hand öppnade sig. Det blev en djupdykning i ensamhet.

– De vittnade om att de eller andra män var väldigt deprimerade. Att man knappt inte hade några vänner och ännu mindre någon att älska eller fysiskt älska med."

Dela på andra sajter

"Ensamma män är ett problem som inte är tillräckligt utforskat – förklarar Medin. Ofta är det män från arbetarklass som inte känner sig hemma i det nya jämställda Sverige.

– Arbetarklassmän utsätts inte för samma debatter, kulturdiskussioner och läser inte samma tidskrifter som många andra. Det blir en spricka mellan dem och resten av samhället."

Den där arbetarklassen är ju lite skrämmande. 

Att det ens skrivs ord som arbetarklassmän i en av Sveriges största tidningar visar på tydlig spricka och klass-skillnad mellan journalist och samhälle.

PS. Hur liten är den där gruppen arbetarklassmän egentligen? 

Dela på andra sajter

Det är ju samma snubbe som gjorde den här fackförenings sponsrade "Welcome to sin city" förra året som nu försöker mjölka ut mer pengar ur materialet...

Att kalla sig journalist och acceptera pengar från en lobbyist organisation för att göra en undersökning med ett redan förutbestämt resultat får mig att må illa. Det är inte journalistik, det är propaganda han pysslar med.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Expressen kör samma. Avslutade mitt abbonemang med Expressen orsak Joakim Medin.

Det du söker hittar du över allt. Att döma ut ett hel folkgrupp i Asien går bra. Men att kalla någon nysvensk något i Sverige får man inte.

Dela på andra sajter

En sak har han ju rått i iallafall. När det gäller såna däringa vidriga pingpong-shower så är det mest par och "vanliga" turister som går dit...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

En sak har han ju rått i iallafall. När det gäller såna däringa vidriga pingpong-shower så är det mest par och "vanliga" turister som går dit...

Sade en kompis [emoji1]

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Peolito:

Sade en kompis emoji1.png

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Nejdå egen erfarenhet, har mer än en gång sett vilka som sitter och gapar av skräckblandad förtjusning när jag själv lämnar stället för att spy...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

2 hours ago, oskarnord said:

Expressen kör samma. Avslutade mitt abbonemang med Expressen orsak Joakim Medin.

Det du söker hittar du över allt. Att döma ut ett hel folkgrupp i Asien går bra. Men att kalla någon nysvensk något i Sverige får man inte.

Nyanländ är det senaste akademiska uttrycket för en nysvensk men det kommer säkert att ändras igen.

Under min livstid har den accepterade benämningen på en amerikansk svart person ändrats ungefär var tionde år och det blir nog detsamma med nysvenskar.
Nigger
Negro
Dark
Colored
Black
Afro american

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...