Jump to content
IGNORERAD

17 döda i thailändsk krasch


Tallviking

Recommended Posts

Tallviking

Minst 17 människor dödades när en buss körde in i ett träd i södra Thailand på fredagen, uppgav polis. Polisen trodde att föraren somnat vid ratten, eftersom vägen var platt och rak på olycksplatsen.                                                                                                               

Över 40 personer fanns i bussen, som totalförstördes i kraschen.

Den svåra olyckan inträffade i provinsen Krabi. Bussen deltog i en fordonskolonn med tolv fordon, på väg från provinsen Samut Prakarn i centrala Thailand till Phang Nga, väster om Krabi.

Krabi är en stor turistdestination, men det fanns inga omedelbara uppgifter om att utlänningar skadats i olyckan.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tröttsamt med alla trafikolyckor i los,man vågar ju knappt transportera sig inom landet. :kort:

För lite M-150 kanske.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

En Kall Tiger

Man blir inte förvånad, tvärtom, jag är istället förvånad att det inte sker fler olyckor med bussar och lastbilar.

De kör ju som om de stulit fordonen eller är med i en Canonball Run Film.

Åkte buss senast i maj från Phuket till Bangkok och efter den resan vet jag att för all framtid framöver kommer jag att flyga istället för att utmana ödet på de thailändska vägarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.nationmul...cident-in-Krabi

    17 killed, 30 injured in bus accident in Krabi 

Krabi - A chartered bus taking officials of the Samut Prakan Provincial Administrative Organization for field trips overturned here Friday morning, killing 17 and injuring 30 passengers.

The accident occurred at 6:30 am on the Phanom-Khao Tor Road in Ban Bang Hoi village in Tambon Khao Tor of Krabi's Prayphaya district.

Twelve passengers of the bus died at the scene and five more died at hospitals.

Thirty other passengers were injured and rushed to the Krabin and district hospitals nearby.

About 400 officials were travelling in 12 buses. They left Samut Prakan Thursday evening.

Police said the drive of the bus, which overturned, might doze off, causing the accident.

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Den thailändska trafiken upphör aldrig att förvåna... men det beror som sagt mycket på chauffören. Vi har väl nu sammanlagt åkt minst 2000 mil med Khun Go runt Thailand, och inte en enda olycka. Inte ens någon liten buckla.

Vad som förbluffar mig mest är när Khun Go knör sig fram i tät trafik i Chiang Mai. Jag tänker, nej nej detta går aldrig! Typ ett dasspapper mellan bilarna, men inte en skråma på någon av dom!

Jag har definitivt ingen avsikt att någonsin framföra ett fordon i Thailand. Åka buss blir det knappast heller några fler gånger.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorgligt att så många ska behöva att dö i den thailändska trafiken . Underligt att dom aldrig lär sig trafikvett

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Quote

Tröttsamt med alla trafikolyckor i los,man vågar ju knappt transportera sig inom landet. :kort:

För lite M-150 kanske.

Brukar alltid bjuda taxichauffören på en m150 när jag åker från airport till pattis.. Så han håller sig vaken  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Brukar alltid bjuda taxichauffören på en m150 när jag åker från airport till pattis.. Så han håller sig vaken  :great:

Ja, det är inget dumt tips!

Vi har alltid ett antal Carabao Daeng i kylväskan tillsammans med alla Beer Chang. Både jag och chaufför Khun Go kan hålla oss vakna ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...