Jump to content
IGNORERAD

Numera Lägenhetsinnehavare i Bangkok


stjp8729

Recommended Posts

Quote

Igår skrev kontraktet på för lägenheten..  :drinks::drinks:

Skickar med lite bilder från Lumpini Place Pinklao, lägenheten är färdig möblerad..

Ha en bra dag!

:wai:

Stort grattis till en riktigt fin lägenhet.undrar bara om du kunde köpa den i ditt eget namn och om det fanns möjlighet att pruta med tanke på att det är köparens marknad nu.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ljävligt fin lya  :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

3,300,000 thaipengar, hur mycket är det i en riktig valuta? hehe

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Reagerade lite på den gammalmodiga TVen och billiga soffan men har man råd att köpa en lägenhet så går det ju och åtgärda.

(Är lite avundsjuk bara)

Lycka till:-)

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Grattis, undrar också lite över de omkostnader som finns, hur mycket i månaden för allt runt omkring blir det?

De brukar skriva ut priset för det per kvm.

Funderar på att köpa i pattis, för där kan man som utlänning köpa till 100% ägarskap, och avbetalning utan säkerhet.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Man kan som utlänning äga 100% av en äganderätt lägenhet (condominium), men bara 49% av totala ytan får ägas av utlänningar.

3.3 miljoner är ett fint pris tycker jag. Man får betänka att man jämför priset med Sverige ska man jämföra med en skuldfri förening, eftersom alla ev. lån ligger på innehavaren i Thailand.

Servicekostnaderna brukar också vara ganska bra på condominiums i Thailand.

Och grattis till en fin lägenhet!

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

en lägenhet, eller condo som de säger, är inga problem att äga 100% för en utlänning. Så länge som majoriteten av lägenheterna i komplexet ägs av thai.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till lägenheten! Snygg!

Men är 800 000 SEK verkligen billigt? Är det permanent bostad eller är det bara en lägenhet du ska äga och sedan hyra ut när du inte är på plats?

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till lägenheten! Snygg!

Men är 800 000 SEK verkligen billigt? Är det permanent bostad eller är det bara en lägenhet du ska äga och sedan hyra ut när du inte är på plats?

Var tänkt att ha som en "fast plats" i BKK då jag åker dit ca 10 gånger per år. Men nu ändrades allt och lägenheten skall säljas. Letar nytt större boende och då gärna hus i området runt Suvarnabhumi Airport, att åka till jobbet från lägenheten tar mellan 20 minuter till 2 timmar enkel väg beroende trafiken, och det är på tok för jobbigt i längden.

Flyttar till BKK nästa vecka! :clapping::dance::dance1::wai::D

Have a nice day!

:great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...