Jump to content
IGNORERAD

English citizen Facing Death Sentance In Laos. (Gravid tjej på 20 år)


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Quote

Hade hon fått skylla sig själv då också ifall hon blivit våldtagen/sexuellt utnyttjad under häktningstiden om hon blivit frikänd från smugglingsanklagelserna?

Att man skall bli friad från dessa anklagelser finns väl egentligen inte i dessa länder? Samma sak som jag menade med mitt tidigare inlägg om vakten, han kan inte offras om det nu skulle vara en av lägre rang, för då har Laos ljugit om personalen.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 128
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    15

  • Baa

    14

  • Farang

    12

  • MaiChai

    11

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Men i det här fallet är det okej för att hon skulle tagit med i beräkningen att bli våldtagen av vakterna eftersom Laos är ett u-land? Hon få skylla sig själv helt enkelt.

Sen ska det poängteras att när barnet blev till var hon häktad som misstänkt för smuggling, inte dömd för någonting. Hade hon fått skylla sig själv då också ifall hon blivit våldtagen/sexuellt utnyttjad under häktningstiden om hon blivit frikänd från smugglingsanklagelserna?

"Som man bäddar får man ligga" var det ja...

Gå och lägg Dig Då, eller skämta om detta är ju inte så c'omilfaut (eller hur det stavas).

Brott bestraffas oftast i de länder de begåtts i, Jo, kanske hon underskattat Laotisk tullpolis!

Har Du fortfarande inte läst vad jag skrivit.  VÅLDTÄKT ÄR OCH KOMMER ALDRIG ATT VARA O'KAY.

Baa (nu skriker jag snart)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Farang,

visst kan man frias från dessa anklagelser även i sydostasien. Det finns två bergsäkra sätt.

1: Ha tillgång till en rejäl hög med USD som man kan undvara.

2: Ha "kontakter" inom myndigheter, antingen på plats eller i hemlandet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Farang,

visst kan man frias från dessa anklagelser även i sydostasien. Det finns två bergsäkra sätt.

1: Ha tillgång till en rejäl hög med USD som man kan undvara.

2: Ha "kontakter" inom myndigheter, antingen på plats eller i hemlandet.

Jo den varianten ja. ;)

Men du fattade vad jag menade :)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa,

har jag någonstans skrivit att hon inte ska straffas för smugglingen?

Det jag vänder mig emot är att hon uppenbarligen har blivit våldtagen/sexuellt utnyttjad i fängelset och kommer att föda ett oönskat barn inne på ett fängelse i ett land som saknar ordentlig sjukvård.

Men det får man tydligen räkna med...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Baa,

har jag någonstans skrivit att hon inte ska straffas för smugglingen?

Det jag vänder mig emot är att hon uppenbarligen har blivit våldtagen/sexuellt utnyttjad i fängelset och kommer att föda ett oönskat barn inne på ett fängelse i ett land som saknar ordentlig sjukvård.

Men det får man tydligen räkna med...

Bäste skribent, jag uppskattar dina journalistiska talanger, men att förstå eller som jag tolkar Dina inlägg mot mig så är inte förståelse för andra MPR ares tankar lika framstående, eller är din akademiska hjärna spärrad mot "vanligt språk".

  NEJ. DET SKALL MAN INTE behöva räkna med. 

Hoppas det är sista gången jag behöver upprepa detta! Capish.

Det va ju bra att vi va överens om hon i alla fall är en brottsling, och som sådan utgår jag ifrån att man är beredd att ta sitt straff om man torskar, eller?

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

men du Baa, tyckte du det var ok att hon blev våldtagen? :P

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

men du Baa, tyckte du det var ok att hon blev våldtagen? :P

Ja så länge det va av den helige anden så :dance1: .

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

"vanligt språk".

Capish.

Mr. Isaans svar pa T. Soprano,

Det var nog klokt att satta vanligt sprak inom parantes. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som att den här tråden är ett praktexempel på då alla egentligen tycker ungefär likadant men ändå sitter och ordmärker, böjer, vrider och vänder på alla påståenden så att det ska kunna förvrängas eller misstolkas. Speciellt om det handlar om ett påstående från någon gammal antagonist i andra ämnen.

Skulle gärna ha deltagit själv men eftersom alla verkar tycka precis som jag så blir det ju inte speciellt roligt. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Verkar som att den här tråden är ett praktexempel på då alla egentligen tycker ungefär likadant men ändå sitter och ordmärker, böjer, vrider och vänder på alla påståenden så att det ska kunna förvrängas eller misstolkas. Speciellt om det handlar om ett påstående från någon gammal antagonist i andra ämnen.

Skulle gärna ha deltagit själv men eftersom alla verkar tycka precis som jag så blir det ju inte speciellt roligt. :)

Hmmm..

Jag tycker jätteolika emot vissa andra i denna tråden

Och det är väl man använder stora bokstäver antar jag.

Men annars tycker jag rätt lika, förutom med de olika medlemmarna som inte tycker lika som jag, och de tycker alltid fel...typ.liksom

Eller?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Kim. Heder åt din klarsynthet ! :great:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, småbananer?

Vad jag tycker om Tallibaner har väl inte med tråden att göra. Det är väl en viss skillnad att "frivilligt" smuggla knark än att råka vara född i fel land.

Dessutom förbehåller jag mig rätten att tycka att lagar och förordningar skall upprätthållas, må vara under så mänskliga förhållanden som möjligt.

Håller med Kim. En massa kverulans i onödan. De flesta (hoppas jag i alla fall) ogillar uppenbart knarklangning och våldtäkt, end of story.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Så, om jag förstår Dig rätt så är det inget svårare brott begånget om man "bara" smugglar knark,

spinnofeffekten som rån, inbrott och dylikt finns väl inte heller.

Förklara gärna hur du kom till den slutsatsen. Du får använda mina tidigare inlägg, diagram eller

kulram till din hjälp. Valet är ditt men försök hålla förklaringen logiskt sammanhängande.

Quote

Att den stackars smugglerskan blivit gravid via våld eller frivilligt sex vet varken Du eller jag, och

ärligt talat, som man bäddar får man ligga. Att begå brott skall straffas.

Detta innebär inte att jag acceptera våldtäkt, eller våld människor emellan överhuvudtaget.

Jag är ledsen.. men jag fattar fortfarande inte.. "som man bäddar får man ligga" och "innebär

inte att jag accepterar våldtäkt" går lixom inte ihop logiskt. Hur ska du ha det?

Ska hon ligga som hon bäddat (i det här fallet i den binge hennes fångvaktare bäddat)?

Eller är det synd att hon tvingas ligga med honom? Snälla bestäm dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla herr Buzz, lägg ner, tycker Du inte att man ska i fängelse för knarklangning har jag intet mer att tillägga, kan man inte få ha ett syftningsfel i en tråd? Jag menar, vilket Du med Din självutnämnda intelligens borde fattat, att begår man ett brott kan man hamna i fängelse, som man bäddar.. Inte att  man ska räkna med att, Dina ord , bli våldtagen alt. sexutnyttjad

Slut för mig i denna tråd där det tenderar ju bara till bara en massa skitsnack om det som (fortfarande hoppas jag) de flesta tycker är ett brott, nämligen knarklangning.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad bra Herr Baa.. du kan ju! :right:

Framöver rekommenderar jag att du försöker syfta till rätt sak direkt så slipper vi sådana här missöden.

Det torde inte vara så svårt för dig. Såsom vuxen har du ju haft några års träning.

Till skillnad från oss lammkött alltså. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och.. föressten.. det där med kulramen och diagrammen kan du ju fortfarande försöka dig på om du har lite tid över. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och.. föressten.. det där med kulramen och diagrammen kan du ju fortfarande försöka dig på om du har lite tid över. :)

Leksaker överlåter jag till er barnungar.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Är det klarlagt att hon blivit våldtagen? Kan det vara att hon mutat till sig besök under tiden hon var häktad?  Innan fakta har konstaterats så kan vi här debattera i oändlighet. Några kan tillochmed bli bittra forum fiender :yes:

Innan jag vet fakta kommer jag förbli neutral. Men jag ska klargöra att jag är helt emot narkotika och allt vad det innebär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Några kan tillochmed bli bittra forum fiender :yes:

Då tar man nog forum på lite för stort allvar :)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Då tar man nog forum på lite för stort allvar :)

Ja eller hur :dance1:  

Men ibland kan man ana sådant :whistle:   Och då blir det ju extra kul att läsa :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Leksaker överlåter jag till er barnungar.

Ok, vad bra. Vi har ju iaf fortfarande nytta av dem. :)

Förklara bara gärna hur du kom fram till slutsatsen att jag inte tycker att heroinsmuggling är

ett svårare brott och att följdbrott i narkotikans spår inte skulle finnas.

Det är ok att svara att du tänkte fel med. Sånt händer även de vuxna förstår du. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

BanFang,

nu har jag inte besökt några fängelser i Laos men med hänsyn till de jag besökt i Thailand, Malaysia, Singapore, Burma och Kambodja så ser det inte ut som om man speciella "knullrum" för eventuella pojkvänner/äkta makar. Men Laos är kanske annorlunda?

Till och med brittiska ambassaden har haft svårt att få träffa henne i fängelset. Sen kan fundera på om hon nu hade kunnat muta in sin "pojkvän" för en herdestund i fängelset, vore det inte bättre att lägga de pengarna på att få vakterna och glömma att låsa porten en stund?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej MaiChai.

Jag har alltid upplevt dig som en opartisk och bra röst i Thailand. Men ditt senaste svar tyder nog på att du har en lite för hög alkoholförtäring :yes:

Välkommen imorgon igen.

Jag tycker fortfarande att du har bra åsikter och bra thai information.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...