Jump to content
IGNORERAD

English citizen Facing Death Sentance In Laos. (Gravid tjej på 20 år)


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Quote

Tänk vad minnet kan svikta ibland!

Om det där var till mig så är minnet väck från samma sekund som smällen, samt att jag har bara några fragment efteråt fram tills snuten knackade på dörren. Så visst kan det svikta, men mig veterligen så var jag den ende här som var där när det hände, så vad minns du?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 128
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    15

  • Baa

    14

  • Farang

    12

  • MaiChai

    11

Mest aktiva i denna tråd

Har man begått ett brott och suttit av sin strafftid så har man också tagit sitt straff och försonat sitt brott och då har man också samma rättigheter och skyldigheter som alla andra enligt lag.

Om man ska vara dömd för resten av sitt liv ska alla som begått brott ha livstids fängelse men så fungera det inte i ett rättssamhälle.

Och tur är väl det för hur skulle det fungera..

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Helt rätt. men även under den tid man avtjänar sitt straff han man rättigheter och skyldigheter som alla andra. Åtminstonde i teorin

Tyvärr visar verkligheten att så inte alltid är fallet i många länder med varierande grad

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådärja .. lite pang pang i tråden :)

Born62,

Papperstigrarna! Åh fan... den känner man till och har läst.

Men det var ett gäng år sedan så man har ju nästan glömt allt.

Starkt av dig att komma ut med det offentligt här på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Baa,

om jag förstår dig rätt så är det okej att bli våldtagen/sexuellt utnyttjad av fångvaktarna bara för att kvinnan i fråga försökte smuggla knark?

Då förstod Du alldeles FEL.

Men om någon dömts för narkotikabrott så är tyvär världen väldigt olik beroende på var man torskar, kan Du vara 100% säker på att hon är våldtagen och inte bytt sextjänst mot något annat åtråvärt i fängelset? Eller menar Du rent hypotetiskt?

Ingen människa skall våldtagas, någonstans, PUNKT.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

kan Du vara 100% säker på att hon är våldtagen och inte bytt sextjänst mot något annat åtråvärt i fängelset?

Ah... ett litet sexbyte mot kanske en filt? Eller mat utan loskor i? Vad är det att orda om? Är inte det normalt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ah... ett litet sexbyte mot kanske en filt? Eller mat utan loskor i? Vad är det att orda om? Är inte det normalt?

Jo. i Thaifängelsen, men inte i Din välansade värld där allt är rosenrött, om det nu beror på för mycket "ofarliga" droger eller nåt.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Quote

Konstigt att inga av alla dessa regeringar insett det som Atom insett ?

Nu argumenterar du pa precis samma satt som MPR's roda sprakror; argumenten tryter och ingen haller med dig, da forvranger du det "motstandarna" sagt for att sjalv vinna sympatier.

Jag tycker absolut inte att heroin eller andra tunga droger ska legaliseras. Produktion, smuggling och langning ska givetvis vara brottsligt. Vad jag sade ar att nar man jamfor hur manga narkotika- och alkoholbrott som begas sa maste man ha i atanke att heroin kostar ofantligt mycket mer sa en stor del av brotten ar for att finansiera missbruket. Om man kunde fa sig en sil for en 20:a sa begicks sakert farre brott men fragan ar vad priset skulle bli i form av ett storre antal missbrukare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jo. i Thaifängelsen, men inte i Din välansade värld där allt är rosenrött, om det nu beror på för mycket "ofarliga" droger eller nåt.

Nämen ser man på... ett litet försök att håna från sankte Per! Akta akta... inte häda! :)

Sexutbyte mot mat utan loskor är inget att orda om i min välansade värld?

Eftersom den går i rosenrött? Förvirrat... eller är du missförstådd igen?

Ledsen att jag inte fattar men jag har inte inträtt rätt åldersepok för att hänga med i

dina språkliga och intellektuella utflykter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Om det där var till mig så är minnet väck från samma sekund som smällen, samt att jag har bara några fragment efteråt fram tills snuten knackade på dörren. Så visst kan det svikta, men mig veterligen så var jag den ende här som var där när det hände, så vad minns du?

Det var inte riktat till dig Farang...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tror du världen skulle se ut med jättebillig laglig heroin i varenda seven-eleven ?

broder tuk tuk skulle ligga risigt till  :whistle:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nämen ser man på... ett litet försök att håna från sankte Per! Akta akta... inte häda! :)

Sexutbyte mot mat utan loskor är inget att orda om i min välansade värld?

Eftersom den går i rosenrött? Förvirrat... eller är du missförstådd igen?

Ledsen att jag inte fattar men jag har inte inträtt rätt åldersepok för att hänga med i

dina språkliga och intellektuella utflykter.

Njaaa hade väl inte förväntat mig det heller, men var inte orolig, Du kanske blir vuxen en dag Du med, var bara försiktig med vad Du inhalerar, det kan i värsta fall slå sig på något vitalt organ.

Så, om jag förstår Dig rätt så är det inget svårare brott begånget om man "bara" smugglar knark, spinnofeffekten som rån, inbrott och dylikt finns väl inte heller.

Att den stackars smugglerskan blivit gravid via våld eller frivilligt sex vet varken Du eller jag, och ärligt talat, som man bäddar får man ligga. Att begå brott skall straffas.

Detta innebär inte att jag acceptera våldtäkt, eller våld människor emellan överhuvudtaget.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Att den stackars smugglerskan blivit gravid via våld eller frivilligt sex vet varken Du eller jag, och ärligt talat, som man bäddar får man ligga. Att begå brott skall straffas.

Detta innebär inte att jag acceptera våldtäkt, eller våld människor emellan överhuvudtaget.

MVH

Baa

Nu skriver du ju precis som att du tycker valdtakten ar forsvarbar i detta fallet - eller vad menar du med "som man baddar far man ligga"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu skriver du ju precis som att du tycker valdtakten ar forsvarbar i detta fallet - eller vad menar du med "som man baddar far man ligga"?

Att man kanske ska fundera ett snäpp till innan man torskar för knarksmuggling i Asien, eller att syssla med knark överhuvudtaget, men att det är lite tuffare i Aiatiska fängelser är väl ingen nyhet.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Då förstod Du alldeles FEL.

Men om någon dömts för narkotikabrott så är tyvär världen väldigt olik beroende på var man torskar, kan Du vara 100% säker på att hon är våldtagen och inte bytt sextjänst mot något annat åtråvärt i fängelset? Eller menar Du rent hypotetiskt?

Ingen människa skall våldtagas, någonstans, PUNKT.

Baa

De Laotiska myndigheterna hävdar att hon hållits häktad i ett fängelse där det bara sitter kvinnor som bevakas av kvinnor sedan 8 månader tillbaka, hur fasen har det då gått till för henne att bli gravid i den omgivningen efter 3 månader? Har någon köpt en påse sperma på marknaden och inseminerat henne?

Det är givetvis en högre tjänsteman som gjort henne gravid, hade det varit en vanlig vakt hade han offrats som syndabock. Sen om han kanske lockade med ett "frisläppande" mot sexuella tjänster vet vi ju inte men att det gick snett kan vi konstatera.

Hur hade du reagerat om en thaitjej i Sverige utsatts för samma sak i häktet?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

De Laotiska myndigheterna hävdar att hon hållits häktad i ett fängelse där det bara sitter kvinnor som bevakas av kvinnor sedan 8 månader tillbaka

hade det varit en vanlig vakt hade han offrats som syndabock.

Med dom förutsättningarna så borde den vanliga vakten vara en hon.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur hade du reagerat om en thaitjej i Sverige utsatts för samma sak i häktet?

Ovanstående citat  MaiChai   

Förstår inte frågan riktigt om den var ämnad till mig. Om Du läser vad jag skrev tidigare, våldtäkt eller annat våld är inte acceptabelt. PUNKT. Svaret blir därmed, lika fördömmande. Capish.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att begå brott skall straffas.

Herr Bäää, det ställningstagandet innebär att du tycker det var helt rätt att talibanerna straffade flickor eller lärare som gav dessa flickor en möjlighet till skolgång.

Tallibananen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har väl Herr Banarne ändå halkat på sitt eget skal.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad Banarne säger är väl det att vem bestämmer vad som är ett brott, och hur skall det "brottet" straffas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Skall jag tolka detta som att du har ändrat dig ..

Oskalade Arne

Om vadå?  Hade för mig att detta inte handlade om talibaner utan om ett narkotikabrott i Laos, och där gäller Laotiska lagar vilket Du gillar det eller ej. 

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Bäää, vi tar det igen ...

Ni skriver:

...och ärligt talat, som man bäddar får man ligga. Att begå brott skall straffas.

Jag frågar:

.det ställningstagandet innebär att du tycker det var helt rätt att talibanerna straffade flickor eller lärare som gav dessa flickor en möjlighet till skolgång?

Jag förtydligar:

Det var alltså ett brott att undervisa tjejer och med ditt rättesnöre att brott skall straffas så undrar jag alltså om du tyckte det var ok?

I Afghanistan gällde ju afganska lagar skapade av talibanerna. Svamla inte utan svara på frågan.

Övertydlige Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur hade du reagerat om en thaitjej i Sverige utsatts för samma sak i häktet?

Ovanstående citat  MaiChai   

Förstår inte frågan riktigt om den var ämnad till mig. Om Du läser vad jag skrev tidigare, våldtäkt eller annat våld är inte acceptabelt. PUNKT. Svaret blir därmed, lika fördömmande. Capish.

Baa

Men i det här fallet är det okej för att hon skulle tagit med i beräkningen att bli våldtagen av vakterna eftersom Laos är ett u-land? Hon få skylla sig själv helt enkelt.

Sen ska det poängteras att när barnet blev till var hon häktad som misstänkt för smuggling, inte dömd för någonting. Hade hon fått skylla sig själv då också ifall hon blivit våldtagen/sexuellt utnyttjad under häktningstiden om hon blivit frikänd från smugglingsanklagelserna?

"Som man bäddar får man ligga" var det ja...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...