Jump to content
IGNORERAD

Bye bye Thai !


Captain Morgan

Recommended Posts

På Spåret igår och nu Vinterstudion hela helgen, idag start av Tour de Ski. Världens bästa public service levererar återigen. Tack SVT.  😍😎

 

 
IMG_20191228_181656.thumb.jpg.362119abc9cb4a24efe5fae132c82558.jpg
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 233
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    26

  • Soengsang

    26

  • broder tuk tuk

    16

  • Tommy

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev spooncreek:

På Spåret igår och nu Vinterstudion hela helgen, idag start av Tour de Ski. Världens bästa public service levererar återigen. Tack SVT.  😍😎

 

 
IMG_20191228_181656.thumb.jpg.362119abc9cb4a24efe5fae132c82558.jpg

Vore det inte rättvist att den kanalen var kodad och dem som ville se betalar för det?

Jag hade betalat för att kunna se JVM, utan tvekan.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Soengsang said:

Vore det inte rättvist att den kanalen var kodad och dem som ville se betalar för det?

Jag hade betalat för att kunna se JVM, utan tvekan.

 Rättvist...hmmm....fundera lite.....Svar näääää.

 

Public Service är en bra uppfinning som finns i de flesta upplysta länder. Just med stora sportevenemang kunde man göra som i en del andra länder, att de måste sändas i public service. De där betalväggarna...jag är ledsen att vara den som upplyser dig, men betalar du till dem, så hamnar pengarna hos storfinansen. Och dom gillar du ju uppenbarligen inte 😉.

 

Knäpp på burken nu, snart ska Ebba ut och jaga Therese. Bara kvarten till start.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tallviking:

Som så många andra "Greta-haters" missar du hela den enorma skogen bara för att det står en liten grön planta framför......

 

Låt inte ditt hat förblinda dig

 

Och lägg inte energi på varför jag har annan åsikt än dig. fråga dig stället varför stora organisationer, stater, myndigheter, regeringar etc etc världen över gillar det hon gör och budskapet bakom. Fixera dig inte vid enskild personer utan lyft blicken och försök se budskapet bakom och helheten.....

Lite tråkig inställning att alla som inte håller med sprider hat. Verkligt smörjmedel för en nyanserad debatt....

 

Dessutom är det ganska trist att folk inte vet vad hat är längre. Ganska lagom irriterande när tonåringar kör med "Jag hatar dig!!!!", men att äldre herrar som anser sig vara lite förmer än andra inte har koll är anmärkningsvärt. Jag kan dock ge ett litet tips, att inte hålla med är inte att hata.

 

Nu är jag väl i spamfiltret hos adressaten av denna kommentar, men han kanske smygläser.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Lite tråkig inställning att alla som inte håller med sprider hat. Verkligt smörjmedel för en nyanserad debatt....

Var lite så jag tänkte också, men den inställningen går som en röd tråd igenom hela debatten.

Hatare

Rasister

Förnekare

Ja listan kan göras oändligt lång.

Ofta tar de till dessa ord då de inte har vettiga svar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Soengsang:

Var lite så jag tänkte också, men den inställningen går som en röd tråd igenom hela debatten.

Hatare

Rasister

Förnekare

Ja listan kan göras oändligt lång.

Ofta tar de till dessa ord då de inte har vettiga svar.

Genom att använda överdrivet kraftiga epitet om motståndaren, så positionerar man personer utan att behöva använda riktiga argument.

Det sista säger jag inte att det händer här på MPR (eller hur....), dock händer det förstnämnda ofta. Det är ju rivigare att säga att nån hatar tex Greta än att säga att personen inte håller med.

 

För tydlighetens skull bör jag väl tillägga att detta är ett inlägg i den allmänna debatten, inte Greta-debatten. Greta är (i min mening) ganska imponerande och har nog en ljus framtid, hon har både visat engagemang och skaffat sig kontakter. Detta säger dock ingenting om i vilken utsträckning jag hatar, älskar eller är likgiltig till henne som person, troligtvis är ingen av dessa känslor särskilt framträdande i mitt fall om henne.

 

PS: En sista sak som kan vara irriterande (för en sån som jag) är när gamla gubbar kallar sina gamla fruar och sambos för "tjejen". Men det är bara jag det.....

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tallviking:

Som så många andra "Greta-haters" missar du hela den enorma skogen bara för att det står en liten grön planta framför......

 

Låt inte ditt hat förblinda dig

 

Och lägg inte energi på varför jag har annan åsikt än dig. fråga dig stället varför stora organisationer, stater, myndigheter, regeringar etc etc världen över gillar det hon gör och budskapet bakom. Fixera dig inte vid enskild personer utan lyft blicken och försök se budskapet bakom och helheten.....

 

För politiker så handlar det främst om en outsinlig skattekälla, för andra pengar, inflytande och makt.

 

Är nog f.ö. få som hatar Greta. Googla lite på Extinction rebellion, som influerar Greta, så kanske du får ett hum varför vissa inte gillar budskapet. Vill man stoppa världen och sånt som gör livet enklare/roligare/mer produktivt för alla så får man nog annars räkna med lite motstånd vare sig man är 16 eller 61. Världen är ju inte hennes bara för att hon är 16, eller hur?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev frogfish:

 

PS: En sista sak som kan vara irriterande (för en sån som jag) är när gamla gubbar kallar sina gamla fruar och sambos för "tjejen". Men det är bara jag det.....

:rotfl:

Inte bara du......

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-12-27 at 13:03, skrev Soengsang:

Nä, för nu stjäl de 108,50 kr/mån för public service, av alla oavsett.

1% av din beskattningsbara inkomst upp till 1300kr/år 

 

5 timmar sedan, skrev Boa52:

Tvångsskatt😯 förut var det bara dom som var lojala med alla andra som betala, nu blir dom som alldrig bet helt klart sur

varför ska jag betala, ser alldrig på TV, Dj lögn

Passar mej perfekt!

Tidigare fick jag surt betala TV-licens, nu slipper jag!

Skönt att inte ha några inkomster, som skatteverket känner till!

 

Tror nog att @andrejsdenruskige håller med?

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tommy:

Skönt att inte ha några inkomster!

Hur överlever man utan inkomst?

Hur blir det med pensionen?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte inte på det...

 

Har en pensionsplan:

Planerar att råna en bank eller liknande eller kanske slå en miljöpartist-/sosse-politiker på käften, ordentligt, så att jag får statsfinansierat boende med flera mål mat om dagen, fri TV och ett eget litet rum att mysa i.

Fast om rånet lyckas och jag kommer undan, så kanske jag drar mej till Thailand istället!

Det är alltid bra att ha en plan!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev SatanG:

 så får man nog annars räkna med lite motstånd vare sig man är 16 eller 61.

Jag är övertygad om att Greta pallar med motstånd och inget som hon lipar över att hon får heller. Själv tycker jag dock att det "motstånd" i form av förvrängda foton på henne som inte sällan florerar här på forumet är lågt och bortom allt vett och sans. Den där hon får smisk på rumpan av Hans Scheike är ett svårslaget bottenrekord enligt min mening och då spelar det ingen roll om hon är 16 eller 61.

Att sen den ena konspirationsteorin om henne värre än den andra framställs och accepteras som styrkta fakta är ju mer regel än undantag här på MPR.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag är övertygad om att Greta pallar med motstånd och inget som hon lipar över att hon får heller. Själv tycker jag dock att det "motstånd" i form av förvrängda foton på henne som inte sällan florerar här på forumet är lågt och bortom allt vett och sans. Den där hon får smisk på rumpan av Hans Scheike är ett svårslaget bottenrekord enligt min mening och då spelar det ingen roll om hon är 16 eller 61.

Att sen den ena konspirationsteorin om henne värre än den andra framställs och accepteras som styrkta fakta är ju mer regel än undantag här på MPR.

Precis! Hans har ju gått bort och jag tycker inte att man skall kasta skit på de döda, de kan ju inte försvara sej...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
40 minuter sedan, skrev Tommy:

 

Passar mej perfekt!

Tidigare fick jag surt betala TV-licens, nu slipper jag!

Skönt att inte ha några inkomster, som skatteverket känner till!

 

Tror nog att @andrejsdenruskige håller med?

 

 

MVH

Nu är det bara bredband och telefoni som ska in på skattsedeln. 
Vad vi tar tag i efter det, vet jag inte. 

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag är övertygad om att Greta pallar med motstånd och inget som hon lipar över att hon får heller. Själv tycker jag dock att det "motstånd" i form av förvrängda foton på henne som inte sällan florerar här på forumet är lågt och bortom allt vett och sans. Den där hon får smisk på rumpan av Hans Scheike är ett svårslaget bottenrekord enligt min mening och då spelar det ingen roll om hon är 16 eller 61.

Att sen den ena konspirationsteorin om henne värre än den andra framställs och accepteras som styrkta fakta är ju mer regel än undantag här på MPR.

 

Andras konspirationsteorier är väl lika mycket värda som gretas.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Andras konspirationsteorier är väl lika mycket värda som gretas.

 

/ SatanG

Fel!! I jante/sosse Sverige så har alltid ”rätt” åsikter trumf på hand.  

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Andras konspirationsteorier är väl lika mycket värda som gretas.

 

/ SatanG

Nja, Greta stöder sig på vetenskapen och konspirationsteoretiker stöder sig på fria fantasier, egna eller andras.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Fritz:

Nja, Greta stöder sig på vetenskapen och konspirationsteoretiker stöder sig på fria fantasier, egna eller andras.

Det där inlägget säger väl allt, inte ens värt att motsäga eller diskutera.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Fritz:

Nja, Greta stöder sig på vetenskapen och konspirationsteoretiker stöder sig på fria fantasier, egna eller andras.

Den där vetenskapliga undersökningen om stulna barndomar skulle jag vilja läsa...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Benriach:

Den där vetenskapliga undersökningen om stulna barndomar skulle jag vilja läsa...

Var det den som stals av PR byrån bakom henne? 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Fritz:

Nja, Greta stöder sig på vetenskapen och konspirationsteoretiker stöder sig på fria fantasier, egna eller andras.

 

Ja du tror det ja.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Fritz:

Nja, Greta stöder sig på vetenskapen och konspirationsteoretiker stöder sig på fria fantasier, egna eller andras.

Det finns ganska många rapporter i ämnet som kallas vetenskapliga och som spretar en hel del i sin slutsats.

Ganska imponerande av en skolskolkande 16-årig tjej att veta vilka av dessa vetenskapliga rapporter, som är de rätta.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

Jag är övertygad om att Greta pallar med motstånd och inget som hon lipar över att hon får heller. Själv tycker jag dock att det "motstånd" i form av förvrängda foton på henne som inte sällan florerar här på forumet är lågt och bortom allt vett och sans. Den där hon får smisk på rumpan av Hans Scheike är ett svårslaget bottenrekord enligt min mening och då spelar det ingen roll om hon är 16 eller 61.

Att sen den ena konspirationsteorin om henne värre än den andra framställs och accepteras som styrkta fakta är ju mer regel än undantag här på MPR.

Det är sällan jag ser dig reagera över all den skit Åkesson eller sådana som Lamotte och Bali får utstå. Men då är det ju förstås den goda sidan som står för hatet.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Jive:

Det finns ganska många rapporter i ämnet som kallas vetenskapliga och som spretar en hel del i sin slutsats.

Ganska imponerande av en skolskolkande 16-årig tjej att veta vilka av dessa vetenskapliga rapporter, som är de rätta.

Jag tror att hon stöder sig på dom ca: 97% av rapporterna som spretar åt ungefär samma håll. Det håll som dom övriga 3 procenten spretar åt har ju sitt absoluta stöd här på MPR. Om du sedan menar att hon kom efter i skolan pga sitt strejkande så kan jag upplysa dig om att hon klarade skolan galant, här är hennes slutbetyg från nian.

  • Bild: A
  • Biologi: A
  • Engelska: A
  • Fysik: A
  • Geografi: A
  • Hem- och konsumentkunskap: B
  • Historia: A
  • Idrott och hälsa: B
  • Kemi: A
  • Matematik: A
  • Moderna språk, franska: A
  • Musik: A
  • Religionskunskap: A
  • Samhällskunskap: A
  • Slöjd: A
  • Svenska: B
  • Teknik: A

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/928450-greta-thunberg-har-slutat-grundskolan-har-ar-hennes-topp-betyg

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Mankan:

Det är sällan jag ser dig reagera över all den skit Åkesson eller sådana som Lamotte och Bali får utstå. Men då är det ju förstås den goda sidan som står för hatet.

Ja, eller på förvrängda bilder på Donald Trump...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...