Jump to content
IGNORERAD

Bye bye Thai !


Captain Morgan

Recommended Posts

8 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Man kan nog leva billigare än så. Jag ser att herrn’ lyxar till det onödigt mycket. 

Jo jag vet, men man vill ju gärna unna sig lite extra 😋

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 233
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    26

  • Soengsang

    26

  • broder tuk tuk

    16

  • Tommy

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Att bo i ett sunkrum för 4000/mån och äta för 100 Bath/dag

 

Det är inget liv och då kan man lika gärna lägga sig ner och dö på en gång 😉

 

Varför det?

 

Sparar man in pengar på mat och boendet finns det ju mycket annat att lägga pengarna på som gör en glad.

 

Kanske en thaidam som kan massera kroppen på kvällarna?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Varför det?

 

Sparar man in pengar på mat och boendet finns det ju mycket annat att lägga pengarna på som gör en glad.

 

Kanske en thaidam som kan massera kroppen på kvällarna?

 

BTT

Vad ska man ha frugan till då?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Varför det?

 

Sparar man in pengar på mat och boendet finns det ju mycket annat att lägga pengarna på som gör en glad.

 

Kanske en thaidam som kan massera kroppen på kvällarna?

 

BTT


Räcker inte pengarna till det så kanske man bör stanna hemma och leva på sitt socialbidrag

Link to comment
Dela på andra sajter

"Festa till det på Kiss" - det är till att ha pretentioner.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Varför det?

 

Sparar man in pengar på mat och boendet finns det ju mycket annat att lägga pengarna på som gör en glad.

 

Kanske en thaidam som kan massera kroppen på kvällarna?

 

BTT

vad ska Berit säga om det? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Naam jai:

vad ska Berit säga om det? 😉

Hon får ju en ledig kväll så hon blir nog nöjd.:rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Naam jai:

många år sedan, men denna svit gick att hyra för 100 Baht/natt... el 2000 månad tror jag det var 😉

 

 

image.png.294293bbf8fc289c48e542c7c4d0a127.png

 

Är det du Daffy? eller bodde ni bara på samma ställe?😋

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
12 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Vad ska man ha frugan till då?

 

Frugan kanske har tappat lusten till att massera?

 

Vissa frugor gör ju det med åren.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Frugan kanske har tappat lusten till att massera?

 

Vissa frugor gör ju det med åren.

 

BTT

Använder väl händer och fingrar till annat kanske om inte gubben hjälper till:D.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Frugan kanske har tappat lusten till att massera?

 

Vissa frugor gör ju det med åren.

 

BTT

Tja DET har du ingen erfarenhet av eller har du googlat nu igen😀

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Frugan kanske har tappat lusten till att massera?

 

Vissa frugor gör ju det med åren.

 

BTT

Hur många fruar vilar ditt statistiska underlag på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
On 10/1/2019 at 5:31 PM, broder tuk tuk said:

 

Varför det?

 

Sparar man in pengar på mat och boendet finns det ju mycket annat att lägga pengarna på som gör en glad.

 

Kanske en thaidam som kan massera kroppen på kvällarna?

 

BTT

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 10/1/2019 at 12:44 PM, samet said:

Cut

Så, det är inga problem att leva i Thailand för 25.000 THB/månad. Men det är heller inga problem att leva för 150.000 THB/månad utan några speciella utsvävningar. Skick/nivå på bostad, fordon, skola osv... kostar. 

Cut

25,000 Baht/månad? Med betalt boende och inga ungar? Nemas problemas. Så levde vi i flera år och kan lätt göra det igen. Dock inget jag vill göra.

 

Jag köper 10 importerade craft beer varje vecka och 30 dosor importerat snus varje månad; det är 11,000 Baht redan där. Självklart kan jag gå tillbaka till Singha och knåpa eget snus; då är jag nog nere på 3,000 Baht på sins. 3,000 Baht på el, telefon och internet gör att vi fortfarande har 19,000 Baht kvar och drygt 600 Baht om dagen när man får en Khao Man Gai för 35 Baht är givetvis inga problem. Som sagt, "been there, done it".

 

En dryg miljon på dotterns skola och extra tuition, en miljon till på en sommarresa med studier i USA och en vinterresa till Sverige och Lappland (kanske också är Sverige?), samt en miljon på pensionsavsättningar och lite vardagslyx. Inte nödvändigt för att vare sig överleva eller leva men något jag idag helst inte avstår.

 

Jag siktar på 100,000 i månaden i dagens penningvärde när jag går i pension. 50,000 i månaden plus 400,000 i resebudget. Man behöver inte resa för att leva men jag lever för att resa.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-10-01 at 04:24, skrev broder tuk tuk:

 

Det gör man till och med i Pattaya.

 

Man kan hitta ett hyfsat rum för ca 4000 baht i månaden och äter man sen enbart thaimat kommer man undan med ca 3000 baht i månaden sen kan man ju festa till det med lite mat en gång i veckan på Kiss food and drink.

 

Dricker man varken öl eller sprit så sparar man in mycket pengar plus att man inte hittar på dumheter som att lösa ut sötnosar i barerna eller bjuda på onödiga ladydrinkar.

 

Man kan lätt hitta det lokala stenbordet om man letar ett tag och många härliga profiler brukar frekventera stenbordsområdet.

 

Sen är ju givetvis frågan vad man ska förgylla tillvaron med om man nu inte super och knullar bort sin tid.

 

Ett förslag är ju att skaffa sig bra wifi på rummet och ett antal bra sportkanaler.

 

Vill man sen ha damsällskap kan man ju alltid göra en Clion och ragga upp en 50 plussare som inte är dyr i drift.

 

BTT

Festa till det på Kiss Food. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Vaaad, menar ni att detta var skrivet som ironi ? Jag gick stenhårt på det och beställde snabbt biljett åt andra hållet, till Mexiko .

 

Captain  Morgan  skrev ....       det är nog ingen som vill hem.

 

Röda mattan hela vägen från flyget till hotellet. Ren luft ( avsaknad från Bangkokluft ) gjorde att jag började hosta.

Välkomstdrink i hotellets Lobby. Fri buffe-mat och a la carte. Gym och massagerum o.s.v. Flera sjösporter och nöjen.

Fria drinkar när helst du önskade och snabbmat m.m till den trevliga underhållningen som bjöds varje kväll.

Inget MC knatter inom det stora gated community med välansade buskar och träd. 30 grader i havet, eller flera pooler att välja på.

 

Kunde man ha det bättre, nej det var nog ingen som ville hem efter några veckor.  Hörde en resenär i Lobbyn prata om sina resor

och sade att han åkt till Thailand flera gånger, men inte reser han dit igen efter att besökt  Mexiko för andra gången som turist.

 

Gissar att jag själv kanske måste besöka Thailand som "packåsna" och rådgivare åt frugan sedan svärmor föll ifrån.  En mindre att

dividera med.  Blir halvtokig ibland på den jag har på hemmaplan.  Enklast om det gick att avveckla verksamheten i land of smile.

 

Börjar bli för gammal för att åka till paradiset och allt vad det för med sig.

 

Ha det så skönt till er som orkar.

 

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
5 minutes ago, Rospigg said:

Vaaad, menar ni att detta var skrivet som ironi ? Jag gick stenhårt på det och beställde snabbt biljett åt andra hållet, till Mexiko .

 

Captain  Morgan  skrev ....       det är nog ingen som vill hem.

 

Röda mattan hela vägen från flyget till hotellet. Ren luft ( avsaknad från Bangkokluft ) gjorde att jag började hosta.

Välkomstdrink i hotellets Lobby. Fri buffe-mat och a la carte. Gym och massagerum o.s.v. Flera sjösporter och nöjen.

Fria drinkar när helst du önskade och snabbmat m.m till den trevliga underhållningen som bjöds varje kväll.

Inget MC knatter inom det stora gated community med välansade buskar och träd. 30 grader i havet, eller flera pooler att välja på.

 

Kunde man ha det bättre, nej det var nog ingen som ville hem efter några veckor.  Hörde en resenär i Lobbyn prata om sina resor

och sade att han åkt till Thailand flera gånger, men inte reser han dit igen efter att besökt  Mexiko för andra gången som turist.

 

Gissar att jag själv kanske måste besöka Thailand som "packåsna" och rådgivare åt frugan sedan svärmor föll ifrån.  En mindre att

dividera med.  Blir halvtokig ibland på den jag har på hemmaplan.  Enklast om det gick att avveckla verksamheten i land of smile.

 

Börjar bli för gammal för att åka till paradiset och allt vad det för med sig.

 

Ha det så skönt till er som orkar.

 

 

Beställa en biljett till Mexiko är nog högsta graden av ironi om man inte spenderar hela semestern på hotellområdet.
 

Captain Morgan har jobbat i Mexico många gånger men det är ett land han inte gärna besöker frivilligt.
Det första man får när man anländer på jobbet är en kurs i "How to behave if kidnapped".
Man ser ofta pickuper åka runt på gatorna med soldater med kulsprutor på flaket.

Vill man resa åt det hållet är Chile och Colombia mycket bättre alternativ.

 

Mexiko.png

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-10-01 at 02:19, skrev stefan5300:

Visst är det så men det finns ju skit med Thailand också men det positiva överväger mycket mer än det negativa.

Nu blir jag nyfiken. Berätta gärna om en del av allt det positiva som överväger det negativa för den stora massan faranger ( som inte tillhör gruppen fattigpensionärer ). 

Efter att besökt Los i ca 30 år så har jag inte hittat många. Och min fru som är född där, och har andra rättigheter än mig, tycker Sverige är bättre. Barnen ( nu vuxna )

som gått i skolan där en tid känner ingen längtan mer en en kort tid som semester. Att bosätta sig är inget de längtar efter.  Det blir till att sälja mark för frugan.

 

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Rospigg:

Nu blir jag nyfiken. Berätta gärna om en del av allt det positiva som överväger det negativa för den stora massan faranger ( som inte tillhör gruppen fattigpensionärer ). 

Efter att besökt Los i ca 30 år så har jag inte hittat många. Och min fru som är född där, och har andra rättigheter än mig, tycker Sverige är bättre. Barnen ( nu vuxna )

som gått i skolan där en tid känner ingen längtan mer en en kort tid som semester. Att bosätta sig är inget de längtar efter.  Det blir till att sälja mark för frugan.

 

Såhär har det sett ut i Pattaya det senaste året och jag har svårt att hitta något positivt som uppväger detta.

En hälsovådlig smog som ligger som ett tjockt täcke över de "normala" luftföroreningarna från trafiken, gatuköken mm.

20191227_143041.thumb.jpg.ebbeaa563217ab05fe465267d9a575c5.jpg

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Rospigg:

Nu blir jag nyfiken. Berätta gärna om en del av allt det positiva som överväger det negativa för den stora massan faranger ( som inte tillhör gruppen fattigpensionärer ). 

Efter att besökt Los i ca 30 år så har jag inte hittat många. Och min fru som är född där, och har andra rättigheter än mig, tycker Sverige är bättre. Barnen ( nu vuxna )

som gått i skolan där en tid känner ingen längtan mer en en kort tid som semester. Att bosätta sig är inget de längtar efter.  Det blir till att sälja mark för frugan.

 

Lite som jag kom ihåg i all hast som är positivt. Frukt/grönsaks/ägg/vatten/möbel och andra bilar kör förbi tomten  sophämtning 20 Bahti månaden, handla alkohol i nästan alla affärer dygnet runt, läkarbesök 50 Baht och billiga mediciner, diesel 26-27 Baht litern, bytte kamrem olja filter vattenpump 8-9 tusen Baht, byte av olja, filter och lite annan sevice 1700 Baht, billig mat billiga hantverkare, dator service 300 Baht, inget tjafs om byggnadslov, det finns säkert mycket mer som jag inte kommer på just nu.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev stefan5300:

Lite som jag kom ihåg i all hast som är positivt. Frukt/grönsaks/ägg/vatten/möbel och andra bilar kör förbi tomten  sophämtning 20 Bahti månaden, handla alkohol i nästan alla affärer dygnet runt, läkarbesök 50 Baht och billiga mediciner, diesel 26-27 Baht litern, bytte kamrem olja filter vattenpump 8-9 tusen Baht, byte av olja, filter och lite annan sevice 1700 Baht, billig mat billiga hantverkare, dator service 300 Baht, inget tjafs om byggnadslov, det finns säkert mycket mer som jag inte kommer på just nu.

Och du tycker detta uppväger en luft som man inte kan vistas i utan munskydd?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Jive:

Och du tycker detta uppväger en luft som man inte kan vistas i utan munskydd?

Ja det är inga problem med luften, trivs man inte så får man flytta.15774361714198183559837492887498.thumb.jpg.2b80d4ef9475207e85544c0cc3c01d0a.jpg

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev stefan5300:

Ja det är inga problem med luften, trivs man så får man flytta.15774361714198183559837492887498.thumb.jpg.2b80d4ef9475207e85544c0cc3c01d0a.jpg

Flytta vart då?

Att bo,, som du, på den thailändska landsbygden  eller att bo, som jag, i Pattaya har, som jag tycker blivit ett val mellan pest och kolera.

Och att flytta tillbaka till Sverige är jag för gammal för och har rotat mig för mycket här.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Jive:

Flytta vart då?

Att bo,, som du, på den thailändska landsbygden  eller att bo, som jag, i Pattaya har, som jag tycker blivit ett val mellan pest och kolera.

Och att flytta tillbaka till Sverige är jag för gammal för och har rotat mig för mycket här.

Jag drar hellre några halsbloss smogg med dig och dör något år tidigare om alternativet är ett risfält i ödemarken. 

 

Jag vill leva livet, inte överleva livet.

 

 

Ändrades av samet
Komplettering
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Jive:

Flytta vart då?

Att bo,, som du, på den thailändska landsbygden  eller att bo, som jag, i Pattaya har, som jag tycker blivit ett val mellan pest och kolera.

Och att flytta tillbaka till Sverige är jag för gammal för och har rotat mig för mycket här.

Ja vart får du ta reda på själv men har du valt och trivs så bra i fantastiska Pattaya så får du väl ta det onda med det goda.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...