Jump to content
IGNORERAD

Thaitjejers ålder vid sexdebut?


pigge01

Recommended Posts

Rätt säker på att den ligger mellan 13år och 40år, för de flesta av dem, åldern för sexdebut alltså.

Har ett par unga tjejer i vårt kvarter i Bkk som blev gravida tidigt, samt tvångsgifta med den kille som fick skulden.

Giftermålet är för att bevara ansiktet, de unga bor kvar hemma hos sina respektive föräldrar.

Vad ville jag med detta?

Tja kanske belysa att unga medelklass människor i Bkk, med tillgång till bra skolor, också har sex tidigt och är för dumma/dåligt utbildade, för att skydda sig.

Sen antar jag att den Thailändska "motviljan" mot aborter, gör att en större procent Thaländska tjejer föder sina barn, jämfört med sina Svenska motsvarigheter.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    10

  • Kim

    5

  • Vaxet

    5

  • Joints

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

928 tjejer blir enligt ditt räknesätt med barn av en befokling på 65 miljoner, har för mig att England har störst barnmammor i världen.

Mvh

Nerike

Quote

 

Jag tycker att herr Chang skall del upp denna tråd ytterligare en gång. Skapa en ny tråd där vi kan diskutera storleken på barnmammor i världen. :yes:

Quote

Waxet!

Det räker med denna tråd

Det är högt i tak!

pigge01

Ok Pigge, då går jag vidare i denna tråd då. :yes:

Jag tror att storleken på barnmammor i Thailand är typ sisådär 145 cm långa och 35 kilo tunga.

I England har man ju de största barnmammorna enligt Nerike och det torde således betyda att de är runt 165 cm långa och typ 85 kilo tunga.

Frågan är då i vilket land som barnmammorna väger mest procentuellt i jämförelse med de barn som inte är mammor, samt de mammor som inte är barn.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående barnmammorna i England så får väl de uppgifterna anses overifierade eftersom Nerike inte laddade upp en bild.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Mr Lamai

Det är laaa gött om man som gammal gubbe har en svärmor som kunde vara Miss teen på cowbojsaregatan. Alla byhövdingar som drar igång elen innan Kl 1945 måste varit securitasvakter i lingonskogen utmed E20 i förra livet.

Unga mammor med unga barn måste vara bättre än unga mammor med gamla barn.

Hälsningar från råland garås

Link to comment
Dela på andra sajter

:D:D:D

Teoretikersamfundet, kan det vara nåt för församlingen att söka inträde i! :whistle:

Allvarligt, tvångsgifte förekommer väl fortfarande, dock i mindre skala vad jag kan förstå.

Gifta sig p.g.av graviditet sysslade väl vi i Svedala med på 50 talet, så där kommer de 50 åren som många hävdar LOS är efter oss in igen.

Har bott 4 år i en by, förmodligen snittar den i samhällsstruktur, och kan bekräfta 1 (ett) fall där tjejen var under 17 år, så där förfärligt vanligt med 14-15 åriga mödrar tror i alla fall inte jag att det är.

MVH

Baa (amatörteoretiker)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog är det trist att vissa kverulanter aldrig ger sig trots att di blivit överbevisade med bild och allt.

Antar att de även grälar med sig själva .

Tvistaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fru P3s mormor är ca 80 och oskuld.

Som Jungfru Maria då eller???

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy, ja. Eller så är det inte så noga med om det är hennes biologiska mormor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antog det P3, frugan har en moster som är ca 60 år och påstås vara oskuld= hon har aldrig vart gift.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Hej jag kan bara tillägga.

In December 2008 Education Minister Jurin Laksanawisit announced the intention to provide Thai children with free textbooks and learning materials throughout the 15 years of government-sponsored free education and plans to implement this policy in May at the start of the 2009 academic year.

Sen att "många" familjer inte har råd med uniformer. Det är ytterligare ett väl underbyggt påstående förstår jag??

Kan du ange en källa som är adekvat och korrekt angiven?

Nu haller jag inte med den verklighetsfranvande tradskaparen men nar det galler detta sa behovs kanske ett klargorande. Att ministeriet gatt ut och lovat nagot ar ingen garanti for nagot. Det finns gott om val underbyggd statistik pa barn utanfor skolsystemet, avhopp osv. samt skal till detta. Vidare finns det gott om fakta gallande andel av familjeinkomst som spenderas pa utbildning. Den samlade bilden gor gallande att utbildning inklusive grundutbildning i Thailand ar langt ifran fri - fran saval direkta som indirekta kostnader. Vi vet ocksa att det enskilda storsta skalet till att aldrig borja eller hoppa av skolan ar kostnaden.

I vanliga fall skulle jag kunna lanka till en hel radda kallor men sitter lite dumt till men kika in pa utbildningsministeriets hemsida sa hittar du mangder av information. Vidare kan du kika pa EFA mid-decade assessment review for Thailand 2008 - bjuder pa mkt intressant lasning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och du tror att Lasse eller Däng skulle lyckas med att hindra tjejerna att ha sex?! :crazy:  

I byarna är det vanlige att tjejer under 15år är med barn eller har barn!!!  :whistle:  

Dom slutar skolan efter 6 klass sedan driver de i byn och gullar med killarna! :rtfm::crazy:  

När det är för sent så upptäcker föräldrarna att deras finna flicka är över 4 månader gravid.  :wai:

Abort är för sent mm.

pigge01

Oj då. Min tjej från landet hör väl till det ovanliga. Hon var 31 år när hon blev gravid. "Det vanliga" är väl att hon borde ha haft ett barnbarn som är minst 3 år gammalt. Vi har nog en del väninnor från landet i Isaan som också hör till det ovanliga. De är i 40 årsåldern och borde därmed ha barnbarnbarn idag.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

928 tjejer blir enligt ditt räknesätt med barn av en befokling på 65 miljoner, har för mig att England har störst barnmammor i världen.

Mvh

Nerike

Ja, de är ganska tjocka faktiskt. Det har jag sett med egna ögon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vikingen73

Min tjej är 27 år och gravid, familjen tjatade väldigt efter barn för alla andra som gått i skolan med osv i byn i Loei dom har blivit mammor för flera år sedan..det kändes som att hon var sist av alla sina kompisar i byn.

Lillebrorsan och hans tjej 18 år gamla i byn har fått före.så visst går det undan.

Att dom är 30+ det hör nog verkligen till ovanligheterna skulle jag vilja påstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Frugan är ju ifrån Isaan och fick sitt första barn när hon var 31 år.

Hon ville studera färdigt och ha fast jobb i Sverige först.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Vikingen73

Quote

Hej

Frugan är ju ifrån Isaan och fick sitt första barn när hon var 31 år.

Hon ville studera färdigt och ha fast jobb i Sverige först.

Mvh Isan Lover

Det hör inte till vanligheterna skulle jag tro, men huvudsaken att man gör vad som känns bäst för en själv så är nog alla nöjda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan fick sitt (vårt) första barn 2 mån innan hon skulle fylla 27 och iom det så var hon bland dom allra första ur hennes tidigare högskoleklass från Surin som fick barn. Nu när allihopa i hennes avgångsklass kommit upp i en ålder av 29-30 så uppskattar jag att högst en tredjedel av dom har hunnit skaffa barn. Så två tredjedelar är fortfarande barnlösa vilket nog inte är direkt ovanligt bland dom Isaantjejer som har någon form av längre utbildning och en yrkeskarriär att tänka på innan eventuellt barnafödande.

Men bland dom tjejer som avslutar skolgången redan som 15-16 åringar och inte riktigt vet vad dom ska göra av framtiden så ligger det nog närmare till hands att hitta en bra kille att gifta sig med och försöka bilda familj så fort som möjligt. Tror jag.

Men att det skulle vara väldigt vanligt med tonårsmödrar i Isaan håller jag absolut inte med om. Känner inte till speciellt många sådana mödrar i vår by. Tänker jag efter riktigt noga så kommer jag bara på två fall. Och där var den ena 17 när hon gifte sig och blev gravid och den andre gifte sig som 14 eller 15 åring och fick barn ett par, tre år senare.

Finns säkert fler exempel men just nu kan jag inte komma ihåg någon så helt klart har dom allra flesta nu för tiden passerat tonåren med råge när dom får sitt första barn.

Men skulle man ta tjejerna i Pattaya som statistikunderlag så skulle nog statistiken bli hejdlöst överdriven eftersom nästan alla unga tjejer där är mödrar övergivna av sin män.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Kimpa! Hon mittemot vårt hus var 17 när det blev barn och min svågers dotter bor numera i Korat och är gravid,hon är 16,så nog finns de men det är inte så vanligt som en del vill påskina.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu när allihopa i hennes avgångsklass kommit upp i en ålder av 29-30 så uppskattar jag att högst en tredjedel av dom har hunnit skaffa barn. Så två tredjedelar är fortfarande barnlösa vilket nog inte är direkt ovanligt bland dom Isaantjejer som har någon form av längre utbildning och en yrkeskarriär att tänka på innan eventuellt barnafödande.

Men bland dom tjejer som avslutar skolgången redan som 15-16 åringar och inte riktigt vet vad dom ska göra av framtiden så ligger det nog närmare till hands att hitta en bra kille att gifta sig med och försöka bilda familj så fort som möjligt. Tror jag.

Men skulle man ta tjejerna i Pattaya som statistikunderlag så skulle nog statistiken bli hejdlöst överdriven eftersom nästan alla unga tjejer där är mödrar övergivna av sin män.

Det där stämmer ganska bra in på min fru och hennes bekanta. Det verkar som om de flesta i hennes avgångsklass (alla lite drygt 30 år) fortfarande lever loppan i Bangkok. Få är gifta och färre har barn. Påminner ganska mycket om hur det ser ut i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Joints, det är precis som i Sverige innan preventivmedelsiformstionsboomen(Det du,längsta ord jag myntat) På landet blev dom på smällen, i stan va det bara "kul att kn-la".

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vad gäller rubriken... så gissar jag bara att: Nä förresten - det känns liksom som om det kvittar! :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tjena Kimpa! Hon mittemot vårt hus var 17 när det blev barn och min svågers dotter bor numera i Korat och är gravid,hon är 16,så nog finns de men det är inte så vanligt som en del vill påskina.Mvh Måne

Ja just ja, hon känner jag ju också till. Men var hon verkligen 17 när hon fick barn? Har bilder på hennes flicka som endast någon månad gammal och den bilden tog jag tidigast i juni 2005... och mamman var 21 när jag talade med henne inne i stan Surin för 2 år sen. Så då bör hon rimligen ha varit 19 när hon fick flickan. Ett mycket sött flickebarn för övrigt som jag nog råkat ta lite bilder av varje år sedan födseln. Känner även pappan som ju inte längre är tillsammans med mamman.

Skulle ha visat någon av bilderna om jag inte varit bildlös här på jobbet. Men kanske en annan dag.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

No coments från Broder??? E han fortfarande nere vid Konsum å skäller på rugguglorna.Eller e han på väg till

GÖTET.Nä så roligt kan vi nog inte hoppas på :no:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det där stämmer ganska bra in på min fru och hennes bekanta. Det verkar som om de flesta i hennes avgångsklass (alla lite drygt 30 år) fortfarande lever loppan i Bangkok. Få är gifta och färre har barn. Påminner ganska mycket om hur det ser ut i Sverige.

Ja det är nog samma fenomen som gäller för högskoletjejer i Sverige såväl som i Thailand, eller för den delen hela övriga världen också. Finns nog inte så många som utbildar sig till 22-25 års ålder för att sedan sikta in sig på att bli hemmafru så fort dom tagit sin examen. Nä, några års yrkeskarriär måste nog avklaras innan beslutet om barn mognar fram. Och då är det ju ofta redan försent.

Tyvärr är ju dagens samhällen inte speciellt bra på att ta hänsyn till att kvinnors biologiska klocka tickar raskt och dom inte riktigt passar för att följa mäns normala karriärmönster. Den biologiskt mest riktiga åldern för kvinnor att få barn är ju i sena tonåren och kanske borde det på något sätt göras lättare för kvinnor att eventuellt kunna ta en paus i studier/karriär vid den åldern istället för att vi satsar en massa pengar på att hjälpa äldre barnlösa kvinnor att bli gravida på konstgjord väg.

Om man kunde tillåta kvinnor att, på något för dom fördelaktigt sätt, kunna kombinera studier/karriär med barn så vore mycket vunnet samhällsekonomiskt. För ändra på människans biologi går tyvärr inte.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...