Jump to content
IGNORERAD

Packning


Oregistrerad

Recommended Posts

Oregistrerad

Tänkte starta en tråd, mest på skoj, och höra hur ni packar när ni åker till Thailand. Lite "om du fick ta med dig en enda sak till en öde ö"-inspirerat, fast med lite fler atteraljer.

Diskutera gärna också hur mycket ni tar med er när ni reser till Land Of Smiles.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    5

  • måne

    3

  • pigge01

    3

  • Avregistrerad clion

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Quote

Lätt  ;)

Jag instämmer - jag reser aldrig dit med mer än en liten ryggsäck innehållandes mestadels kläder, hygienartiklar och laptop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lap top?inte på semesten inte :kort: .Badbyxor och ATM-kortet  :great: +ett leende och trevligt sällskap :preved: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Lap top?inte på semesten inte :kort: .Badbyxor och ATM-kortet  :great: +ett leende och trevligt sällskap :preved: Mvh Måne

Jag åker _ingenstans_ utan min laptop. Det skulle kännas fattigt och naket - vilket vissa individer ironiskt nog har som mål med sin Thailandsresa. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Olika, ibland knappt nånting, ibland väskan full. Beror på vilka som vet om att man kommer, bäst att vara tyst om sånt. En gång fick jag släpa osthyvlar, stekpanna, kaffebryggare och annan skit till Prasat...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

Jag åker med en nästan tom resväska endast fylld med underkläder + T-shirt för byte på BKK-flygplatsen, ryggsäck med diverse saker + Laptopen. Väger kanske totalt 8-9 kilo.

Hem har jag packning för 27-30 kilo. Eftersom jag är så "fjollig" så köper jag mycket "TEE TREE" bad + ansiktstvål + alla kläder eftersom det nästan är sommar när jag kommer hem till Sverige.

:wai: fjolliga gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

rugguglan Ulla :D:D

13608_a8d16c6277d2bab19bd6aaa35b302f64b4

13608_a8d16c6277d2bab19bd6aaa35b302f64b4

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

ja hon e bara till å blåsa upp :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer alltid till Arlanda med pass, visakort och tandborste i en systemkasse iklädd chang linne, sarong och flip-flops.  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Körde rookie style.

[*]Laptop

[*]Tanborste

[*]Tandkräm

[*]Kamera

[*]2 stockar snus

[*]3 par kallingar

[*]1 par jeans

[*]3 par strumpor (som blev 1 par när resan var slut)

[*]1 par shorts

[*]flipflopps

Blev ca 7kg packning ner, och hela 23kg hem.  :whistle:

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lättaste packningen jag haft var 7kg handbagage (Dator å kamera) och 6 kg incheckat (lite kläder).

Värsta packningen innehöll bland annat en microvågsugn, brödrost, en stavmixer, lite verktyg å annat trams, totalt 29,8 kg incheckat, bra packat för jag fick ha 30 kg.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Lättaste jag haft var på senaste, vet inte ens vad det vägde, gick som handbagage.

Tyngsta jag haft var tre resväskor på samanlagt 84 kilo. Hade fått prisuppgift innan på att det skulle kosta mellan 75 till hundra kr per kilo för övervikten. Det kostade 240 danska kr per kilo... fick säga till dom att ta tillbaka väskorna. Hade dosan till Föreningssparbanken i fickan på en svart jacka och den var tvunget att den skulle med, öppnade väskorna snabbt och såg den svarta jackan och skickade med den, dom andra två fick en kompis som var med ta tillbaka. Landade i Thailand och öppnade väskan, fel jacka fel väska. Stog där med en halv dator, en Husquarna brödrost, ICA-handlarnas kokbok samt en dunjacka som bara var istoppad för skydda datorn.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

46 KG incheckat bagage +10-15 kg handbagage när jag rest ensam är det mesta

när vi rest i större sällskap har det varit betydligt mer ,måste ju se till att dom fastboende

där nere får lite färskvaror

50 stockar snus är rekordet jag haft med mig till Hasse på soft rock

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

46 KG incheckat bagage +10-15 kg handbagage när jag rest ensam är det mesta

när vi rest i större sällskap har det varit betydligt mer ,måste ju se till att dom fastboende

där nere får lite färskvaror

50 stockar snus är rekordet jag haft med mig till Hasse på soft rock

Att du fick det där genom tullen! Jag är impad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Quote

Att du fick det där genom tullen! Jag är impad!

ja dom titta ju inte i väskorna så inga problem detta med snuset är väl 5-6 år sedan

numera tar jag bara med mig 1-2 stockar dom har ju blivit lite hårdare nu

Link to comment
Dela på andra sajter

inom EU tas snus som livsmedel och inte tobak...  borde gälla samma för icke EU också  :preved:

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

En kompis blev tagen av den Thailändska tullen vid ankomst till Bangkok nu i Mars med 6 limpor

ciggaretter.  Han fick böta 18,000 bath plus att dom tog ciggaretterna

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

En kompis blev tagen av den Thailändska tullen vid ankomst till Bangkok nu i Mars med 6 limpor

ciggaretter.  Han fick böta 18,000 bath plus att dom tog ciggaretterna

Tråkigt. Men varför tar man med sig 6 limpor TILL Thailand? Är det lokala rökat så dåligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Tråkigt. Men varför tar man med sig 6 limpor TILL Thailand? Är det lokala rökat så dåligt?

Svar ja.

Slav under nikotinet Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

[br][glow=red,2,300]Svenskt kaffe på rummet[/glow]

men snääääla då soya  :D:D:D   till Thailand kommer inte soya från asien typ? är det inte att åka över ån efter vatten ?

Sen finns det ju choklad ,sill (visserligen tysk men vadå då?) senap, brödrost :D   ättika vinäger och sylt att köpa på plats.

Men vissa saker går ju inte att få tag på .

Hårbalsam , kaffe  :D:whistle::bag:   [tt]kul detalj det där med kaffet det kommer ju från sydamerika typ Colombia och Brasilien men det blit ju Svenskt kaffe när det förädlas och rostas i sverige  och Thailändarna lärde sig att fixa kaffe från amrikanarna öhh  :bag::D   nordamerika (USA) i sydamerika uppans kaffet och där vet man hur de ska förädlas och bryggas och de lärde folket i latinoländerna typ Spanien Italien Portugal+ Frankrike  :Drogar-Mark-02(LBG): (sistnämda inte latino!) att fixa kaffe men på nåt konstigt sätt så har nordamerika inte lyckats att lära sig fast de bor granne med sydamerika  [/tt]

hur får man stopp på den feta stilen (texten) bantningskur?

Sen kan jag förstå om man släpar med sig ost och falukorv och torkade gula ärtor det kan ju bli lite problem att få tag på det I Thailand ost finns ju i Bangkok och i "farangtäta områden"  på turistorterna men är dyrt.

I nordöstra Thailand är ju ost och delfin de få saker man inte äter  :mdr: .

[/]

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Körde rookie style.

  • [*]Laptop

    [*]Tanborste

    [*]Tandkräm

    [*]Kamera

    [*]2 stockar snus

    [*]3 par kallingar

    [*]1 par jeans

    [*]3 par strumpor (som blev 1 par när resan var slut)

    [*]1 par shorts

    [*]flipflopps

    Blev ca 7kg packning ner, och hela 23kg hem.  :whistle:

flipflopps Ska inte med utan ett par trätoffler och sandaler med hälrem.

Till ner resan har jag ett set underkläder extra som byter ut på flygplatsen på toan

Det som jag rest i är slita och bara att kasta!

Jag har lite mera och brukar ha ca: 12kg som är min resepackning och en väska till

Thaifamiljen då jag reser utan Nitt71.

pigge01 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...