Jump to content
IGNORERAD

Packning


Oregistrerad

Recommended Posts

På resan den 12/6 med TG951

Får vi ta med 48+38+38+28 på fyra presoner = 152 inchekat +lite övervikt.

Jag tror att Nitt och hennes syster packar mer en hel del till byn!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    5

  • måne

    3

  • pigge01

    3

  • Avregistrerad clion

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

Caj P grillkrydda, Aromat kryddan, köttbuljong och soja.

Köttbuljong och soja köpes över allt t.ex. 7/11, Big-C.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Vid resa utan frun lätt packning, liten ryggsäck innehållande shorts, underkläder, badbyxor, t-shirt, skjorta sandaler samt hygienartiklar totalt ca 5 – 7 kg.

När frun är med max vad som är ok på flyget! Jag lite hon mycket!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

[br][glow=red,2,300](USA) i sydamerika uppans kaffet och där vet man hur de ska förädlas och bryggas och  [/]

[/glow]

Du skrattar gott åt andra men tror att kaffet uppfanns i Sydamerika. Tänk så fel det kan bli.

Själv så har jag ingen spännande packning att prata om men läste på ett annat forum om en killa som tog med sig 20 kilos hantlar, eftersom han var rädd att musklerna skulle bli mindre och inte litade på att man kunde träna i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Jag kör med en packning som ligger runt 15kg.Då blir det smidigt även när man ska flyga lågpris inrikes,eller till nått grannland. 15kg är max med tex Airasia. Kläder så man kan byta var dag utan o behöva tvätta för ofta ,laptop o lite böcker+snus.En lätt liten ryggsäck kan vara bra o ha nerpackad oxå. Jag vill gärna checka in allt och slippa handbagage  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag varit ner några vändor nu har det samlats på en hel del kläder och dem måste ju

användas. Brukar annars packa ner en massa godis(mindre senaste resan dock då jag tidigare

visat prov på bristande disciplin gällande intagandet av detsamma), laptopen, kameran, mp3

spelaren, thai lexikonet, några kartor kamagra osv. Och senaste åkte det med en påse proteinpulver.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar bli några linnen som är lätta att bara skölja och några badshorts, lätt att göra rena själv. ( Inte för att tvätt är dyrt men om man inte alltid har tillgång till att lämna in) Torkar snabbt med :) Sen blire 2-3 par strumpor och en gäng kalsonger så man klarar sig bra. Sen så klart pass och papper och dylikt. MP3 och kamera och snus och kanske någon påse godis hemifrån som man kan ta fram om man känner suget blir för stort! =D

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Quote

Du skrattar gott åt andra men tror att kaffet uppfanns i Sydamerika. Tänk så fel det kan bli.

Själv så har jag ingen spännande packning att prata om men läste på ett annat forum om en killa som tog med sig 20 kilos hantlar, eftersom han var rädd att musklerna skulle bli mindre och inte litade på att man kunde träna i Thailand.

[/]

[]

Jag råkade ju  förväxla kaffe (skulle just ha skrivit blandat ihop)  :y10:   med chokladen som dom började med i sydamerika för att senare "exportera" den till europa. :oops:

Mitt rekord i packning är 21 kilo på vägen hem från Bangkok fuktiga kläder , handdukar och den där lådan med lipo  :whistle: var nog boven i dramat annars brukar jag bara ta med det mest nödiga  :mdr:   och det som inte går att få tag på när jag är framme. Det blir alltid mer när jag ska vara borta länge. :crazy: [/]

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Minsta möjliga packning ner till BKK och största möjliga hem till ARN är filosofin.

Har sex T-shirts, sex par kallingar, 3 par kortbyxor, ett påslakan, ett örngott och en handuk lagrad i BKK för att slippa släpa på grejer fram och tillbaks. Rakhyvlar , raklödder, tandkräm och lukta gott grejer inhanlas första dagen i BKK.

Minsta möjliga till BKK brukar också bli enormt mycket numera med alla presenter som har inhandlats, lax, maskindiskmedel!, GPS mm hade vi med oss vid nedresan i dec.

Största möjliga packning hem brukar utan problem verkligen bli det: I våras släpade vi hem närmare 100 kg, bl.a. Bord för barn med thailänska alfabetet, två stora thaistyle triangelformade kuddar, minst 10 kila barnböcker, mat mm osv.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Quote

Caj P grillkrydda, Aromat kryddan, köttbuljong och soja.

MSG x 4 , trodde det fanns tillräckligt av det i Thailand?

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Triangelformade kuddar kan man köpa utan stoppning och fylla när man kommer hem!

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Sawadee

Japp, jag vet att detta kan tyckas vara ett lite löjligt förslag på saker att ta med, men ett paket med pappersnäsdukar kan

visa sig vara ovärderligt om man drabbas av plötslig och akut semestermage. Är man ute på stan när det inträffar och rusar in på

ett papperslöst skithus är några näsdukar i fickan guld värda.

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Edvardpop!släpar du med dig kamagra,det finns väl att köpa på plats  :whistle: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Farang.

Japp slang brukar finnas, men du som har bott i Pattaya borde veta hur trycket är i dom slangarna

vissa tider på året.

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Åker med en resväska sen får man köpa två till i los för lilla noi ska ha med sitt godis :rtfm::diablo::kort:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Edvardpop!släpar du med dig kamagra,det finns väl att köpa på plats  :whistle: Mvh Måne

Jo, det kan så va. Bara det att tabletterna har en viss förmåga att ligga å skräpa utan att komma till

användning när man är hemmavid av någon anledning. Köpte dessutom på mig en massa senast det

begav sig(på en visarun till Burma), så varför inte ta dem med sig dit där de bättre kommer till sin rätt.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bara det att tabletterna har en viss förmåga att ligga å skräpa utan att...

Dom gångerna "kompisarna" provat kamagra har det varit gel, har jag hört, har nån sagt.  :bag:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Farang.

Japp slang brukar finnas, men du som har bott i Pattaya borde veta hur trycket är i dom slangarna

vissa tider på året.

MVH

Nutteman

Jag hade alltid toapapper  :mdr:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som en del härinne packar enligt "Lex Berra"

Sällskapsresan

Det minsta jag packat var ett handbagage (torsdag till midnatt söndag kväll i LOS) och det mesta cirka 70 kilo hem från BKK. Fick betala för 15 kilo övervikt den gången...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lion Woods

Ett par lätta skor typ hydroclimb följer alltid med i väskan. Perfekta att ha vid strapatser på vissa stränder. Känns bättre på än sandaler. Finns säkert att köpa på plats, men har man gått in dom hemma i Svedala kan skavsår slippas.

Om jag inte får en så himla kul stolsgranne på planet, kan korsordstidningar vara guld värd. Dom är även bra i regnet på verandan när man befinner sig lite utomsocknes.

Ficklampa när man drar ut i nattens Pattaya. Nä... kanske inte där, men avsides har man varit med om att trampa lite snett utan lampan.

Lite av små grejer jag inte glömmer.

Lion Woods

Link to comment
Dela på andra sajter

En resväska är bra att ha med sig..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...