Jump to content
IGNORERAD

Kan man stänga av rörlig reklam i IE7 eller IE8?


UT006

Recommended Posts

Hej!

Vissa sidor är bara för trötta, t ex NASDAC/Stockholmsbörsen eller en del andra, typ kvällstidningar.

    Trots hyggligt snabbt internet och dator så är det "olidligt". Undrar hur det känns att sitta på en seg lina i Thailand och titta på dessa hemsidor?  :suicide:

Jag misstänker att all idi*tisk rörlig reklam kräver sin tribut och har försökt hittat någonstans där man kan filtrera bort den, men tyvärr inte hittad någonting. Finns den möjligheten och hur gör man i så fall?

Är för gammal/ointresserad/dum/ . för att installera någon annan webbläsare, särskilt då jag har fått för mig att man ändå inte kan göra sig av med IE. Har uppfattningen att "reklamdödarfunktionen" skall finnas hos åtminstone Firefox och någon mer, men f.n. är det som sagt inte aktuellt med ytterligare installationer.

Tackar på förhand !

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Det skulle väl vara om man hittar en AD-blocker till IE7/IE8.

Finns till Firefox mm, inte sätt/letat efter någon till IE* läsarna själv.

//H

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Hej UT006,

Vad jag förstått är ett enkelt sätt att helt enkelt skapa en egen "hosts" fil på din datorn. Fungerar samma oavsett OS och webläsare. Se till exempel här (sök på "hosts" på Google):

http://www.mvps.org/...p2002/hosts.htm

Det fungerar i princip så att du mappar all oönskad reklam till din egen dator. Och då kan reklamen inte visas, för den finns inte på din dator...

Har inte provat själv då jag inte störs speciellt av reklamen.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

under verktyg finns. Hantera tillägg kolla där om du kan inaktivera flash.

Annars är webbläsaren Opera bra o snabb. Du kan ladda ned en virtuell sådan från Thinapp. Det är en EXE-fil som läggs på skrivbordet. Håll bara den ren o installera inga uppdateringar eller tillägg så skall du få markant stor skillnad i hastighet

The Thinstalled application can be used immediately without any local installation of software.

http://www.thindownload.com/

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Jag kör med Firefox och har installerat tilläggen "Ad-Block+" och "Noscript" så min skärm är helt ren från sådant skräp

Noscript stänger av alla script och sedan är det bara att säga OK på de sidor man vill undanta genom ett litet klick på iconen längt ner till vänster

Snabbar upp surfningen rejält på en seg lina eller via mobilen i Thailand bl.a

För att inte tala om hur mycket det höjer säkerheten

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

... under verktyg finns. Hantera tillägg kolla där om du kan inaktivera flash. ...

Jag tackar för era förslag. Kunde tyvärr inte hitta någon möjlighet att inaktivera Flash i IE7, det kanske gäller för IE8?

Försökte leta lite själv på nätet och fick en känsla av att Opera kanske är den bästa på lite sikt. Än så länge är det ju hanterbart här hemma, men sitter jag med seg lina i Thailand i en framtid så lär det nog bli en annan webbläsare.

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag kör med Safari och där kan man installera tillägg för att hindra reklam och flash som körs på dom flesta sidor.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag tackar för tipset, verkar mycket intressant!

Laddade ned tillägget och skall nog installera det snart. Nu har ju IE8 kommit, så kanske någon har en åsikt om huruvida det är bättre att "uppgradera" sin gamla IE7 eller uppdatera till IE8? Kanske det finns sådana här "förädlare" även till IE8?

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova med att gå in på DI.se / Börssnack och leta efter en användare som har nicket: Dr.Spook .

I hans Användar info så hittar du en länk till verktyget.

Han har skapat ett verkyg som funger på både IE7 o IE8 för att blokera ALL reklam.

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Jag tackar för tipset, verkar mycket intressant!

Laddade ned tillägget och skall nog installera det snart. Nu har ju IE8 kommit, så kanske någon har en åsikt om huruvida det är bättre att "uppgradera" sin gamla IE7 eller uppdatera till IE8? Kanske det finns sådana här "förädlare" även till IE8?

:wai:

Jag har uppgraderat till IE8 och den är mycket bättre.

Nu visas sidorna enligt standarderna (dvs som Firefox och Chrome m.fl. har gjort sedan länge)

fast det ställer till det lite för de som trixat med websidorna för att få det att visas rätt i IE7.

Det lär finnas ett sätt att få IE8 att låtsas att den är IE7 (att använda om en sida inte funkar annars).

Jag tror inte det går att hindra rörlig reklam i IE8.

För att testa de sidor jag själv håller på med har jag både Firefox, Google Chrome och IE8 i datorn

och enligt min subjektiva uppfattning är det Chrome som är både snabbast och bäst.

F.n har Firefox 48% av marknaden, medan IE7 ska finnas på 21 % av datorerna.

Det går trögt med att få ut IE8 till alla, just nu är det färre (5,2%) som har IE8 installerat

än Chrome-användarna som utgör 5,5%.

IE6 är så sanslöst dålig att man bara vill spy på den men den används tyvärr fortfarande av 15%

Statistik på http://www.w3schools...wsers_stats.asp

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Quote

Jag tror inte det går att hindra rörlig reklam i IE8.

Tackar för informationen i denna tråd!

Det blev IE8, den installerade sig mer eller mindre automatiskt. Jag tröttnade på att tacka nej efter M$ ideliga påstötningar ang. installering/uppgraderingen.  :kort:

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...