Jump to content
IGNORERAD

Sizzler Steak House Udon-Thani


UDON-CHARLIE

Recommended Posts

Ungefär samma klass som Mc Donalds. Bara så att ni vet. Snabbmat alltså, när det finns Thaimat i samma hus!

Svempa

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Svempa, kanske inte McD men, lever inte upp till prissättningen, dock bra sallads och desertbuffé, men det räcker liksom inte. Vill man ha rejäl mat, rikligt,och serverat som i farangland, d.v.s. alla får sin mat samtidigt, inte lite då och då,. Gå till Dieters, eller German bakery som det också heter, inga överpriser och färska fina råvaror. Både farang och Thaifood. Dessutom nybakat bröd varje dag som dessutom går att köpa med sig om man vill.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Håller med Svempa, kanske inte McD men, lever inte upp till prissättningen, dock bra sallads och desertbuffé

Håller med BAA, I Thailand är det nog egentligen inte värt de priserna de har där, annat i USA där tycker jag det är klart prisvärt men där är ju utbudet stort av restauranger som kör enligt denna modell.

Till Sizzler går man ju knappast för att få bästa steken det är salladsbaren som lockar mig i alla fall, det blev väl ett besök i Veckan sist jag var i Hua Hin...Å andra sidan blev det även liknande besök på KFC och Pizza (Hut) company.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar bli Sizzlers ett par gånger i månaden hemma i Bkk, mest för den fina salladsbuffen, brukar alltid finnas nån "dagens rätt" som är prisvärd.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Inget öl serveras före 17:00, på Sizzlers i Udon.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Guest Isan Lover

Hej

Har aldrig besökt denna resturang, men det är ju många utlänningar som saknar västerländska stekar.

Det kan man ofta läsa att Amerikanare, Australiensare och Engelsmän skriver om på olika forum.

Så det borde vara en bra ide att kunna erbjuda stora fina stekar, kanske en affärside för någon i området.

Mvh Isan Lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara provat "ribsen" på Sizzler, men det gör jag å andra sidan i snitt en gång i veckan när jag är i Thailand :)

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Sizzlers blir det ngn gång då och då. Men stekarna är som sagt inget att hurra för, brukar ta det billigaste i stekväg bara för att få bakpotatisen, som är väldigt bra, och hugga in på salladsbordet.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja har provat sizzler but dont like. Men Frugan tog mig till ett ställe som ligger i ett farrang område ca 5 min med bil från centrumet i udon. Dom har stekar och biff med mera av olika slag. Mkt folk som äter där runt middag både thai och farrang. Priserna är mkt bra. Enligt mitt tycke den absolut bästa resturangen i udon thani. Ja bif en bild från deras skylt utanför så kanske ni kan fråga eran dam var stället mer exakt ligger.

Mvh Redspaggy

14781_4b8544169ab19e6ead7694bcffc05fec05

14781_4b8544169ab19e6ead7694bcffc05fec05

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Hej!

Eftersom jag blir Udonthani invånare i augusti månad så vore jag taksam för en indikation på vad jag får betala får en står härlig biff!

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Redspaggy, tycker jag känner igen skylten men kan inte läsa Thai, är det den restaurangen som ligger vid stora vägkorset ringroad/KhonKhaenvägen.

I så fall instämmes till fullo, slår Sizzler med hästlängdet. Pommes Frittesen är nog den bästa i Udon, när man nu blir sugen på sånt.

Prisnivån är helt OK, tror det ligger på runt 2-300 bath.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger kan man säga i ett villa område. Ca 2 min med bil från stora vägen. Ja ska ta fram mer bilder just från rest delen.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK

Det fimnns ett par stycken, det som Du varit vid, inte samma som det jag beskrev.

Finns ett bra steak house bland villorna ganska nära flygplatsen infart vid en liten marknad och ett par Thairestauranger, kan vara det Du menar. 

Ett annat bra och mycket prisvärt alternativ är The Factory, fransk ägare och kock, har jättegod potatismos t.ex.

Hur som helst, hungrig behöver man aldrig vara i Udon, inte ens om man vill ha farangmat.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan rekomendera den resturangen som redspaggy berättar om , har ätit

många gånger där , bor 5 minuter promenad därifrån . Ligger lite krångligt

till men väldigt nära flygplatsen . Har både god Thai och falang mat [img alt=great]http://www.maipenrai...fault/great.gif.

Är inte ett rent farrang område finns 2 nybyggda områden med hus , men är mest Thaibyggen omkring .

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Ja har provat sizzler but dont like. Men Frugan tog mig till ett ställe som ligger i ett farrang område ca 5 min med bil från centrumet i udon. Dom har stekar och biff med mera av olika slag. Mkt folk som äter där runt middag både thai och farrang. Priserna är mkt bra. Enligt mitt tycke den absolut bästa resturangen i udon thani. Ja bif en bild från deras skylt utanför så kanske ni kan fråga eran dam var stället mer exakt ligger.

Mvh Redspaggy

Den här provade jag för ett par dar sen och jag blev riktigt nöjd. En hyggligt mör oxfile med knaperstekt bacon, pommes, vitlöksbröd och vanlig sallad med dressing för 87 baht. På skylten står det "Stek 37 Baht", så det går kanske att komma undan billigare.

Restaurangen är inte så svår att hitta. Det går en lokalgata innefrån stan ut mot flygplatsen. När man närmar airport ligger det nya bostadsområden på vänster sida och det går en del smågator in till vänster till dessa hus. Denna restaurang ligger vid sista lokalgatan in till vänster, ganska nära huvudvägen, kanske en 20 meter in. Skylten är vänd åt fel håll (!) så kolla i backspegeln när ni åker in där. En bit längre in på samma soi ligger ytterligare en restaurang som också skyltar med "stek 37 B", Nån som testat?

För övrigt så går jag alltid till "Goodeverything" när jag vill äta gott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Tack för tipset om resturangen vid flygplatsen, kan vara bra att känna till när vi har utländska gäster som saknar falang mat.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Eftersom jag blir Udonthani invånare i augusti månad så vore jag taksam för en indikation på vad jag får betala får en står härlig biff!

HansG

Vill du ha den som hemma köper du den själv hos Thai-French Butcher för 4-500 B kilot. Vill du bra kött på restaurang kan jag rekommendera Goodeverything, jag har för mig att en oxfile kostar 180 B och en T-ben lite mer. Sizzler har jag aldrig provat och tänker nog aldrig göra heller.

Vill du komma undan lite billigare kan du prova Pharao på ringroad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alldeles rätt, Sizzler är skräp i sammanhanget, dyrt och smaklöst, Fahru House på Ringroad, alldeles vid korsningen av förlängningen av Posriroad/Ringroad nordväst ut har väldigt bra västernmat,(ägarinnan har dessutom Swedish Boyfriend, fast han bor kvar i svedala och hälsar på 2-3 ggr om året.)

Vid den stora korsningen på sydsidan där väg 2 mot KongKhaen/Korat/BKK och ringvägen möts ligger en bra restaurang alldeles intill en handelsträdgård, från stan tar man av 30-40 innan korset på vänstra sidan, missar man infarten, sväng vänster i korset och sväng in vänster igen efter 30-40 meter. Bra såväl steak som Thaimat.

German bakery, Dieters även kallat samt Nobis mitt emot Top Mansion har även bra farangmat, svälta behöver man icke i Udon.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ligger Goodeverything?

Jag googla lite och hitta hemsidan

http://www.goodeverything.com/

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ligger Goodeverything?

Jag googla lite och hatta hemsidan

Vid NongPrajag, andra sidan av vägen där bron går ut till ön.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Good everything!

Damen tredje från höger kommer till Wärmland på lördag.

Om inte Lamyai rller Lars har fucked up.

Mycke sköj o se Susann o gänget

Link to comment
Dela på andra sajter

Good everything!

Damen tredje från höger kommer till Wärmland på lördag.

Om inte Lamyai rller Lars har fucked up.

Mycke sköj o se Susann o gänget

Om det där är en rebus fixar inte jag den.

Kan man få en förklaring?

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

En dam vars namn är Lamyai som arbetar på resturangen Good Everything

kommer och hälsar på en man i Värmland vars namn är Lars nästa vecka.

Susann god kamrat och kollega till Lamyai.

Hon är mycket trevlig,men det visste väl du redan? :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

:bag:

Kollade aldrig länken.

Både trevlig o inte så ful heller :whistle:

Dessutom bra käk, nån verkar gå mot ett lyckligt liv.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...