Jump to content
Captain Morgan

Det var bättre förr!

Recommended Posts

Kingen

Helt klart var det roligare förr. Jag har starka funderingar på att bli gamla vanliga wuttan igen. Speciellt just idag fick jag den känslan! :)

• Ge karma 1
  • Haha 8

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Mr  atm
10 timmar sedan, skrev Benriach:

Som Per-Albin Hansson: "Sverige åt svenskarna, svenskarna åt Sverige"... 

Edited by Mr atm

Bananen

Suck..........

Farten sänks till 80 km/h på svenska vägar

Snart påbörjas sänkningen av hastighetsgränserna på 100-tals mil väg i Sverige från 90 och 100 km/h ner till 80 km/h. 1000 nya fartkameror ska samtidigt sättas upp för att övervaka att bilisterna lättar på gasen. Den stora fartsänkningen möts nu av hård kritik. – I kombination med hastighetskameror är det fartsänkning som minskar dödsrisken mest, säger Maria Krafft, måldirektör på Trafikverket till BytBil/Blocket.

https://www.blocket.se/inspiration/bil/artiklar/farten-sanks-till-80-km-h-pa-svenska-vagar-20375

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

• Ge karma 2
  • Fint 1
  • Tråkigt 1

Esspe

En sak var bättre förr - kronkursen.

• Ge karma 2
  • Fint 6
  • Haha 1

Kenneth4618

Skolorna och respekten för lärarna.  Om en lärare lyfter ut en stökig elev idag får eleven skadestånd och läraren blir anmäld 😡

• Ge karma 7
  • Buu 1
  • Fint 2
  • Snurrigt 1
  • Tråkigt 1

Tommy
3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Skolorna och respekten för lärarna.  Om en lärare lyfter ut en stökig elev idag får eleven skadestånd och läraren blir anmäld 😡

Om en eller ett par lärare misshandlas av en elev....

" Misshandeln ska inte ha bevittnats av några elever. Skolan ska nu utreda vad som ledde fram till händelsen, och en anmälan om arbetsplatsolycka är gjord till Arbetsmiljöverket. "

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/en-av-lararna-fortfarande-kvar-pa-sjukhus

MVH

• Ge karma 2
  • Haha 1

audirs2
18 timmar sedan, skrev Bananen:

Suck..........

Farten sänks till 80 km/h på svenska vägar

Snart påbörjas sänkningen av hastighetsgränserna på 100-tals mil väg i Sverige från 90 och 100 km/h ner till 80 km/h. 1000 nya fartkameror ska samtidigt sättas upp för att övervaka att bilisterna lättar på gasen. Den stora fartsänkningen möts nu av hård kritik. – I kombination med hastighetskameror är det fartsänkning som minskar dödsrisken mest, säger Maria Krafft, måldirektör på Trafikverket till BytBil/Blocket.

https://www.blocket.se/inspiration/bil/artiklar/farten-sanks-till-80-km-h-pa-svenska-vagar-20375

Poplemet med dessa fartkameror är att dom inte har personal tillräckligt som kan avläsa och skriva ut böter! Sedan så får dom sänka till 50 km per timme "morotsvägen" finns inte en sosse som håller hastigheten i alla fall!

Vill man dessutom köra fort förbi en kamera så gömmer man ansiktet bakom nått, "jag har inte kört", säger föraren av bilen bara! Case close!

Edited by audirs2

Mankan
On 2019-09-09 at 18:53, skrev Jive:

Nu närmar vi oss ett förbjudet ämne här på MPR, så det är bäst att dra streck här, även om det skulle vara intressant att fortsätta.

Ja passa dig det går snabbt att bli stämplad som alt-right anhängare.😱

• Ge karma 2

rolba

Kollar på TV. Program med systrarna Graf. Nog var det bättre förr.:rotfl:

• Haha 1

Captain Morgan
1 hour ago, Bananen said:

Klart som fan att det var bättre förr, men det kommer bli ännu sämre, det har vi sossarma att tacka för..

Må fan ta Svetsarn & Co !!

Sossar.png

• Ge karma 4
  • Haha 3

audirs2
3 timmar sedan, skrev Captain Morgan:

Må fan ta Svetsarn & Co !!

Sossar.png

Ja inte skulle han få jobba på min verkstad i alla fall!😡 Och om han gjorde det så skulle han ha fackliga möten med sig själv varje halvtimme! 

Edited by audirs2