Jump to content
IGNORERAD

Poddtipset


Guest Fredman

Recommended Posts

Guest Fredman

Jag kör ganska mycket bil och man hinner tröttna på spellistor och reklamradio. Lyssnar då rätt mycket på poddar då och är i behov av lite tips om du har några.

 

Börjar med att bjuda på några som jag tyckte var bra.

 

Gillar några av sommarpratarna som ligger under podden "sommar & vinter".

Bäst tycker jag att Leif Östling har varit, han med det berömda uttalandet "Vad fan får jag för pengarna".

IMG_2708.PNG.6d37f9314bc86b308b7f956e5febd9d9.PNG

 

Gillade även Björn Frantzén som bevisat att det går att driva stjärnkrog utan att ha skräckvälde i köket.

IMG_2707.PNG.22c24545d93b5a32575cd009ae285708.PNG

 

På P3 Historia finns hur mycket bra som helst och för all del en del mediokert. Djingis Khan

var riktigt intressant.

IMG_2706.PNG.2ee642ecd3a5f9e3ce3b607a31d49c61.PNG

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag följer 35 poddar därav några är höjdare, därav hälften är inom Nyheter och politik.
Utan att rangordna någon så Adam och Company när man vill ha något lättare att lyssna på.

Är man ny inom Poddvärlden så börja söka på SR*s , de har många bra poddar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar också en hel del på poddar.

P3 dokumentär har en hel del intressanta.

Rättegångspodden, Spår, svenska mordhistorier, en mörk historia samt framgångspodden är några som jag tycker håller hyffsat hög kvlitet...

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-09-06 at 14:19, skrev 65Selander:

Jag följer 35 poddar därav några är höjdare, därav hälften är inom Nyheter och politik.
Utan att rangordna någon så Adam och Company när man vill ha något lättare att lyssna på.

Är man ny inom Poddvärlden så börja söka på SR*s , de har många bra poddar.

Hur hinner man lyssna på 35 poddar? Har 10st i mitt bibliotek och halkar alltid efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Lappen:

Hur hinner man lyssna på 35 poddar? Har 10st i mitt bibliotek och halkar alltid efter.

Samma här men man hinner lyssna ikapp när man är på resande fot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Laddar ner väldigt mycket på SR-play. Dokumentärer från alla kanaler, Verkligheten, I lagens namn, Sommar, På minuten med mera. Gillar man musik från 80-talet rekommenderar jag P4 musik där dom nu går igenom hitmusik från varje år, tre avsnitt vardera. I lördags var det del tre om 1981 så den serien pågår ett halvår till.

Lyssnade igenom Radioföljetongen där Olle Sarri läser boken Nötskal. Väldigt skruvad berättelse och klart värd att höra även om det gick runt lite i typ avsnitt 12, 13.

https://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=1111&grupp=31072

 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Lyssnar nästan huvudsakligen på på poddar när jag är ute på mina långpromenader. Kan väl inte säga att jag slaviskt följer någon men Värvet,

Hemma hos Strage och Söndagsintervjun i p1 är sedan ganska länge de podcasts som flitigast lyssnas på under mina rundor. Beror lite grand på

vem som är gäst. I senaste avsnittet av Martin Wicklins(grym intervjuare fö) söndagsintervjuer är tex lite otippat Thåström inbjuden:  

https://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2938&grupp=21081&artikel=7306629&fbclid=IwAR2c10e_lx1GIxRHA7aPNkGxYj4JSrohMV1Jw5-y-TzxyGDkC0vZrm45BsI

 

Annat som ibland laddas ner från SR:s programutbud kan vara tex P1 Stil, P1 Sommar, Snedtänkt, P3 Soul samt div dokumentärer som verkar intressanta.

BBC:s utbud kollas över då och då och på senare tid även Styrkelabbet som ger fina tips om just träning.

 

Men ska kolla över utbudet lite noggrannare nu. Verkar ju finnas hur mycket podcasts som helst och hittills har det tyvärr mest varit att man laddat ner

samma gamla poddar av gammal vana.

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev edvardpop:

Lyssnar nästan huvudsakligen på på poddar när jag är ute på mina långpromenader. Kan väl inte säga att jag slaviskt följer någon men Värvet,

Hemma hos Strage och Söndagsintervjun i p1 är sedan ganska länge de podcasts som flitigast lyssnas på under mina rundor. Beror lite grand på

vem som är gäst. I senaste avsnittet av Martin Wicklins(grym intervjuare fö) söndagsintervjuer är tex lite otippat Thåström inbjuden:  

https://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2938&grupp=21081&artikel=7306629&fbclid=IwAR2c10e_lx1GIxRHA7aPNkGxYj4JSrohMV1Jw5-y-TzxyGDkC0vZrm45BsI

 

Annat som ibland laddas ner från SR:s programutbud kan vara tex P1 Stil, P1 Sommar, Snedtänkt, P3 Soul samt div dokumentärer som verkar intressanta.

BBC:s utbud kollas över då och då och på senare tid även Styrkelabbet som ger fina tips om just träning.

 

Men ska kolla över utbudet lite noggrannare nu. Verkar ju finnas hur mycket podcasts som helst och hittills har det tyvärr mest varit att man laddat ner

samma gamla poddar av gammal vana.

 

 

Har du lyssnat på söndagsintervjun när Björn Hellberg var gäst? Gick i våras har jag för mig. Vilken fantastisk person.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Har du lyssnat på söndagsintervjun när Björn Hellberg var gäst? Gick i våras har jag för mig. Vilken fantastisk person.

 

Antagligen en av de mysigare intervjuerna. Även avsnittet med Ulf Dageby kan nog räknas till den kategorin. Den gubben borde spela in ljudböcker.

Andra minnesvärda samtal om jag kollar igenom listan över deltagare som hörts är de med Jan Myrdal(mindre mysigt), Janne Josefsson och

Anne Sofie von Otter(gripande bägge två), Kristina Lugn, Frida Hyvönen och Alexander Bard tex.

 

Mest underhållande på senare tid måste intervjun med Kjell Bergqvist varit som inte skrädde orden om en tidigare kollega som varit i blåsväder

på senare tid. Avsnittet gav även upphov till ett av de större skratten i serien med följande citat "Jag har jobbat en dag på posten.

Tre dagar på Grand Hotell. Två dagar på Skansen. Blir det något tjafs så säger jag att passar inte galoscherna så dra åt helvete."😀

 

Hittade förresten en bild jag tog på bokmässan i Göteborg 2011 då bl a Björn Hellberg var där...

 

419177423_IMG_2382copy.thumb.jpg.fe87604a1d91d6b9f0ac4033cbd293af.jpg

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar mest på fotbollspoddar. Studio Allsvenskan är en favorit. Sedan så är GöttÄnna med Glenn Hysén lite småkul ibland - inga filter hos den karln :D

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man skratta eller skaka på huvudet åt folks tankar så är "Ring P1" rätt kul, det finns en del bra samtal, men ännu fler märkliga.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...