Jump to content
Esspe

Reseförsäkring

Recommended Posts

Esspe

Snart dags att skippa vintern i Sverige så har kollat premien för försäkring. För två år sen var Gouda och LF på ungefär samma prisnivå. Skillnaden då var att LF hade självrisk på 1500 men Gouda hade ingen. Egendomsförsäkring ingick hos LF och var inte valbar, valde man till den hos Gouda blev det dyrare. När jag kollar nu så skiljer det ca 1500 kr till LF´s fördel och även då ingår egendom vilket måste väljas till hos Gouda . Blivit ganska markant skillnad på kort tid. Lägger man till egendom hos Gouda så är dom faktiskt 3.300 SEK dyrare.

• Ge karma 5

kenke
3 timmar sedan, skrev Esspe:

Snart dags att skippa vintern i Sverige så har kollat premien för försäkring. För två år sen var Gouda och LF på ungefär samma prisnivå. Skillnaden då var att LF hade självrisk på 1500 men Gouda hade ingen. Egendomsförsäkring ingick hos LF och var inte valbar, valde man till den hos Gouda blev det dyrare. När jag kollar nu så skiljer det ca 1500 kr till LF´s fördel och även då ingår egendom vilket måste väljas till hos Gouda . Blivit ganska markant skillnad på kort tid. Lägger man till egendom hos Gouda så är dom faktiskt 3.300 SEK dyrare.

Jag har ringt runt idag  billigast var ERV  kolla med dom 1500kr billigare ann gouda

frogfish

Intressant. Får man vara lite nyfiken och fråga vad ni fick för pris?

Esspe
1 timme sedan, skrev frogfish:

LF 4.143 SEK (inkl egendom) för 136 dagar. Gouda 5.594 (exkl egendom). 

Enl ERV websida vill dom ha 6.744 och vad jag kan se inkl det inte egendom.

• Ge karma 1

Esspe
2 timmar sedan, skrev kenke:

Jag har ringt runt idag  billigast var ERV  kolla med dom 1500kr billigare ann gouda

Dom har alltid varit dyrare när jag kollat. Även när jag kollade nu så ligger dom betydligt högre (se ovan). 

kenke
3 timmar sedan, skrev frogfish:

ERV  7040kr         210 dagar

LF     11183KR

GOUDA  8485KR

• Ge karma 1

Esspe
28 minuter sedan, skrev kenke:

ERV  7040kr         210 dagar

LF     11183KR

GOUDA  8485KR

Väldig skillnad men LF kan nog förklaras av att jag är s.k. helkund där. Har tidigare kollat med t.ex. Folksam och fick samma löjliga prisnivå då men folk som var kunder där fick ett helt annat. Troligen tittar dom lite i historiken.

Får 9.708 från ERV på 210 dagar från deras hemsida men anger jag lägre ålder blir det billigare. 

rolba

Vad blir det per dag efter de 45 dagar som täcks av hemförsäkringen?

kenke
6 minuter sedan, skrev Esspe:

Väldig skillnad men LF kan nog förklaras av att jag är s.k. helkund där. Har tidigare kollat med t.ex. Folksam och fick samma löjliga prisnivå då men folk som var kunder där fick ett helt annat. Troligen tittar dom lite i historiken.

Får 9.708 från ERV på 210 dagar från deras hemsida men anger jag lägre ålder blir det billigare. 

Jag ar ocksa LF helkund   manga faktorer som spelar in pa priset   men nar skall det sluta med dessa hojningar

judazzz
4 hours ago, kenke said:

Jag ar ocksa LF helkund   manga faktorer som spelar in pa priset   men nar skall det sluta med dessa hojningar

Sluta?

Welcome to the Jungle.

När bilar brinner oftare än svensson byter kalsonger och folk som bor intill gallerior inte vaknat upp mitt i natten och är förvånde över att dom för en gångs skull fått en god natts sömn.

• Ge karma 4
  • Fint 2

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

berlitz

LF  9416:- helår.

Esspe
2 timmar sedan, skrev kenke:

LF har inte höjt mitt pris dom senaste två åren iaf. Ditt pris från dom verkar väldigt konstigt om du är helkund där.

leifen

31kr/dag med LF för 10 månader. Ålder 66år.

Högre än förra året men ändå prisvärt.

Villkor Utlandsvistelse TU16 T1.

Egendomsskydd, Ansvarsförsäkring, Rättsskyddsförsäkring, Överfallsskydd, Krisförsäkring, Hemresa vid katastrof utöver olycksfall, sjukdom och utökat reseskydd som täcker förseningar, bagageförsening

• Fint 2

Esspe
15 timmar sedan, skrev rolba:

Vad blir det per dag efter de 45 dagar som täcks av hemförsäkringen?

Strax över 30 kr/dag med LF inkl egendom. 64 år.

• Ge karma 1
  • Fint 1