Jump to content
IGNORERAD

Pattaya Central Festival Mall - risk of collapsing?


Broskan

Recommended Posts

I'm seeing comments on some other boards about Central Festival Mall possibly being unstable.

People are reporting feeling vibrations, shaking, etc.

Another provided the pics below of the post-construction braces being bolted onto support columns.

I'm not a structural engineer, but drilling holes into concrete support columns sounds like it could

actually weaken the overall structure more than help it.

Det här ser inte seriöst ut. Det påminner mig om det gamla varuhuset Day and Night i Pattaya som fick

stängas för att byggnaden var felkonstruerad och inte säker. Det ser ut som en thailändsk nödlösning.

Vad säger byggjobbarna på forumet, vågar vi gå dit.

aVLy9e9.jpg

gx1npPUi.jpg

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Har fått samma bilder på email ett flertal gånger och har spanat efter dessa förstärkningar i Central Mall men aldrig sett några, tror faktiskt inte att dom kommer därifrån.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta har jag och mina polare diskuterat sedan invigningen..när man går över de övregångbroarna så känns vibrationer ganska tydligt. Jag är ingen byggingenjör men gick inte byggnationen lite väl snabbt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...