Jump to content
IGNORERAD

Telefoni till Thailand


noBuzz

Recommended Posts

Har märkt att det har blivit svårt att ta emot samtal från utlandet här i Thailand.

Får små irriterande meddelanden i telefonen - "this number tried to call you" - men inga (väldigt få) samtal

kopplas fram. När jag ringer upp dem så kommer jag alltid fram direkt och linjen är klockren.

Det här gäller vare sig folk ringer till min eller till tjejens telefon.

Är inne på att det är en affärsstrategi hos one-2-call att inte koppla upp samtal eller att tilldela

inkommande trafik taskig kapacitet i näten. Allt för att folk i Thailand ska ringa ut till dyrare taxor

och alltså mer intäkter till telebolaget.

Har aldrig varit så här förr och det började i princip för några månader sedan för oss.

Någon annan som har samma erfarenheter eller som har tips? Blir trött på tramset och gud vet

(ja, och AIS då) hur många samtal man missar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem att ta emot Thai samtal för min del, dock problem när jag ska ringa Thai nummer.Ibland får jag de mest skumma ringsignalerna som går fram.

Men testar man 4-5 ggr så kommer man rätt till slut.Detta är nått som jag stör mig på, och samma problem är via VoIP också, så jag gissar på att det är de Thailändska tele-växlarna som går fel ibland.

//H

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag befinner mig tillsammans med familjen i Sverige under denna sommar. Har dock mycket vänner och bekanta i Thailand som man vill hålla kontakten med och därför ringer till då och då.

En av min vänner svarar aldrig. :yes:

Det går åt en halv dag för att nå denna man och ibland är det bara att ge upp.

Nu har han dock berättat att det inte bara är jag som inte når honom utan det är lika för alla som från utlandet ringer till honom, ingen kommer fram.

Detta har börjat i år och hans teori är att det Thailändska telefonbolaget gör detta med flit.

Det går nämligen alldelse utmärkt för honom att ringa till mig, men som sagt tvärtom, japp nästan omöjligt.

En intressant affärside eller vad tror ni och tänk på att "this is Thailand"?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Är det en mobil kan han ju testa med ett SIM-kort från en annan operatör

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En intressant affärside eller vad tror ni och tänk på att "this is Thailand"?

Tycker den spricker på att massor av farang inte skulle nå sina tgf då.  :no:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha här startade man en egen tråd om detta telefoniproblem och vipps har moderatorchifen lagt ner min tråd och flyttad mig till Buzzens tråd.

Jag vill inte vara med i Buzzens tråd för han svarar aldrig i telefon när jag ringer.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet...

:)

Hehe... ok om det bara vore jag... men det är ju samma problem när du (och alla andra) ringer

på "andra" nallen. Ska åka till tuk com och prata med dem idag. Grrr...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ytterst få problem med att nå frugan på hennes mobil, hon har AIS, jag ringer till 95% från VoipDiscount, de 5% som återstår är från mitt DTAC abbonemang när vårt internet strular, och inte heller det krånglar.

Kan det vara ett Pattaya problem?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...