Jump to content
IGNORERAD

Självkörande bil?


Captain Morgan

Recommended Posts

Captain Morgan

När man så småningom får fram en självkörande bil.
Är det någon som vet om man då lagligen kan sitta i baksätet och skåla medan bilen kör sig själv?
Det går bra att svara på fyllan.

Självkörande bil.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen inte än på länge.

Men du kan redan idag ta en taxi ,sitta bak och dricka och be taxichauffören vara tyst om du vill åt känslan....

 

mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
4 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

När man så småningom får fram en självkörande bil.
Är det någon som vet om man då lagligen kan sitta i baksätet och skåla medan bilen kör sig själv?
Det går bra att svara på fyllan.

 

Självkörande bil.png

 

 

Jag svara nykter men tanken har slagit mig flera gånger........

Vem kommer bära ansvaret om bilar blir självkörande?.......

Blir det konstruktören eller måste det ändå falla på ägaren att ta allt ansvar?....

Kommer man kunna åka in till city manuellt (jag gillar att köra bil), parkera på Heden (Götlaborg) vid Avenyn och när krognatten är slut och man är mer än dyngrak, kan man då bara sätta sig i bilen och trycka på "hemknappen" å sedan har man inget ansvar?.......

Vad händer om mjukvaran "failar" och bilen kör ihjäl ngn medans man ligger i baksätet och litar på att tekniken skall ta en tryggt hem igen?.......

 

Jag är skeptisk.......

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

 

 

Jag svara nykter men tanken har slagit mig flera gånger........

Vem kommer bära ansvaret om bilar blir självkörande?.......

Blir det konstruktören eller måste det ändå falla på ägaren att ta allt ansvar?....

Kommer man kunna åka in till city manuellt (jag gillar att köra bil), parkera på Heden (Götlaborg) vid Avenyn och när krognatten är slut och man är mer än dyngrak, kan man då bara sätta sig i bilen och trycka på "hemknappen" å sedan har man inget ansvar?.......

Vad händer om mjukvaran "failar" och bilen kör ihjäl ngn medans man ligger i baksätet och litar på att tekniken skall ta en tryggt hem igen?.......

 

Jag är skeptisk.......

Det enda rimliga är att tillverkaren tar ansvaret den dagen man säljer helt självkörande bilar. Hur ska dom annars kunna sälja en produkt dom inte själva kan står bakom?

 

Säljare: -Köp vår självkörande bil.

Köpare: -Vad händer om den krockar? står ni för ansvaret?

Säljare: -Nej för helvete det den är alldeles för opålitlig. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...