Jump to content
IGNORERAD

Nu skiter jag i Sverige!!


Captain Morgan

Recommended Posts

Captain Morgan

 

Flög hem för sista gången för ett halvår sedan.

- Anlände till det enda land i världen som har en premiärminister med en oavslutad svetsutbildning som högsta merit på sitt CV.

- De som bor uppåt landet och ringer polisen får vänta i tre dagar innan de dyker upp. "Vi kan komma på torsdag."

- De som bor i Malmö får dra av för skottsäker väst i deklarationen.

- Förhandlade med fyra kurder och två turkar innan jag kom iväg med taxi från Arlanda och blev ändå blåst.

- Gick in på banken och fyllde i lappen för att ta ut SEK 20.000. "Vi har inga pengar, har du beställt?"  "Ni är väl för helvete en bank."  Tvingade till slut bankkamren att ge mig mina pengar, de hade lite reserver.

- Skulle åka buss och drog fram två tjugor men chaffören tog inga pengar. "Betala med mobilen!"  "Hur då, har en Thaimobil."  Fick åka gratis.
- Skulle köpa en Ramlösa för 29 kronor på Centralen och la fram två tjugor. "Vi tar inga pengar, Swisha!" " Swisha själv du och behåll växeln."  Det gjorde hon.

- Mina sista hundralappar har jag med mig tillbaka till Bangkok, gick inte att bli av med dem ens på Arlanda.

 

Att bo i LOS är som att vrida tiden tillbaka och blir en bra avslutning på ett händelserikt och turbulent liv.

- Man kan åka 3+1 jycke på mopeden utan att någon störs.

- Man kör utan hjälm om vill och inte kör för långt och inte på stora vägen.

- Man har bankbok, även på ATMen.

- Man kan bygga hur många friggebodar som helst utan att fråga någon.

- Man behöver inte besikta bilen.

- Man har 200 Baht i sidofickan på bildörren om något litet problem skulle dyka upp.

- Man kan köpa starköl när man vill.

- Polisen finns i varenda by.

- Cash is king.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klockren analys.

Du glömde bara att Staten medvetet sänker den Svenska valutan så att Svennebanan inte ska ha råd att vaken flytta eller semestra utomlands.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Captain Morgan:

 

Flög hem för sista gången för ett halvår sedan.

- Anlände till det enda land i världen som har en premiärminister med en oavslutad svetsutbildning som högsta merit på sitt CV.

- De som bor uppåt landet och ringer polisen får vänta i tre dagar innan de dyker upp. "Vi kan komma på torsdag."

- De som bor i Malmö får dra av för skottsäker väst i deklarationen.

- Förhandlade med fyra kurder och två turkar innan jag kom iväg med taxi från Arlanda och blev ändå blåst.

- Gick in på banken och fyllde i lappen för att ta ut SEK 20.000. "Vi har inga pengar, har du beställt?"  "Ni är väl för helvete en bank."  Tvingade till slut bankkamren att ge mig mina pengar, de hade lite reserver.

- Skulle åka buss och drog fram två tjugor men chaffören tog inga pengar. "Betala med mobilen!"  "Hur då, har en Thaimobil."  Fick åka gratis.
- Skulle köpa en Ramlösa för 29 kronor på Centralen och la fram två tjugor. "Vi tar inga pengar, Swisha!" " Swisha själv du och behåll växeln."  Det gjorde hon.

- Mina sista hundralappar har jag med mig tillbaka till Bangkok, gick inte att bli av med dem ens på Arlanda.

 

Att bo i LOS är som att vrida tiden tillbaka och blir en bra avslutning på ett händelserikt och turbulent liv.

- Man kan åka 3+1 jycke på mopeden utan att någon störs.

- Man kör utan hjälm om vill och inte kör för långt och inte på stora vägen.

- Man har bankbok, även på ATMen.

- Man kan bygga hur många friggebodar som helst utan att fråga någon.

- Man behöver inte besikta bilen.

- Man har 200 Baht i sidofickan på bildörren om något litet problem skulle dyka upp.

- Man kan köpa starköl när man vill.

- Polisen finns i varenda by.

- Cash is king.

Hoppas du förstår att nu kommer du att kallas svergiehatare av vissa här på forumet 

😀

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
9 timmar sedan, skrev Captain Morgan:

 

Flög hem för sista gången för ett halvår sedan.

- Anlände till det enda land i världen som har en premiärminister med en oavslutad svetsutbildning som högsta merit på sitt CV.

- De som bor uppåt landet och ringer polisen får vänta i tre dagar innan de dyker upp. "Vi kan komma på torsdag."

- De som bor i Malmö får dra av för skottsäker väst i deklarationen.

- Förhandlade med fyra kurder och två turkar innan jag kom iväg med taxi från Arlanda och blev ändå blåst.

- Gick in på banken och fyllde i lappen för att ta ut SEK 20.000. "Vi har inga pengar, har du beställt?"  "Ni är väl för helvete en bank."  Tvingade till slut bankkamren att ge mig mina pengar, de hade lite reserver.

- Skulle åka buss och drog fram två tjugor men chaffören tog inga pengar. "Betala med mobilen!"  "Hur då, har en Thaimobil."  Fick åka gratis.
- Skulle köpa en Ramlösa för 29 kronor på Centralen och la fram två tjugor. "Vi tar inga pengar, Swisha!" " Swisha själv du och behåll växeln."  Det gjorde hon.

- Mina sista hundralappar har jag med mig tillbaka till Bangkok, gick inte att bli av med dem ens på Arlanda.

 

Att bo i LOS är som att vrida tiden tillbaka och blir en bra avslutning på ett händelserikt och turbulent liv.

- Man kan åka 3+1 jycke på mopeden utan att någon störs.

- Man kör utan hjälm om vill och inte kör för långt och inte på stora vägen.

- Man har bankbok, även på ATMen.

- Man kan bygga hur många friggebodar som helst utan att fråga någon.

- Man behöver inte besikta bilen.

- Man har 200 Baht i sidofickan på bildörren om något litet problem skulle dyka upp.

- Man kan köpa starköl när man vill.

- Polisen finns i varenda by.

- Cash is king.

 

När jag jobbade på BEC School i Pattaya var där en lärare i engelska som hade varit bartender på Hawaii. Stefan Löven har väl en gedigen utbildning inom facket?

 

LO kurserna är inte att förakta. Dom är dessutom kostnadsfria.

 

 

http://www.lo.se/start/det_gor_lo/facklig_utbildning/fackliga_utbildningar_for_dig

 

 

 

 

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas du förstår att nu kommer du att kallas svergiehatare av vissa här på forumet 

[emoji3]

Ja, alternativt Sverigevän, det går ju hand i hand enligt en del.. [emoji3]

 

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

 

 

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
13 minuter sedan, skrev Bananen:

Ja, alternativt Sverigevän, det går ju hand i hand enligt en del.. emoji3.png

 

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

 

 

 

 

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Från Twitter idag.

En flygkaptens inlägg.

 

image.png.00a9b4496b3db4c8b2709db3852a453e.png

Tar några minuter att göra det på webben. Funkar bra både i dator och i mobilen....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Bananen:

Ja, alternativt Sverigevän, det går ju hand i hand enligt en del.. emoji3.png

 

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

 

 

 

 

Bitter är ju ett annat populärt namn :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

 
När jag jobbade på BEC School i Pattaya var där en lärare i engelska som hade varit bartender på Hawaii. Stefan Löven har väl en gedigen utbildning inom facket?
 
LO kurserna är inte att förakta. Dom är dessutom kostnadsfria.
 
 
http://www.lo.se/start/det_gor_lo/facklig_utbildning/fackliga_utbildningar_for_dig
 
 
 
 
Avgiftsfria om man skall vara petig, medlemmarna får allt betala för den utbildning som skall ges dock. Facket har annat som är gratis också som verkar nära kopplat till verksamheten som egna porrklubbar och besök på externa porrklubbar, sexleksaker också, fasen man blir lite sugen på att gå med!

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...