Jump to content
IGNORERAD

Hjälp med nytt pass i Sverige


John Khonken

Recommended Posts

Min kamrat har thai fru med ett barn. Grabben ska åka till Afrika över julen och spela fotboll. Men får ingen tid hos ambassaden förrän mitten av december för nytt pass. Han är thai men varit i Sverige runt fyra år. Mamman har varit i Sverige i ca 7år 

Nu till mina frågor.

Ett har ni något förslag att grabben kan få en tid på ambassaden tidigare så att hinner få sitt pass innan dom åker.

Eller ska dom söka svenskt medborgarskap och hoppas det går fort. 

Vad tror ni kunniga

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev John Khonken:

Min kamrat har thai fru med ett barn. Grabben ska åka till Afrika över julen och spela fotboll. Men får ingen tid hos ambassaden förrän mitten av december för nytt pass. Han är thai men varit i Sverige runt fyra år. Mamman har varit i Sverige i ca 7år 

Nu till mina frågor.

Ett har ni något förslag att grabben kan få en tid på ambassaden tidigare så att hinner få sitt pass innan dom åker.

Eller ska dom söka svenskt medborgarskap och hoppas det går fort. 

Vad tror ni kunniga

Tar 30 månader just nu för medborgarskap

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev John Khonken:

Båda har PUT

Finns ingen gräddfil och PUT är nog en förutsättning  för att söka medborgarskap.

Enda sättet är nog att försöka med ambassaden

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

OK Är det någon som har ett förslag hur grabben kan komma tidigare till ambassaden för pass

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev John Khonken:

OK Är det någon som har ett förslag hur grabben kan komma tidigare till ambassaden för pass

Åk dit eller försök ring och förklara läget 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...