Jump to content
IGNORERAD

Avliva hund 2


stefan5300

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev frogfish:

MEN om vi ska komma till det jag skrev, så tyckte jag at det kanske räckte med hat och okvädesord mot @stefan5300. Även om metoden kanske inte var den mest charmerande, så var ju intentionen att avsluta lidandet på hunden. Han ville helt enkelt ett lidandet skulle avslutas. Tror nog s5300 lärt sig att kanske göra på annat sätt nästa gång, alternativt inte posta det på nätet. Själv tycker jag att det räcker med hat mot s5300 nu

Fattar fortfarande inte hur man kan försvara en djurmisshandlare, men ok det är väl så enkelt att vi har olika värderingar.

Och en person som på det minsta vis försvarar djurmisshandel är inte trevlig, och förtjänar inte att behandlas trevligt.

 

Och en fråga till hela forumet. Jag såg den här tråden idag och fattar inte varför @stefan5300 inte har blivit polisanmäld, jag kan göra det om någon postar mig bilden med plastpåsen över huvudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 144
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    21

  • stefan5300

    21

  • MrChana

    14

  • frogfish

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 minuter sedan, skrev MrChana:

Fattar fortfarande inte hur man kan försvara en djurmisshandlare, men ok det är väl så enkelt att vi har olika värderingar.

Och en person som på det minsta vis försvarar djurmisshandel är inte trevlig, och förtjänar inte att behandlas trevligt.

 

Och en fråga till hela forumet. Jag såg den här tråden idag och fattar inte varför @stefan5300 inte har blivit polisanmäld, jag kan göra det om någon postar mig bilden med plastpåsen över huvudet.

Sluta ljug. Det är helt enkelt inte ok.

 

Kul att du tycker det är ok att ljuga om folk och sen attackera dem för det du ljugit ihop. Inte lika kul för de det ljugs om dock. Så sluta nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Sluta ljug. Det är helt enkelt inte ok.

 

Kul att du tycker det är ok att ljuga om folk och sen attackera dem för det du ljugit ihop. Inte lika kul för de det ljugs om dock. Så sluta nu.

vad du är tröttsam, var har jag ljugit ?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev MrChana:

vad du är tröttsam, var har jag ljugit ?

 

Vet du inte vad du skriver?

Du påstår här att jag försvarar det s5300 gjorde. Det är rent ljug. Jag påpekade dock att få var upprörda över att ett annat djur dödades med en kratta. Det är dock en helt annan sak än det som du ljuger om. Att du påstår att nåt hänt (som aldrig hänt) betyder inte att det hänt.

 

Dessutom tycker jag att det räcker med drevet nu. Men det är inte heller samma sak som att försvara några handlingar. Har du problem med svenska språket? Du verkar på nåt sätt gjort prestige i saken och vågar inte backa från din lögn (eller misstolkning). Gammal patriark som inte tål att bli motsagd?

 

Så lägg av att ljuga nu, kan vi inte komma överens om det?

 

PS: När (om) du anmäler, glöm inte att säga till mamma också......

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev frogfish:

Dessutom tycker jag att det räcker med drevet nu. Men det är inte heller samma sak som att försvara några handlingar. Har du problem med svenska språket? Du verkar på nåt sätt gjort prestige i saken och vågar inte backa från din lögn (eller misstolkning). Gammal patriark som inte tål att bli motsagd?

ok, vi ska förlåta en djurmisshandlare ? Ja det är prestige, det är inte ok att kväva en hund. Och på vilket sätt är det fel att anmäla en djurmisshandlare ?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev MrChana:

ok, vi ska förlåta en djurmisshandlare ? Ja det är prestige, det är inte ok att kväva en hund. Och på vilket sätt är det fel att anmäla en djurmisshandlare ?

Du får förlåta om du vill, det lägger jag mig inte i (till skillnad från du). Hoppas jag får göra som jag vill för dig också.

 

Och nu hittar du på saker igen. Var har jag skrivit att det är fel att anmäla? Ljuger du hela dagarna? Du måste ha ett jobbigt liv när du måste ljuga och fultolka de du pratar med.

Vill du anmäla så gör det. Men sluta ljug om vad jag skriver, det är ju rent tragiskt.

 

Varför tar du inte ett snack med s3400 istället för att yla om "det ska minsann anmälas" på ett forum? Att hålla på att huffa och puffa och konstant ljuga är ju inte så konstruktivt. Då får du säkert mer kött på benen för vad tråden handlar om, än att hålla på att om och om igen ljuga om mig och fortsätta vår meningslösa diskussion

 

Så fokusera på nåt riktigt nu istället, försök att sluta ljuga om mig, åtminstone i nåt eller några inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trött på att tjafsa med dig, djurmisshandel är aldrig ok

Visade tråden för min sambo och hon tycker att en polisanmälan är ok

Så om någon skickar mig bilden så polisanmäler jag, då får myndigheterna i Thailand avgöra om rätt eller fel

Ändrades av MrChana
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev MrChana:

Trött på att tjafsa med dig, djurmisshandel är aldrig ok

Visade tråden för min sambo och hon tycker att en polisanmälan är ok

Så om någon skickar mig bilden så polisanmäler jag, då får myndigheterna i Thailand avgöra om rätt eller fel

Du slåss ju mot väderkvarnar, det är ingen som påstått att djurmisshandel är ok.

Du däremot, hittar på att folk tycker det.

 

Tycker fortfarande du ska ta ett snack med s3400 först. Kan inte se vilken skada det skulle göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev frogfish:

Du slåss ju mot väderkvarnar, det är ingen som påstått att djurmisshandel är ok.

Du däremot, hittar på att folk tycker det.

 

Tycker fortfarande du ska ta ett snack med s3400 först. Kan inte se vilken skada det skulle göra.

Kan inte förstå att du försvarar Stefan, på vilket sätt skulle ett snack göra hans gärning ogjord ?

Ändrades av MrChana
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev MrChana:

Kan inte förstå att du försvarar Stefan, på vilket sätt skulle ett snack göra hans görning ogjord ?

Sluta säg att jag försvarar Stefan. Hur många gånger ska jag säga att jag inte gör det. Sluta hitta på saker, börjar tröttna på det nu.

 

Och ett snack gör inte saken ogjord, men det skadar väl inte heller.

 

Du gör som du vill, men sluta åtminstone ljuga om mig.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev MrChana:

Trött på att tjafsa med dig, djurmisshandel är aldrig ok

Visade tråden för min sambo och hon tycker att en polisanmälan är ok

Så om någon skickar mig bilden så polisanmäler jag, då får myndigheterna i Thailand avgöra om rätt eller fel

 

Blir nog inte så enkelt för polisen i Thailand att hitta Stefan någonstans bland alla småbyarna uppe i norra Thailand.

 

Tycker dom som jagar Stefan ska lägga ner nu.

 

Stefan förkortade säkerligen den stackars hundens lidande i slutändan med timmar förmodligen.

 

Metoden kanske inte var helt trevlig.

 

Själv hade jag nog tagit fram stora kökskniven och satt den i halsen på hunden. Hade troligen gått snabbare.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev MrChana:

Trött på att tjafsa med dig, djurmisshandel är aldrig ok

Visade tråden för min sambo och hon tycker att en polisanmälan är ok

Så om någon skickar mig bilden så polisanmäler jag, då får myndigheterna i Thailand avgöra om rätt eller fel

Om du inte har läst mina tidigare inlägg här, så vill jag då informera att det, enl thailändsk lag, är förbjudet att avliva en hund, även för polis och veterinär och straffet för detta brott är två års fängelse

och jag tror väl knappast att du vill utsätta Stefan för ett sådant lidande.

Han kommer säkert inte att göra om denna vidrigheten, särskilt efter alla reaktioner här.

 

 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Jive:

Om du inte har läst mina tidigare inlägg här, så vill jag då informera att det, enl thailändsk lag, är förbjudet att avliva en hund, även för polis och veterinär och straffet för detta brott är två års fängelse

och jag tror väl knappast att du vill utsätta Stefan för ett sådant lidande.

Han kommer säkert inte att göra om denna vidrigheten, särskilt efter alla reaktioner här.

 

 

Han lär ju i alla fall inte lägga ut bilden igen i övrigt anser han ju inte att han gjorde något fel.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Mankan:

Han lär ju i alla fall inte lägga ut bilden i övrigt anser han ju inte att han gjorde något fel.

Han har ju redan lagt ut bilderna, som några har sparat.

Ja, jag har noterat det och det är för djävligt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jive:

Han har ju redan lagt ut bilderna, som några har sparat.

Ja, jag har noterat det och det är för djävligt.

Ja det var inte bara publicerandet av bilderna som var för djävligt men man får väl hoppas att nästa hund inte får gå samma öde till mötes.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
17 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja det var inte bara publicerandet av bilderna som var för djävligt men man får väl hoppas att nästa hund inte får gå samma öde till mötes.

 

Har du ett bra förslag då?

 

Som Stefan skrev bor han 30 mil från ett samhälle och han kan inte få tag på ett vapen.

 

Plus att veterinären tydligen inte får avliva nåt djur.

 

Ska man låta hunden lida och självdå då?  Kanske i veckor eller månader.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Har du ett bra förslag då?

 

Som Stefan skrev bor han 30 mil från ett samhälle och han kan inte få tag på ett vapen.

 

Plus att veterinären tydligen inte får avliva nåt djur.

 

Ska man låta hunden lida och självdå då?  Kanske i veckor eller månader.

 

BTT

Släpp det där nu. Hunden är död.

 

Sens moralen i denna soppa är väl att när man måste göra det man måste göra, så presentera det inte med foton på MPR.

Skjut, gräv, tig funkar även i detta sammanhang.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja det var inte bara publicerandet av bilderna som var för djävligt men man får väl hoppas att nästa hund inte får gå samma öde till mötes.

Det är väl liten risk. Nån i tråden rekommenderade väl en trasa med Kloroform, vilket Stefan tog till sig.
 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Jive:

Om du inte har läst mina tidigare inlägg här, så vill jag då informera att det, enl thailändsk lag, är förbjudet att avliva en hund, även för polis och veterinär och straffet för detta brott är två års fängelse

och jag tror väl knappast att du vill utsätta Stefan för ett sådant lidande.

Han kommer säkert inte att göra om denna vidrigheten, särskilt efter alla reaktioner här.

 

 

Ja, jag lägger ner det här, vill inte bli ihågkommen som den som fängslade Stefan

 

Tråkigt att det på forumet verkar finnas en acceptans för djurmisshandel

 

Mitt sista inlägg i tråden, då jag tröttnat på att argumentera för något så uppenbart att det är fel att kväva en  hund med en plastpåse

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev MrChana:

Ja, jag lägger ner det här, vill inte bli ihågkommen som den som fängslade Stefan

 

Tråkigt att det på forumet verkar finnas en acceptans för djurmisshandel

 

Mitt sista inlägg i tråden, då jag tröttnat på att argumentera för något så uppenbart att det är fel att kväva en  hund med en plastpåse

 

Du är ju bara för tröttsam.

Ingenstans i denna tråd kan du finna acceptans för djurplågeri. Att du läser och tolkar det så är din egen brist. 

 

Att du kommer in en vecka sent och lever om... debatten är avslutad, frågan är utredd och stefan blivit heligt dömd och sågad av forumet redan. 

 

Alla som då vill dra streck och få dig att förstå det, ja de accepterar djurplågeri. Dålig läsförståelse och därefter en 5-årings argumentationsteknik... du sa... du sa... du sa... 

 

Nej. Ingen har försvarat djurplågeri. Flera har dock försvarat stefan som person, dock inte handlingen. Skilj på sak och person. 

 

Stefan har lärt sig något och gör förhoppningsvis inte om samma misstag igen. Vi andra minns och har även vi lärt oss något. 

 

Låt strecket vara draget och låt bli fler pajkastningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...